Gjest Skalblisterk Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 For å bli sterk i beina er jo knebøy en glimrende øvelse. Men, er det en fordel å trene markløft på samme dag?. Og hvor mange ganger i uka bør man trene beina, og hvor mange set. Håper på mange gode svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
adante Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Heisann:) Å trene markløft på samme dag vil nok bli litt for mye tunge løft på en dag. Både knebøy og markløft er tunge øvelser som krever en stor del av kroppens energi. En bør også legge inn andre øvelser enn bare knebøy siden den kan være litt vrien på kneene dine. legg også inn beinspark(legextension) og lårcurl. hvor mange sett en bør kjøre er nok ganske inviduelt. Det er nok bare til å prøve seg fram.(hvis du har trent en stund da) Jeg personlig kjører 6-10 sett på knebøy og kjører tungt med få rep.(noe som er basis for å bli sterk) Når det gjelder hvor mange ganger i uka så ville jeg ha holdt meg til en gang i uka jeg(legger kan en kjøre både to og tre ganger) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscular Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Hei! Selv pleier jeg å trene knebøy på bein-dagen og markløft på rygg-dagen. Slik liker jeg det best! Når det gjelder antall sett bør du ikke overstige 10 sett på beina og 8-10 sett på ryggen. Men dette er noe du finner best ut av selv, over hva som gir deg best framgang! Muscular hilser! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscular Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Heisann:) Å trene markløft på samme dag vil nok bli litt for mye tunge løft på en dag. Både knebøy og markløft er tunge øvelser som krever en stor del av kroppens energi. En bør også legge inn andre øvelser enn bare knebøy siden den kan være litt vrien på kneene dine. legg også inn beinspark(legextension) og lårcurl. hvor mange sett en bør kjøre er nok ganske inviduelt. Det er nok bare til å prøve seg fram.(hvis du har trent en stund da) Jeg personlig kjører 6-10 sett på knebøy og kjører tungt med få rep.(noe som er basis for å bli sterk) Når det gjelder hvor mange ganger i uka så ville jeg ha holdt meg til en gang i uka jeg(legger kan en kjøre både to og tre ganger) Mvh Hei! Jeg er ikke enig i at legger kan trenes opptil 3 ganger i uka. Det blir alt for mye og da blir man fort overtrent. Og en annen ting jeg reagerte på i forhold til din trening var at du kjørte 6-10 sett på KUN knebøy. Hva i all verden...? Jeg går ut i fra at du ikke trener kun bøy når du trener bein, og derfor må du jo ha noen sett på andre øvelser også, og da kommer du fort opp i 14-17 sett. Det blir _for_ mye... Muscular hilser! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscular Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Heisann:) Å trene markløft på samme dag vil nok bli litt for mye tunge løft på en dag. Både knebøy og markløft er tunge øvelser som krever en stor del av kroppens energi. En bør også legge inn andre øvelser enn bare knebøy siden den kan være litt vrien på kneene dine. legg også inn beinspark(legextension) og lårcurl. hvor mange sett en bør kjøre er nok ganske inviduelt. Det er nok bare til å prøve seg fram.(hvis du har trent en stund da) Jeg personlig kjører 6-10 sett på knebøy og kjører tungt med få rep.(noe som er basis for å bli sterk) Når det gjelder hvor mange ganger i uka så ville jeg ha holdt meg til en gang i uka jeg(legger kan en kjøre både to og tre ganger) Mvh Angående knebøy. Etter 3-4 (TUMGE) sett med knebøy skal det ikke være noe mer å hente i den øvelsen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscular Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Angående knebøy. Etter 3-4 (TUMGE) sett med knebøy skal det ikke være noe mer å hente i den øvelsen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
