Gjest Dopa av hodepine. Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Etter lengre tids sykemelding pga belastningsskader skal jeg snart tilbake i 50% jobb. Jeg kommer til å jobbe 2/3 dager i uken, tildels lange dager. Jeg er i et yrke som krever stor servicegrad og tidvis høy effektivitet og koordineringsevne. Som fagperson må det også det jeg gjør bli helt riktig. Så konsentrasjon bli dermed viktig. Problemet er hodepine som nærmer seg konstant med bunner og topper. Det er spenningshodepine som forverres av stress og press. Migrene iblant. Det er for i overskuelig framtid lite å gjøre med stressfaktorene som er ganske høye. Fysioterapi & trening har svært begrenset effekt. Hodepinen gjør meg ukonsentrert, sløv som om jeg var dopet, lydfølsom og noe hissig. Jeg vil ikke være i stand til å yte det jeg må på jobben når hodepinen topper seg. Det eneste jeg har funnet som hjelper når jeg _må_ fungere er Palargin Forte. I forhold til funksjonsnivå med hodepine blir jeg faktisk da skjerpet. Prøver å begrense bruken til bare når jeg _må_ fungere og maks 3 ggr i uken. Helst bare en tablett per dag jeg bruker dem. Hvor mener du grensen for forsvarlig bruk av Palargin går ved lengre tids bruk? Blir en tablett tre ganger i uken for mye? Finnes det andre alternativer som kanskje kan fungere bedre? Jeg er avhengi av noe som gir rask effekt når jeg tar det. Jeg bruker ikke ADD eller andre faste medisiner, utenom Nexium og periodevis allergimedisin. I utgangspunktet er jeg ikke mye glad i å knaske smertestillende, men ser nå ingen andre alternativer. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216820-nhd-hodepine-arbeid-og-palargin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Min psykiater ville sagt det var et forsvarlig bruk. Selv ligger jeg på et snitt mellom 0.4 til 0.6 tablett per dag. Det vil si at jeg i perioder på uker kanskje ikke rører paralgin forte, andre ganger blir det mer. Dette er etter hans mening helt uproblematisk i forhold til mine typer smerte og min livssituasjon. Men du må selv avgjøre hvordan du blir på medisinen og om du er i stand til å jobbe, i likhet med om du plages av hodepine på jobb. NHD er ikke spesielt glad i p. forte,(slik jeg har forstått det i innlegg fra ham før.) Og der er leger naturlig nok forskjellige. Nå er det en helt annen sak om min psykiater mente at å fortsette slik du gjør er løsningen på ditt problem med spenningshodepine, migrene og en stresset hverdag. Å finne andre måter å forandre på utgangspunktet ditt, ville nok hvert det beste å starte med. Et liv som fordrer medisiner slik du beskriver er et liv som ikke er i god balanse. Trening, fysioterapi, avstressing og en rekke andre tiltak ville nok vært lurest å starte med. Så det jeg ville tenkt igjennom var; Selv om kroppen din ikke lider under et slikt forbruk av paralgin forte, er det ikke sikkert det er den beste medisin for problemet ditt på sikt. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216820-nhd-hodepine-arbeid-og-palargin/#findComment-1598745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dopa av hodepine. Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Min psykiater ville sagt det var et forsvarlig bruk. Selv ligger jeg på et snitt mellom 0.4 til 0.6 tablett per dag. Det vil si at jeg i perioder på uker kanskje ikke rører paralgin forte, andre ganger blir det mer. Dette er etter hans mening helt uproblematisk i forhold til mine typer smerte og min livssituasjon. Men du må selv avgjøre hvordan du blir på medisinen og om du er i stand til å jobbe, i likhet med om du plages av hodepine på jobb. NHD er ikke spesielt glad i p. forte,(slik jeg har forstått det i innlegg fra ham før.) Og der er leger naturlig nok forskjellige. Nå er det en helt annen sak om min psykiater mente at å fortsette slik du gjør er løsningen på ditt problem med spenningshodepine, migrene og en stresset hverdag. Å finne andre måter å forandre på utgangspunktet ditt, ville nok hvert det beste å starte med. Et liv som fordrer medisiner slik du beskriver er et liv som ikke er i god balanse. Trening, fysioterapi, avstressing og en rekke andre tiltak ville nok vært lurest å starte med. Så det jeg ville tenkt igjennom var; Selv om kroppen din ikke lider under et slikt forbruk av paralgin forte, er det ikke sikkert det er den beste medisin for problemet ditt på sikt. Vennlig hilsen Takk for svar. Da skal jeg kanskje klare å knote meg gjennom tilstrekkelig lenge. Det som ville løst eller lettet på de grunnleggende problemene sørger Trygdekontoret for er utilgjengelige... Så det blir nok overlevelsesmodus i flere år til. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216820-nhd-hodepine-arbeid-og-palargin/#findComment-1598933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Inntil 3 tabl. per uke må sies å være helt trygt. Jeg kan ikke finne motargumenter mot en slik behandling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216820-nhd-hodepine-arbeid-og-palargin/#findComment-1599442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dopa av hodepine. Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Inntil 3 tabl. per uke må sies å være helt trygt. Jeg kan ikke finne motargumenter mot en slik behandling. Tusen takk for svar! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/216820-nhd-hodepine-arbeid-og-palargin/#findComment-1599996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.