Gjest pilea Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg er ei jente på 20 år, bor sammen med min eldre kjæreste som betaler husleie,strøm, bil og praktiske ting siden han er velstående. Jeg handler bare mat og bet noen regniger når jeg har penger. Selv er jeg ferdig med videregående, men må ta opp igjen mattematikk for andre gang fordi jeg stryker på eksamenene..jeg føler meg så dum og ubrukelig! Mattelærerne mine hjelper meg ikke noe mer når de sier at det ikke er deres problem at jeg ikke lærer. Idag når jeg sto opp var jeg ok i humøret, men så begynte jeg å føle at det var rotete og alt var feil. Jeg er veldig optatt av å se bra ut og har tidligere blitt mobbet(barneskolen) fordi jeg var tynn. Jeg vet jeg ikke er stygg, men jeg blir så nedfor av å se andre pene jenter, f.eks på BigBrother er de jo so pene å jeg overbeviser meg selv om at kjæresten min synes de er penere enn meg, dette tærer på ham og meg. Han kan ikke si noe uten at jeg analyserer det og blir lei meg. Hva feiler meg? Jeg gråter ofte når jeg ser meg i speilet, og når jeg da dusjer så skrubber jeg ansiktet mitt så det blir sårt..selvtilliten min er ofte på minus,-og da kjøper jeg meg klær og kosmetikk som trøst selv om jeg ikke har råd! Jeg har selvfølgelig dager da jeg er svært fornøyd med meg selv og livet men det veier ikke opp. Blir glad for svar:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217138-sint-og-lei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulva Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg tenkte først på depresjon, men du skriver jo at du har dager da alt er bra. På meg virker det som om du fremfor alt sliter med dårlig selvfølelse og lav selvtillit. All behandling starter for øvrig hos fastlegen. Kanskje har du en begynnende depresjon - kanskje ikke. Dette bør du diskutere med fastlegen din. Uansett kan fastlegen tilby deg samtaler, eller henvise deg videre dersom det er mer alvorlig. Det er jo ikke sikkert at du har så mye å grave i fra fortiden, men da kan du dra nytte av samtaleterapi som virker støttende eller av kognitiv terapi som lærer deg nye tankemønstre. Støttende samtaler kan du jo få hos fastlegen, men kognitiv terapi tror jeg nok du må få på en DPS. Uansett ønsker jeg deg lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217138-sint-og-lei/#findComment-1602537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.