Gå til innhold

NHD - Hodepine, arbeid og palargin.

Anbefalte innlegg

Gjest Dopa av hodepine.

Etter lengre tids sykemelding pga belastningsskader skal jeg snart tilbake i 50% jobb.

Jeg kommer til å jobbe 2/3 dager i uken, tildels lange dager. Jeg er i et yrke som krever stor servicegrad og tidvis høy effektivitet og koordineringsevne. Som fagperson må det også det jeg gjør bli helt riktig. Så konsentrasjon bli dermed viktig.

Problemet er hodepine som nærmer seg konstant med bunner og topper. Det er spenningshodepine som forverres av stress og press. Migrene iblant. Det er for i overskuelig framtid lite å gjøre med stressfaktorene som er ganske høye. Fysioterapi & trening har svært begrenset effekt.

Hodepinen gjør meg ukonsentrert, sløv som om jeg var dopet, lydfølsom og noe hissig. Jeg vil ikke være i stand til å yte det jeg må på jobben når hodepinen topper seg.

Det eneste jeg har funnet som hjelper når jeg _må_ fungere er Palargin Forte. I forhold til funksjonsnivå med hodepine blir jeg faktisk da skjerpet.

Prøver å begrense bruken til bare når jeg _må_ fungere og maks 3 ggr i uken. Helst bare en tablett per dag jeg bruker dem.

Hvor mener du grensen for forsvarlig bruk av Palargin går ved lengre tids bruk? Blir en tablett tre ganger i uken for mye?

Finnes det andre alternativer som kanskje kan fungere bedre?

Jeg er avhengi av noe som gir rask effekt når jeg tar det. Jeg bruker ikke ADD eller andre faste medisiner, utenom Nexium og periodevis allergimedisin.

I utgangspunktet er jeg ikke mye glad i å knaske smertestillende, men ser nå ingen andre alternativer.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216820-nhd-hodepine-arbeid-og-palargin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min psykiater ville sagt det var et forsvarlig bruk. Selv ligger jeg på et snitt mellom 0.4 til 0.6 tablett per dag. Det vil si at jeg i perioder på uker kanskje ikke rører paralgin forte, andre ganger blir det mer. Dette er etter hans mening helt uproblematisk i forhold til mine typer smerte og min livssituasjon.

Men du må selv avgjøre hvordan du blir på medisinen og om du er i stand til å jobbe, i likhet med om du plages av hodepine på jobb.

NHD er ikke spesielt glad i p. forte,(slik jeg har forstått det i innlegg fra ham før.) Og der er leger naturlig nok forskjellige.

Nå er det en helt annen sak om min psykiater mente at å fortsette slik du gjør er løsningen på ditt problem med spenningshodepine, migrene

og en stresset hverdag. Å finne andre måter å forandre

på utgangspunktet ditt, ville nok hvert det beste å starte med. Et liv som fordrer medisiner slik du beskriver er et liv som ikke er i god balanse. Trening, fysioterapi, avstressing og en rekke andre tiltak ville nok vært lurest å starte med.

Så det jeg ville tenkt igjennom var; Selv om kroppen din ikke lider under et slikt forbruk av paralgin forte, er det ikke sikkert det er den beste medisin for problemet ditt på sikt.

Vennlig hilsen

Gjest Dopa av hodepine.

Min psykiater ville sagt det var et forsvarlig bruk. Selv ligger jeg på et snitt mellom 0.4 til 0.6 tablett per dag. Det vil si at jeg i perioder på uker kanskje ikke rører paralgin forte, andre ganger blir det mer. Dette er etter hans mening helt uproblematisk i forhold til mine typer smerte og min livssituasjon.

Men du må selv avgjøre hvordan du blir på medisinen og om du er i stand til å jobbe, i likhet med om du plages av hodepine på jobb.

NHD er ikke spesielt glad i p. forte,(slik jeg har forstått det i innlegg fra ham før.) Og der er leger naturlig nok forskjellige.

Nå er det en helt annen sak om min psykiater mente at å fortsette slik du gjør er løsningen på ditt problem med spenningshodepine, migrene

og en stresset hverdag. Å finne andre måter å forandre

på utgangspunktet ditt, ville nok hvert det beste å starte med. Et liv som fordrer medisiner slik du beskriver er et liv som ikke er i god balanse. Trening, fysioterapi, avstressing og en rekke andre tiltak ville nok vært lurest å starte med.

Så det jeg ville tenkt igjennom var; Selv om kroppen din ikke lider under et slikt forbruk av paralgin forte, er det ikke sikkert det er den beste medisin for problemet ditt på sikt.

Vennlig hilsen

Takk for svar. Da skal jeg kanskje klare å knote meg gjennom tilstrekkelig lenge.

Det som ville løst eller lettet på de grunnleggende problemene sørger Trygdekontoret for er utilgjengelige...

Så det blir nok overlevelsesmodus i flere år til.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...