Gå til innhold

Gosh, hva jeg har gått glipp av, men som jeg nå har oppdaget!:)

Anbefalte innlegg

Jeg har som kjent OCD. HAr delvis vært isolert i måndesvis, der jeg ikke kom meg ut alene. (Hjalp om jeg hadde med noen som kunne bekreftre at ting ikke var farlig)

Men nå som jeg kommer meg ut, har jeg oppdaget sååå mye:)

Bla:

Så herlig det er å kunne gå på off.toalett, slik at jeg slipper å gå hjem med en gang jeg må på do:) Så herlig det er å være ute så lenge jeg vil.

jeg dusjet for første gang på mange år i off. dusj på treingssentret her om dagen. Der var det jammen meg badstue! Og så herlig badstue er... Det er helt nydelig.

Så goooodt smågodis er!! Og så herlig det er å kjøpe frukt, og kunne legge tilbake dersom jeg tar opp en epel, som ikke er sp bra, som jeg egentlig ikke vil ha. (Før måtte jeg ta med meg alt hjem, som jeg hadde tatt på. Kunne bli dyrt...;)

Vel, dette var dagens gledesjubel fra meg.

Alle dager er slettes ikke slik da.. HAr deprimerte dager osv ennå. Da er alt sort. Men jeg merker at dagene blir lettere og lettere...!

Good helg, klem,

Fortsetter under...

Jeg husker også hvor godt det var å endelig bli kvitt smittefrykt fra OCD. Det var noe stort å spise en hamburger ute, uten å lure på hva expeditøren hadde tatt i. En stor seier;)

Ja:) Det er herlig.

Kastet du matvarer dersom ekspiditøren hadde plaster eller så "skitten" ut..?

*Dyrt* Hehe...

Er du helt bra nå? Går du på medsiner?

Ja:) Det er herlig.

Kastet du matvarer dersom ekspiditøren hadde plaster eller så "skitten" ut..?

*Dyrt* Hehe...

Er du helt bra nå? Går du på medsiner?

det skal jeg love deg at jeg gjorde. Hehe, kasta mat for tusenvis av kroner, selv om jeg var blakk som en kirkerotte. Vasket brusflaskene før jeg drakk av dem også, og svidde maten, for ¨å drepe innbilte virus. Hehe. Har ikke hatt smittetvang på lenge nå. Har lært at hiv ikke smitter noe særlig i det hele tatt. Når jeg var syk, oppføret jeg meg som om det var mere smittsomt enn influensa.

Annonse

Så flott! Er veldig glad på dine vegne :)

Bruker du fortsatt medisiner?

Bare lurer, for selv ble jeg veldig mye bedre av tvangstanker (hadde ikke tvangshandlinger) da jeg begynte på cipralex, men nå er jeg dessverre litt dårligere igjen og tror stadig vekk jeg har kjørt over noen når jeg kjører bil, eller at jeg har glemt å skru av kokeplaten når jeg skal ut...selv om jeg har sjekket mange ganger før jeg drar noe sted :( Kanskje jeg er blitt immun mot cipralex? Har gått på det i over ett år, 20 mg.

Eller kanskje kommer det mest av at jeg er inne i en litt dårligere periode igjen. Det kan jo snu og bli bedre.

Uansett. Det gleder meg at du har blitt så mye bedre. Jeg har fulgt med på det du har skrevet og hva du har vært plaget med ganske lenge.

hilsen

Du har gått en lang vei, Dory.

Blir både glad og stolt over deg når jeg leser alt du greier. Godt med noen gode historier for meg i dag. Alle dager er selvfølgelig ikke like, så vi må lære oss å ta vare på de gode dagene og periodene.

Ha det fint i dagene som kommer, saml gode opplevelser nå når du har slik en fantastik periode. Det fortjener du:o)

Klem fra

Hei: Kjenner ikke deg, men blir helt rørt av det du forteller!

Har selv vært veldig plaget av angst, og har selv opplevd en "oppvåkning", i forbindelse med å komme meg ut,gjøre alle de "vanlige" tingene jeg kunne gjøre tidligere og som "alle andre" gjør hele tiden.

Det er en så fantastisk ny verden som åpenbarer seg, i større og større grad...

Vær stolt av deg selv!

Ha ei god helg.

Hei: Kjenner ikke deg, men blir helt rørt av det du forteller!

Har selv vært veldig plaget av angst, og har selv opplevd en "oppvåkning", i forbindelse med å komme meg ut,gjøre alle de "vanlige" tingene jeg kunne gjøre tidligere og som "alle andre" gjør hele tiden.

Det er en så fantastisk ny verden som åpenbarer seg, i større og større grad...

Vær stolt av deg selv!

Ha ei god helg.

Tusen takk!:)

Så flott at du også har opplevd denne følelsen av å finne tilbake til den gode følelsen:)

Ha en fin dag!

Vennlig hilsen,

Annonse

Du har gått en lang vei, Dory.

Blir både glad og stolt over deg når jeg leser alt du greier. Godt med noen gode historier for meg i dag. Alle dager er selvfølgelig ikke like, så vi må lære oss å ta vare på de gode dagene og periodene.

Ha det fint i dagene som kommer, saml gode opplevelser nå når du har slik en fantastik periode. Det fortjener du:o)

Klem fra

Håper du har det bra. Tenker på deg!

Håper også det går bra med din farmor...

Vennlig hilsen,

Så flott! Er veldig glad på dine vegne :)

Bruker du fortsatt medisiner?

Bare lurer, for selv ble jeg veldig mye bedre av tvangstanker (hadde ikke tvangshandlinger) da jeg begynte på cipralex, men nå er jeg dessverre litt dårligere igjen og tror stadig vekk jeg har kjørt over noen når jeg kjører bil, eller at jeg har glemt å skru av kokeplaten når jeg skal ut...selv om jeg har sjekket mange ganger før jeg drar noe sted :( Kanskje jeg er blitt immun mot cipralex? Har gått på det i over ett år, 20 mg.

Eller kanskje kommer det mest av at jeg er inne i en litt dårligere periode igjen. Det kan jo snu og bli bedre.

Uansett. Det gleder meg at du har blitt så mye bedre. Jeg har fulgt med på det du har skrevet og hva du har vært plaget med ganske lenge.

hilsen

Jeg går fortsatt på medisiner. Bruker 20 mg cipralex.

Prøve å trappe ned etter eksponeringen, men det gikk ikke så bra...

OCD krever visst høye doser av SSRI, så tar jeg ikke feil, kan man bruke 30 mg cipralex også. Jeg bruke det en stund.

Du kan jo kanskje høre med legen din?

Ellers er det viktig med riktig behandling.. Dvs kognitiv behandling m/eksponering.

Ønsker deg masse lykke til:) Bare spør om du lurer på mere.

Jeg har også hatt mere tanker enn handlinger.

Vennlig hilsen,

så fint å høre Dory. Du var langt nede etter bruddet med samboeren derfor er det så fint å høre at du gradvis blir bedre av OCD'en

Ta vare på de gode følelsene Dory:)

klem fra

Tusen takk:))

Ha en fin dag!

Vennlig hilsen,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...