Gå til innhold

Humørsvingninger

Anbefalte innlegg

Gjest MinimizeMe

Hvorfor virker ikke ad på meg..

Humøret svinger noe helt ekstremt. Akkurat nå er det på bunn:( Og jeg som trodde medisinen skulle jevne det litt ut i det minste. Jeg hadde vel ikke forventet å bli lykkelig akkurat..Kanskje jeg rett og slett har for lite tro? Må en tro på tablettene for at de skal ha effekt? Hmmm.

Sitter bare her på nettet i dag og skriver masse tull og tøys(har ikke ork til annet), mens jeg lurer på om jeg har så mange sovepiller som trengs. Ikke at jeg hadde våget altså, er for feig. Så alle kan slappe godt av. Dessutem har jeg det for rotete. Kan ikke dø ifra et krypinn i denne tilstanden:-S Og ikke har jeg krefter til å rydde. Nei, får vel bare fortsette å eksistere. Er jo blitt flink til det etterhvert.Må bare slutte å tenke så mye.

PS: jeg var koma(hvis noen husker igjen meg), men har skiftet nick

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216993-hum%C3%B8rsvingninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MinimizeMe

Kanskje du trenger stemningsstabiliserende medisiner istedenfor vanlige AD.

Men er ikke det for de som er manisk-depressive og sånn? Jeg er aldri "manisk"(hvis jeg har forstått det ordet rett? Helt gira og hyperaktiv, med selvtilliten på topp?). Men jeg har dager da jeg er mer glad og optimistisk enn i dag, det er sikkert:-/ Men jeg skal snart til doktor´n igjen, så får høre med h*n. Takk for tipset.

Hei, vil bare si at jeg kan kjenne meg igjen i det du skriver. Det som har hjulpet litt for meg er stemningsstabiliserende (lamictal) i kombinasjon med ad. Siden du ikke har tilstrekkelig effekt av ad kan det kanskje være en ide å prøve for eksempel lamictal? Du kan jo ta det opp med legen din neste gang du sknakker med han/hun =)

Mvh

Gjest maximize

Men er ikke det for de som er manisk-depressive og sånn? Jeg er aldri "manisk"(hvis jeg har forstått det ordet rett? Helt gira og hyperaktiv, med selvtilliten på topp?). Men jeg har dager da jeg er mer glad og optimistisk enn i dag, det er sikkert:-/ Men jeg skal snart til doktor´n igjen, så får høre med h*n. Takk for tipset.

du trenger ikke være manisk depressiv for å bruke lamictal.

også folk med mildere svingninger kan ha nytte av det...

særlig hvis AD ikke funker.

Spørs om bulimien(?) ikke gir store svingninger også. En venninne slet med det, og hun hadde til slutt helt ekstreme humørsvingninger fra minutt til minutt nesten. Hun ble vurdert å satt på stemningsstabiliserende. Psykologen ville ha henne på det. Derimot ville ikke psykiateren, og hun ble bedre av innleggelse når maten kom mer på plass. Tok litt tid da.

Hvis jeg har forstått det riktig, så er det ikke bare manisk-depressiv (bipolar) som er blant stemningslidelsene, men også "Tilbakevendende depressiv lidelse" og flere andre.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...