Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Leste et noen dager gammelt innlegg her der noen påstod at proteinpulver gir deg kviser og at det kan øke testosteronproduksjonen din...

Dette er bullshit!

Personlig har får jeg MINDRE kviser når jeg spiser proteinpulver i en periode, fordi jeg vanligvis reduserer inntaket av fett og sukker til et minimum mens jeg bruker proteinpulveret.

Protein i store mengder (minst 200 gram om dagen) kan øke testosteron produksjonen din, men proteinpulver i seg selv gjør ikke dette. Med mindre du spiser mye protein i tillegg eller spiser utrolig mye pulver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21654-proteinkviser-og-testosteron/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er overhodet ikke bullshit! Noen får kviser av proteiner, andre får det av alkohol og noen får det av sjokolade...

Ting varierer fra person til person!

Dessuten vil ett høyt proteininntak føre til høyere testosteronproduksjon, og høyere testosteronproduksjon kan som vi alle vet føre til kviser!

Så å si at det er bullshit, DET er bullshit!

Det er overhodet ikke bullshit! Noen får kviser av proteiner, andre får det av alkohol og noen får det av sjokolade...

Dessuten vil ett høyt proteininntak føre til høyere testosteronproduksjon, og høyere testosteronproduksjon kan som vi alle vet føre til kviser!

Du snakker om at proteiner først kan øke testosteronproduksjonen din om du dytter i deg over 200 gram om dagen... Det er ett sterkt utsagn!

Du tror ikke kanskje at dette har noe med vekten til en person å gjøre da? At en på 50 kg kanskje får samme effekten med mindre mengde proteiner som en på 110 kg som dytter i seg mer proteiner?

Dessuten.. 200 gram er på ingen måte mye, man bør dytte i seg 2.5++ gram per kg kroppsvekt, så de fleste av oss bør vel være oppe i minst 200 gram om dagen!

Jeg kunne ikke vært mer enig !!

Hilsen

Noen får kviser av protein???

kansje noen får det av vitaminer også da, eller grønnsaker??

Når jeg sier minst 200 gram om dagen mener jeg at for en lett person er 200 gram mye, mens for en person på 100 kg er kansje 300 gram mye.

Protein vil aldri øke testosteron nivået ditt så mye at du får kviser av det! Da er det heller tung trening som har skylda (særlig knebøy).

Ville først og fremst bare få sagt at det ikke er noe ulumskheter i proteinpulver som øker testosteron nivået ditt og/eller gir deg kviser.

Det er skremmende å se hvor mange myter som er ute å går om div. kosttilskudd.

Annonse

Noen får kviser av protein???

kansje noen får det av vitaminer også da, eller grønnsaker??

Når jeg sier minst 200 gram om dagen mener jeg at for en lett person er 200 gram mye, mens for en person på 100 kg er kansje 300 gram mye.

Protein vil aldri øke testosteron nivået ditt så mye at du får kviser av det! Da er det heller tung trening som har skylda (særlig knebøy).

Ville først og fremst bare få sagt at det ikke er noe ulumskheter i proteinpulver som øker testosteron nivået ditt og/eller gir deg kviser.

Det er skremmende å se hvor mange myter som er ute å går om div. kosttilskudd.

Selv dytter jeg i meg mellom 2 og 4 proteindrinker om dagen. Har gjort det i mange år nå, og jeg merker at dersom jeg er i en fase hvor jeg øker proteininntaket mitt så får jeg ett par kviser ekstra.

Jeg får også kviser om jeg spiser mye sjokolade...

Selv dytter jeg i meg mellom 2 og 4 proteindrinker om dagen. Har gjort det i mange år nå, og jeg merker at dersom jeg er i en fase hvor jeg øker proteininntaket mitt så får jeg ett par kviser ekstra.

Jeg får også kviser om jeg spiser mye sjokolade...

Hvis du tar det ekstra proteinet i tillegg til det du vanligvis spiser, vil jeg tro at det er det høye kalori inntaket ditt som gjør at du får kviser.

Hvis du tar det ekstra proteinet i tillegg til det du vanligvis spiser, vil jeg tro at det er det høye kalori inntaket ditt som gjør at du får kviser.

Selvsagt er det det.. Det er uvesentlig om jeg hadde fått i meg proteinene via kosttilskudd, eller via mat.

Men jeg ville ikke klart å få i meg nok bare ved hjelp av mat, derfor tilskudd, og ett høyt proteintilinntak (samme hvordan du får i deg proteinene) kan helt klart føre til kviser.

Dette er ikke noe stort problem, man får trossalt ikke kratere på ryggen av dette, men noen flere kviser enn normalt er helt vanlig ved ett høyt inntak av proteiner.

Jeg merker det ihvertfall på meg selv, men ikke sånn at det er noe problem.

Du snakker om at proteiner først kan øke testosteronproduksjonen din om du dytter i deg over 200 gram om dagen... Det er ett sterkt utsagn!

Du tror ikke kanskje at dette har noe med vekten til en person å gjøre da? At en på 50 kg kanskje får samme effekten med mindre mengde proteiner som en på 110 kg som dytter i seg mer proteiner?