adante Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Hei! Jeg er ikke enig i at legger kan trenes opptil 3 ganger i uka. Det blir alt for mye og da blir man fort overtrent. Og en annen ting jeg reagerte på i forhold til din trening var at du kjørte 6-10 sett på KUN knebøy. Hva i all verden...? Jeg går ut i fra at du ikke trener kun bøy når du trener bein, og derfor må du jo ha noen sett på andre øvelser også, og da kommer du fort opp i 14-17 sett. Det blir _for_ mye... Muscular hilser! Heisann:) Som jeg skrev til skalblisterk så bør enn ikke bare trene knebøy. Jeg skrev også 6-10 sett, og det er en ganske stor variasjon. Dvs at hvis jeg trener 10 sett så kutter jeg ned på de andre øvelsenes sett.(dette er det dagsformen som avgjør) Jeg trener også tungt og med få rep. da dette er det eneste som fungerer for meg. Dette gjør også sitt til at jeg kan kjøre en del sett.Før trente jeg bare tre sett på knebøy og fikk nulll fremgang. Var alltid uopplagt og mistet motivasjonen.Så begynte jeg på dette kjøret og har hatt en eksplosiv framgang.Alt er inviduelt som sagt.Det som fungerer for en fungerer ikke for en annen. Kjenner til karer på mitt gym som trener 100 reps systemet(noe som jeg syns er tull) men det fungerer for dem og da er det vel helt greit. når det gjelder legger så går det fint å trene det 3 ganger i uken, da det er en muskelgruppe som skal ha masse reps og mindre tungt.Men det er nok også inviduelt. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
adante Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Heisann:) Som jeg skrev til skalblisterk så bør enn ikke bare trene knebøy. Jeg skrev også 6-10 sett, og det er en ganske stor variasjon. Dvs at hvis jeg trener 10 sett så kutter jeg ned på de andre øvelsenes sett.(dette er det dagsformen som avgjør) Jeg trener også tungt og med få rep. da dette er det eneste som fungerer for meg. Dette gjør også sitt til at jeg kan kjøre en del sett.Før trente jeg bare tre sett på knebøy og fikk nulll fremgang. Var alltid uopplagt og mistet motivasjonen.Så begynte jeg på dette kjøret og har hatt en eksplosiv framgang.Alt er inviduelt som sagt.Det som fungerer for en fungerer ikke for en annen. Kjenner til karer på mitt gym som trener 100 reps systemet(noe som jeg syns er tull) men det fungerer for dem og da er det vel helt greit. når det gjelder legger så går det fint å trene det 3 ganger i uken, da det er en muskelgruppe som skal ha masse reps og mindre tungt.Men det er nok også inviduelt. Mvh Hei igjen:) For å presisere en siste gang. "ALT ER INVIDUELT" Derfor bør en bruke en stund til å prøve ut systemer andre bruker før en skrinlegger det helt. Ex: Da jeg begynte å trene fokuserte jeg mye på å kjøre rett. Spesiellt i benken var jeg kresen og fnyste av alle som bøyde rygg og hadde venner som hjalp dem opp med vektene.Så begynte jeg å tren med en gammel styrkeløfter og han puttet en gang i mnd. på 5-10 kg mere en jeg kunne løfte i benken og hjalp meg hele veien opp for en 3-4 reps.(Dette for at jeg skulle bli vant med hvordan vekten føltes ut.)Aldri har jeg hatt så stor framgang i benken og dette har etterhvert blitt basisen i min trening. Nå har jeg desverre vært vekke fra trening på grunn av operasjon(fotballskade) og kyssesyken,(har ikke tren på ett år) men da jeg sluttet så var persen min i benk 180 kg. Da jeg begynte på det systemet tok jeg120kg. Det var ca 3mnd mellom disse resultatnene. Det er selvfølgelig viktig å merke seg at en bør være trent for å trene slik da skader kan oppstå. Når det gjelder all trening så er det variasjon som er viktig.Det å binde seg til hva "en" bok sier eller "en" mann sier blir som oftest helt feil. Det er bedre å prøve og feile framfor det og ikke prøve og feile. Selv Arnold trente feil i ny og ne. For ikke å snakke på Gunnar Røsbø som levde stort sett på pølser og potestappe hele livet,Men allikvel er betegnet som et av de største talenter som har levet. Så det som virker feil for noen kan være rett for andre.