Gå til innhold

hva er atypisk bipolar lidelse?

Anbefalte innlegg

Gjest nok en diagnose

En bekjent av meg har fått denne diagnosen som tydeligvis er ny.

er hun bipolar eller ikke?

Er dette en måte å få alle deprimerte personer inn i "bipolar-gruppa" på?

er det mere "in" å være bipolar enn å bare være deprimert?

undrer meg bare ...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216775-hva-er-atypisk-bipolar-lidelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest margretaa

tviler sterkt på at leger og behandlere absolutt vil ha alle inn i en "bipolar-gruppe", da behandlingen av bipolar lidelse og vanlig depresjon er helt forskjellig. Så det ville være totalt uansvarlig. Ser heller at det er "vanskelig" å få diagnosen bipolar, og mange med bipolare 2 får ikke diagnosen før de er langt oppi 40-årene og lider unødig i flere år. Andre igjen, ofte unge personer tror jeg, blir påpresset ustabil pf diagnose og ikke tatt seriøst ved bipolar diagnosen og da blir de ikke akkurat mindre stabile. (skjedde en venninne!)

En kan jo be legen sin/den som har satt diagnosen, utdype hva han/hun mente med diagnosen.

Vi har jo diagnoser uspesifisert bipolar lidelse, og andre spesifiserte bipolare lidelser, som vil si rapid cycling, eller maniske episoder som ikke har hatt depresjoner. Eller bipolar 2.

a-typisk kan jeg tenke meg f.eks tilhører uspesifisert bipolare lidelse. Men be legen utdype. Kjipt å ha en diagnose og være usikker. Jeg gikk lenge og var usikker på om jeg var 2 eller 1, og var kjekt da jeg endelig fikk høre hva jeg var.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...