Dessuten.. 200 gram er på ingen måte mye, man bør dytte i seg 2.5++ gram per kg kroppsvekt, så de fleste av oss bør vel være oppe i minst 200 gram om dagen!

Hei:))

Er ikke enig i att man bør dytte i seg 2.5 g protein pr kg kroppsvekt pr dag med mindre man bo**r. 1,5-1,7 g pr kg kroppsvekt pr dag er mer enn nok!

Hvis du tar regnestykket (som jeg har gjort i ett tidligere inlegg) så sier til og med logikken at 2-2,5 gram er for mye!

Det mest positive med å ete så mye prot. må være at rottene i kloakken får seg litt næring:))

Hilsen:

Det er absolutt ingen forskning som tilsier at kaloriinntak og spesifiserte matvarer medfører kviser. MED MINDRE. Den enkelte er allergisk mot enkelte produkter f.eks. melk/lactose sensitive. Kan få kviser av stort melkeinntak. Myten med potetgull=kviser, skyldes som oftest at de feite fingrene tar et par runder opp i trynet for å tette et par porer!

Forferdelig mye bløff og myter du serverer her, hvor du brauter deg fram som en drita sjømann!

Protein stimulerer testosteron produksjonen. Testosteron stimulerer produksjonen av sebum, og sebum medfører kviser.

Men med kviser som alt annet: Det er svært individuelt betinget. Noen kan bole levra til helvete uten å få en kvise. Mens andre kan se ut som sprengningsfelt uten å spise ett eneste egg!

Hei:))

Er ikke enig i att man bør dytte i seg 2.5 g protein pr kg kroppsvekt pr dag med mindre man bo**r. 1,5-1,7 g pr kg kroppsvekt pr dag er mer enn nok!

Hvis du tar regnestykket (som jeg har gjort i ett tidligere inlegg) så sier til og med logikken at 2-2,5 gram er for mye!

Det mest positive med å ete så mye prot. må være at rottene i kloakken får seg litt næring:))

Hilsen:

Hehe, rottene i kloakken ja... :))

Hilsen

Gjest Runar74

Det er absolutt ingen forskning som tilsier at kaloriinntak og spesifiserte matvarer medfører kviser. MED MINDRE. Den enkelte er allergisk mot enkelte produkter f.eks. melk/lactose sensitive. Kan få kviser av stort melkeinntak. Myten med potetgull=kviser, skyldes som oftest at de feite fingrene tar et par runder opp i trynet for å tette et par porer!

Forferdelig mye bløff og myter du serverer her, hvor du brauter deg fram som en drita sjømann!

Protein stimulerer testosteron produksjonen. Testosteron stimulerer produksjonen av sebum, og sebum medfører kviser.

Men med kviser som alt annet: Det er svært individuelt betinget. Noen kan bole levra til helvete uten å få en kvise. Mens andre kan se ut som sprengningsfelt uten å spise ett eneste egg!

Jeg har lest postene til Rekkart og deg og av dere er

du høres ut som du nærmer deg Drøbaksundet.

Problemet med forskning er at det er ikke veldig lett å forklare alt mulig.

Når det gjelder potetgull, finns det ett stoff som heter jod i saltet, som har en negativ innvirkning i tillegg til alt fettet.

Kanskje ikke forskning kan bevise dette....Men forskning kunne faktisk bevise at jorda var flat på sin tid.

Og tenk på alle som på Columbus tid som trodde jorda var flat.

Hadde du levd på den tida hadde du sikkert trodd jorda var flat fordi forskning sa dette.

Annonse

Jeg har lest postene til Rekkart og deg og av dere er

du høres ut som du nærmer deg Drøbaksundet.

Problemet med forskning er at det er ikke veldig lett å forklare alt mulig.

Når det gjelder potetgull, finns det ett stoff som heter jod i saltet, som har en negativ innvirkning i tillegg til alt fettet.

Kanskje ikke forskning kan bevise dette....Men forskning kunne faktisk bevise at jorda var flat på sin tid.

Og tenk på alle som på Columbus tid som trodde jorda var flat.

Hadde du levd på den tida hadde du sikkert trodd jorda var flat fordi forskning sa dette.

1. Du uttaler deg til stadighet uten å skaffe deg tilstrekkelig informasjon om det som debatteres!

2. Du argumenterer som ei halvspist bokstavkjeks, med avsky for all seriøs forskning og vitenskap!

Så opplyst som du er skulle man tro du befinner deg på dekket av Santa Maria et sted uti Atlanterhavet engang for svææææææææært lenge siden.

Gjest viktor

du må passe på at du får i deg riktig type proteinpulver.har testet en del norske typer og innholdet stemmer ikke med varedeklarasjonen.mye juks.anbefaller å kjøpe twinlab

eller optimum nutrition.kjøp det i sverige.halve prisen og du får det som står på boksen

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

øket inntak av protein, for mye protein, kan føre til senkning av testosteron. Jeg vil anbefale å holde fordelingen på 20/20/60 (sistnevnte er karbo). Dette er blandingen som har tatt deg fra et frø til der du er i dag :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...