(så sant det ikke er helt bak mål da. litt sunn fornuft må en jo bruke) Men en plass må en jo begynne og det lureste da er å prøve seg fram litt etter litt.Akkurat på samme måten som en prøver seg på en søt jente:) MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rekkart Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Hei igjen:) For å presisere en siste gang. "ALT ER INVIDUELT" Derfor bør en bruke en stund til å prøve ut systemer andre bruker før en skrinlegger det helt. Ex: Da jeg begynte å trene fokuserte jeg mye på å kjøre rett. Spesiellt i benken var jeg kresen og fnyste av alle som bøyde rygg og hadde venner som hjalp dem opp med vektene.Så begynte jeg å tren med en gammel styrkeløfter og han puttet en gang i mnd. på 5-10 kg mere en jeg kunne løfte i benken og hjalp meg hele veien opp for en 3-4 reps.(Dette for at jeg skulle bli vant med hvordan vekten føltes ut.)Aldri har jeg hatt så stor framgang i benken og dette har etterhvert blitt basisen i min trening. Nå har jeg desverre vært vekke fra trening på grunn av operasjon(fotballskade) og kyssesyken,(har ikke tren på ett år) men da jeg sluttet så var persen min i benk 180 kg. Da jeg begynte på det systemet tok jeg120kg. Det var ca 3mnd mellom disse resultatnene. Det er selvfølgelig viktig å merke seg at en bør være trent for å trene slik da skader kan oppstå. Når det gjelder all trening så er det variasjon som er viktig.Det å binde seg til hva "en" bok sier eller "en" mann sier blir som oftest helt feil. Det er bedre å prøve og feile framfor det og ikke prøve og feile. Selv Arnold trente feil i ny og ne. For ikke å snakke på Gunnar Røsbø som levde stort sett på pølser og potestappe hele livet,Men allikvel er betegnet som et av de største talenter som har levet. Så det som virker feil for noen kan være rett for andre.(så sant det ikke er helt bak mål da. litt sunn fornuft må en jo bruke) Men en plass må en jo begynne og det lureste da er å prøve seg fram litt etter litt.Akkurat på samme måten som en prøver seg på en søt jente:) MVH Kan være med på at veldig mye er individuelt, men jeg må si meg enig med muscular i at du tar veldig mange sett for beina. Selv kjører jeg kun 5 sett for fremsiden av lårene og 3 for baksiden med maks ytelse og få reps. (3 sett knebøy, 2 sett beinpress og 3 sett lårcurl) I tilegg til en god del oppvarmings sett såklart. Reagerte også på at du hadde økt maksløftet ditt i benken med 60kg på tre måneder... Det er mer enn folk jeg har snakket med som har gått på AS har gjort! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
adante Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Kan være med på at veldig mye er individuelt, men jeg må si meg enig med muscular i at du tar veldig mange sett for beina. Selv kjører jeg kun 5 sett for fremsiden av lårene og 3 for baksiden med maks ytelse og få reps. (3 sett knebøy, 2 sett beinpress og 3 sett lårcurl) I tilegg til en god del oppvarmings sett såklart. Reagerte også på at du hadde økt maksløftet ditt i benken med 60kg på tre måneder... Det er mer enn folk jeg har snakket med som har gått på AS har gjort! Heisann igjen rekkart:) Jeg har sett på at folk som aldri har tatt i vekter kommt inn på trening og tatt 130 i benken.Har også hørt om folk som har dratt 300 i markløft på første trening.Riktignok en bonde men allikevel:)Og disse karene du har snakket med er vel sikkert byggerer?? noe som gjør at disse sikker har trent kroppsbygging og ikke styrke. Mine resultater kom på grunn av at jeg speialiserte meg i benken og på skulder og triceps og ingetingen annet. Kjenner også til løfterer som har "brukt" i flere år uten noen form for fremgang og da mener jeg null og nix.