Gå til innhold

Abilify og bivirkninger

Anbefalte innlegg

Jeg går nå på 10 mg Abilify (og 400 mg Seroquel) og opplever to kjedelige bivirkninger. Jeg har alltid vært glad i mat, men nå er appetitten helt bort. Må true i meg mat. I tillegg klarer jeg ikke å føle glede over noen mer. Etter to år med søknader fikk jeg omsider jobb, men klarer jeg å glede meg over det? Nei. Jeg føler ingenting, kanskje bare litt uro. Kan dette være forbigående bivirkninger?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216939-abilify-og-bivirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er heldig som ikke sliter med vektøkning, da dette vanligvis er en bivirkning ved antipsykotika.Jeg har tidligere opplevd mye slitsomme bivirkninger som vektøkning, melkeproduksjon, stivhet i kroppen, slørete syn og you name it. Da jeg endelig fikk prøve Abilify ble jeg fornøyd, det viste seg at symptomene forsvant såvel som medisinen ikke ga bivirkninger for min del. Ellers høres det interessant ut å bruke Abilify i kombinasjon med Serequel.Er du sikker på at du ikke er fornøyd?

Du er heldig som ikke sliter med vektøkning, da dette vanligvis er en bivirkning ved antipsykotika.Jeg har tidligere opplevd mye slitsomme bivirkninger som vektøkning, melkeproduksjon, stivhet i kroppen, slørete syn og you name it. Da jeg endelig fikk prøve Abilify ble jeg fornøyd, det viste seg at symptomene forsvant såvel som medisinen ikke ga bivirkninger for min del. Ellers høres det interessant ut å bruke Abilify i kombinasjon med Serequel.Er du sikker på at du ikke er fornøyd?

Joda, nå så. Kvalmen er borte, og bortsett fra svakhet i kroppen på dagtid merker jeg ingenting til pillene. Men jeg får tilbakemeldinger fra andre at jeg virker mer energisk og skjerpet. Det er jo bra.

Jeg har for øvrig opplevd vektøkning på anti-psykotika. Jeg ble tvunget til å ta sprøyter med Risperdal, og la på meg ikke mindre enn 30 kg på et halvt år... Psykiateren min har lovet at dette skal hun aldri mer gjøre mot meg, og vi forsøker derfor Abilify.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...