(annet en kviser da) Så det er også inviduellt..... Jeg har også fått en drøss med tilbud når det gjelder benkpresskonkuranser, men jeg har rett og slett ikke hatt tid da disse er blitt avhold og det har heller ikke vært i min inntresse. Men slik du skriver så føler jeg du mistenker meg for å lyve eller "bruke" og det har du ingen grunnlag for å gjøre:)Mine resultater er mine og ingen andre sine. Hva som er bra og dårlig er opp til andre å avgjøre.Men når det gjelder bryst er jeg genetisk betinget.Når det gjelder biceps og bakside lår og markløft så stinker jeg noe rent forferdelig. Noe som er dumt siden markløft er en viktig del av styrkeløftkonkuranse.(gjør at jeg ville kommet dårlig ut i en konkuranse) Jeg for min del ser med misunelse på de som har 45cm armer og legger på seg musklemasse uten å blunke. Må med hånden på hjerte si at jeg gjerne skulle vært foruten en slik genetisk betinget fordel i brystet, og heller vært litt bedre fordelt. Men det er slik jeg er skapt og det kan jeg ikke hjelpe noe for. Har også sprunget 60m på 7.blank uofisiellt i militært mesterskap, men kom blant de 15 beste på 3000m med tiden 12,07 noe som er heller megadårlig.Som sagt noen kan synge,andre er pene, andre er raske eller sterke. Alt kommer an på genetikk og på hvordan en trener for å fram disse sidene.(ser med frykt på gendoping som med tiden garantert kommer til å komme) Bare se på maradonna. I en alder av 40 år så har han fremdeles balltalentet i behold og kan gjøre det utroligeste med ballen. Det gjelder stort sett det meste livet:):)Noen slukner etter 8 øl og andre slukner etter 30.(jeg verken drikker eller røyker selv så jeg har en liten fordel der også) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tci2 Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Heisann igjen rekkart:) Jeg har sett på at folk som aldri har tatt i vekter kommt inn på trening og tatt 130 i benken.Har også hørt om folk som har dratt 300 i markløft på første trening.Riktignok en bonde men allikevel:)Og disse karene du har snakket med er vel sikkert byggerer?? noe som gjør at disse sikker har trent kroppsbygging og ikke styrke. Mine resultater kom på grunn av at jeg speialiserte meg i benken og på skulder og triceps og ingetingen annet. Kjenner også til løfterer som har "brukt" i flere år uten noen form for fremgang og da mener jeg null og nix.(annet en kviser da) Så det er også inviduellt..... Jeg har også fått en drøss med tilbud når det gjelder benkpresskonkuranser, men jeg har rett og slett ikke hatt tid da disse er blitt avhold og det har heller ikke vært i min inntresse. Men slik du skriver så føler jeg du mistenker meg for å lyve eller "bruke" og det har du ingen grunnlag for å gjøre:)Mine resultater er mine og ingen andre sine. Hva som er bra og dårlig er opp til andre å avgjøre.Men når det gjelder bryst er jeg genetisk betinget.Når det gjelder biceps og bakside lår og markløft så stinker jeg noe rent forferdelig. Noe som er dumt siden markløft er en viktig del av styrkeløftkonkuranse.(gjør at jeg ville kommet dårlig ut i en konkuranse) Jeg for min del ser med misunelse på de som har 45cm armer og legger på seg musklemasse uten å blunke. Må med hånden på hjerte si at jeg gjerne skulle vært foruten en slik genetisk betinget fordel i brystet, og heller vært litt bedre fordelt. Men det er slik jeg er skapt og det kan jeg ikke hjelpe noe for. Har også sprunget 60m på 7.blank uofisiellt i militært mesterskap, men kom blant de 15 beste på 3000m med tiden 12,07 noe som er heller megadårlig.Som sagt noen kan synge,andre er pene, andre er raske eller sterke. Alt kommer an på genetikk og på hvordan en trener for å fram disse sidene.(ser med frykt på gendoping som med tiden garantert kommer til å komme) Bare se på maradonna. I en alder av 40 år så har han fremdeles balltalentet i behold og kan gjøre det utroligeste med ballen. Det gjelder stort sett det meste livet:):)Noen slukner etter 8 øl og andre slukner etter 30.(jeg verken drikker eller røyker selv så jeg har en liten fordel der også) Mvh Hei og hå. Ville bare seia det at eg personlig ikkje ser problemet med å auka i benken så lenge treningen og genetikken så du seie e te stede. det gjelde vel stort sett alt. eg for min del har bra forutsetninger i bryst og bein og ingetingen aent. men eg e te gjengjeld liten og. trur høyden har ein del å seia. har forholdsvis korte armar noge så gjere at eg ikkje har den store distansen å bevega vektene. - 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscular Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Heisann:) Som jeg skrev til skalblisterk så bør enn ikke bare trene knebøy. Jeg skrev også 6-10 sett, og det er en ganske stor variasjon. Dvs at hvis jeg trener 10 sett så kutter jeg ned på de andre øvelsenes sett.(dette er det dagsformen som avgjør) Jeg trener også tungt og med få rep. da dette er det eneste som fungerer for meg. Dette gjør også sitt til at jeg kan kjøre en del sett.Før trente jeg bare tre sett på knebøy og fikk nulll fremgang. Var alltid uopplagt og mistet motivasjonen.Så begynte jeg på dette kjøret og har hatt en eksplosiv framgang.Alt er inviduelt som sagt.Det som fungerer for en fungerer ikke for en annen. Kjenner til karer på mitt gym som trener 100 reps systemet(noe som jeg syns er tull) men det fungerer for dem og da er det vel helt greit. når det gjelder legger så går det fint å trene det 3 ganger i uken, da det er en muskelgruppe som skal ha masse reps og mindre tungt.Men det er nok også inviduelt. Mvh Hei. Ja, jeg forstår at du kan ha behov for noen ekstra sett på bøyen. Men som du sier selv at du prøvde ut 3 sett på knebøyen uten noe framgang, ja, da er du nødt til å ha gjort noe feil. Du sier også at du var uopplagt, og det er jo et tydelig tegn! Det kan også hende at du løfta feil eller var helt på jordet når det gjelder kosten. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
adante Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Hei. Ja, jeg forstår at du kan ha behov for noen ekstra sett på bøyen. Men som du sier selv at du prøvde ut 3 sett på knebøyen uten noe framgang, ja, da er du nødt til å ha gjort noe feil. Du sier også at du var uopplagt, og det er jo et tydelig tegn! Det kan også hende at du løfta feil eller var helt på jordet når det gjelder kosten. Hilsen Heisann:) Bare for å få ting klarlagt. Jeg har vært instruktør i 4 år så trent feil har jeg ikke gjort:) Når det gjelder kosten så kunne den selvsagt vært bedre.Det er stort sett den så er problemet hos de fleste.Men jeg spiser ikke anderledes nå. Kan ikke begripe at det er så vanskelig å forstå at noen trenger/tåler mer trening enn andre for å få resultater. Se bare på Bjørn Dælhi(uten sammenligning til meg selvfølgelig.)Han har noen enorme treningsmengder.Bill Phillips(exbygger)kjørte 12 sett i knebøy og det var utenom andre øvelser. Han anbefaler faktisk 20 sett på bentreningen.... Så bør det bli opp til enhver å finne ut om hva som blir for mye eller for lite.Det er klart at en har lengre pauser imellom settene, på sånn ca 3-5 min.(må også huske på at jeg snakker om folk som er trente og ikke om en nybegynner.) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
adante Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Hei. Ja, jeg forstår at du kan ha behov for noen ekstra sett på bøyen. Men som du sier selv at du prøvde ut 3 sett på knebøyen uten noe framgang, ja, da er du nødt til å ha gjort noe feil. Du sier også at du var uopplagt, og det er jo et tydelig tegn! Det kan også hende at du løfta feil eller var helt på jordet når det gjelder kosten. Hilsen Glemte å si at Ove Rytter anbefaler sett på beinenes forside med 16. pluss minus 2 sett. Det er ikke noe unormalt i det:) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscular Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Heisann:) Bare for å få ting klarlagt. Jeg har vært instruktør i 4 år så trent feil har jeg ikke gjort:) Når det gjelder kosten så kunne den selvsagt vært bedre.Det er stort sett den så er problemet hos de fleste.Men jeg spiser ikke anderledes nå. Kan ikke begripe at det er så vanskelig å forstå at noen trenger/tåler mer trening enn andre for å få resultater. Se bare på Bjørn Dælhi(uten sammenligning til meg selvfølgelig.)Han har noen enorme treningsmengder.Bill Phillips(exbygger)kjørte 12 sett i knebøy og det var utenom andre øvelser. Han anbefaler faktisk 20 sett på bentreningen.... Så bør det bli opp til enhver å finne ut om hva som blir for mye eller for lite.Det er klart at en har lengre pauser imellom settene, på sånn ca 3-5 min.(må også huske på at jeg snakker om folk som er trente og ikke om en nybegynner.) Mvh Det jeg mener er at det rett og slett ikke er nødvendig med så mye trening. Man vokser ikke mer dersom man trener mer, på sikt vil det føre til overtrening. Tyve sett på beina over en gitt tidsperiode vil føre til overtrening. Her snakker jeg om tyve tunge sett. Når man er på grensen til hva et individ tåler (antall sett) vil ikke 1 sett til hjelpe vedkommende til at f.eks. bicepsen hans vokser mer. Hvis du soler deg vil solstrålene gjøre deg brun, men dersom du er aktiv i ett minutt lenger i solstrålene enn det som er nødvendig for å få en brunfarge, vil du bli brent. Du overstiger grensen, og da klarer dermed ikke kroppen hente seg å takle solens påvirkninger mer og du vil da bryte huden ned og du vil bli brent. Slik er det også med trening, kjører du ett sett mer enn det som er nødvendig vil kroppen overstige grensen og du vil bli overtrent. Overtreningen vil tappe reservene for mye og vil på denne måten forhindre muskelvekst/økning av styrke og føre til nedbryting. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscular Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Glemte å si at Ove Rytter anbefaler sett på beinenes forside med 16. pluss minus 2 sett. Det er ikke noe unormalt i det:) Mvh Over Rytters bok er fullstendig på jordet når det gjelder treningen han presenterer. Det er det flere enn meg som er enig i. Over Rytter selv sier til og med at slik trening nytter ikke nå. Men mannen kan kost! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
adante Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Det jeg mener er at det rett og slett ikke er nødvendig med så mye trening. Man vokser ikke mer dersom man trener mer, på sikt vil det føre til overtrening. Tyve sett på beina over en gitt tidsperiode vil føre til overtrening. Her snakker jeg om tyve tunge sett. Når man er på grensen til hva et individ tåler (antall sett) vil ikke 1 sett til hjelpe vedkommende til at f.eks. bicepsen hans vokser mer. Hvis du soler deg vil solstrålene gjøre deg brun, men dersom du er aktiv i ett minutt lenger i solstrålene enn det som er nødvendig for å få en brunfarge, vil du bli brent. Du overstiger grensen, og da klarer dermed ikke kroppen hente seg å takle solens påvirkninger mer og du vil da bryte huden ned og du vil bli brent. Slik er det også med trening, kjører du ett sett mer enn det som er nødvendig vil kroppen overstige grensen og du vil bli overtrent. Overtreningen vil tappe reservene for mye og vil på denne måten forhindre muskelvekst/økning av styrke og føre til nedbryting. Hilsen -Og trener en for lite i forhold til hva kroppen tåler så får en ikke resultater. Dvs som jeg har hevdet hele tiden at alt er inviduellt. det som fungerer for meg fungerer ikke for deg nødvendigvis. Og hvilket grunnlag har du på at jeg blir overtrent. Det var når jeg begynte å kjøre 6-10 sett i knebøyen jeg fikk framgang der. Det betyr ikke at det er for tungt for meg og at jeg blir overtrent???? Ser ikke helt det store problemet??? 6-10 sett er sikkert overtrening for noen men ikke for meg. Hva som er rett settmengde bør en person finne ut av selv. Det finnes ingen nøyaktig fasit på det. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Over Rytters bok er fullstendig på jordet når det gjelder treningen han presenterer. Det er det flere enn meg som er enig i. Over Rytter selv sier til og med at slik trening nytter ikke nå. Men mannen kan kost! Hilsen Enig med deg der, den boka er utdatert for lenge siden! Eneste er at han har en god beskrivelse av øvelsene i den boka, men treningsprogrammene er latterlige. Som du sier kan han også kost! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
adante Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Over Rytters bok er fullstendig på jordet når det gjelder treningen han presenterer. Det er det flere enn meg som er enig i. Over Rytter selv sier til og med at slik trening nytter ikke nå. Men mannen kan kost! Hilsen Hele poenget er at det finnes mange der ute som har en formening om hva som er rett eller galt. Men jeg skal banne på at Arnold,Yates,fux,eller andre i andre idretter aldri hadde hatt resultater i nærheten av hva de har eller har hatt, hadde de bare hørt på seg selv og lukket øynene for nye teorier eller meninger. Det som skaper fremgang er viljen til å prøve nye ting istedenfor å holde seg til det gamle. De som har fremgang på mitt treningstudio er ikke de som kjører 3*10 i benken og 2*10 i skråbenken og legger på et par flyes, men de som hele tiden varierer til de finner det som fungerer for dem. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bkt Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Det jeg mener er at det rett og slett ikke er nødvendig med så mye trening. Man vokser ikke mer dersom man trener mer, på sikt vil det føre til overtrening. Tyve sett på beina over en gitt tidsperiode vil føre til overtrening. Her snakker jeg om tyve tunge sett. Når man er på grensen til hva et individ tåler (antall sett) vil ikke 1 sett til hjelpe vedkommende til at f.eks. bicepsen hans vokser mer. Hvis du soler deg vil solstrålene gjøre deg brun, men dersom du er aktiv i ett minutt lenger i solstrålene enn det som er nødvendig for å få en brunfarge, vil du bli brent. Du overstiger grensen, og da klarer dermed ikke kroppen hente seg å takle solens påvirkninger mer og du vil da bryte huden ned og du vil bli brent. Slik er det også med trening, kjører du ett sett mer enn det som er nødvendig vil kroppen overstige grensen og du vil bli overtrent. Overtreningen vil tappe reservene for mye og vil på denne måten forhindre muskelvekst/økning av styrke og føre til nedbryting. Hilsen Hei. Jeg har ikke den store peilingen når det gjelder vekttrening, men å hevde at det ikke er nødvendig med så mye trening når en ikke kjenner personen en gang blir for drøy. Det er klart at alt er opp til hva den enkelte kropp tåler. nå er det på tide at en får nesa si ut av gymnosboka og inn i den virkelige verden. Kan ikke begripe at en har fremgang med en slik holdning. Jeg driver med fotball selv og har drevet med jogging en periode. Slik jeg fikk framgang var ikke å springe en 5000 m på den samme tiden hele tiden men hele tiden variere til jeg fant ut på hva som fungerte for meg.Bare tull fra ende til annent og tro noe anderledes. Geir. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21713-kneb%C3%B8ymarkl%C3%B8ft/#findComment-93366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.