Gå til innhold

Seroquel igjen...halveringstid.

Anbefalte innlegg

Kroppen min går som en klokke! Jeg våkner hver natt klokka fire, og er lys våken og klar til å begynne dagen. Jeg tar medisinen klokka ni hver kveld, så jeg bruker altså syv timer på å bryte ned den så mye at jeg våkner. Og hva er halveringstiden til Seroquel? Jo, ca. syv timer...

Hva gjør jeg med dette? Skal jeg ta neste dose for å sove igjen? Eller bare finne meg i at jeg er en effektiv kjemisk fabrikk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217191-seroquel-igjenhalveringstid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg kjenne rikke til Seroquel men kan du ta dosen senere på kvelden? tar du Seroquel flere ganger i løpet av dagen eller er kveldsdosen den eneste?

(godt å se deg ulva)

Jeg tar 300 mg klokka ni; da kan jeg legge meg mellom klokka ti og elleve. Syns ikke jeg kan legge meg senere enn det. Neste dose skal tas om morgenen, og er kun 100 mg. Den tas sammen med 10 mg Abilify som skal gjøre meg mer våken. Det virker fint.

Slik jeg ser det har jeg to valg: Å øke dosen igjen, eller å ta en ekstra dose om natten. Jeg får kanskje prøve å øke dosen igjen. Psykiateren min er tilgjengelig på mandag, så jeg får ringe da.

(Godt å være tilbake - som en mer frisk og velfungerende ulva.)

når jeg gikk på seroquel, hadde jeg tretthet hele tiden. Kunne sove nårsomhelst hvorsomhelst og hur lënge som helst.

Jeg bruker heldigvis en ganske lav dose. Kun 300 mg om kvelden, og kun 100 mg om morgenen. Jeg blir jo noe sløvet, men fungerer allikevel. Det som fungerer bra er å ta Abilify om morgenen som en motvekt til Seroquel - den blir man nemlig våken og aktivisert av.

Det høres da ut som en grei dørnrytme. Stå opp klokken fire og kos deg med noe kaffe og god lektyre :). Spesielt hvis du er godt og vel ferdig med tenårene(magefølelsen min sier 40-45 :) ) er 7 timer søvn mer enn nok.

Jeg går på seroquel selv, 900mg som jeg tar i en engangsdose på sengekanten. Beste sovemedisin jeg har vært borti. Du kan jo høre med din psykiater om du også kan ta hele dosen på kvelden. Jeg har dog aldri hatt en psykose.

Annonse

Det høres da ut som en grei dørnrytme. Stå opp klokken fire og kos deg med noe kaffe og god lektyre :). Spesielt hvis du er godt og vel ferdig med tenårene(magefølelsen min sier 40-45 :) ) er 7 timer søvn mer enn nok.

Jeg går på seroquel selv, 900mg som jeg tar i en engangsdose på sengekanten. Beste sovemedisin jeg har vært borti. Du kan jo høre med din psykiater om du også kan ta hele dosen på kvelden. Jeg har dog aldri hatt en psykose.

Nei, jeg er nok bare 28 år gammel...:-) Og jeg vil helst ikke stå opp klokka 4; da blir dagene så lange og jeg har lite å fylle dem med. Jeg kan dessverre ikke ta hele dosen på kvelden, fordi jeg sliter med svær uro og agitasjon på dagen (sannsynligvis pga Abilify). Jeg trenger litt for å roe meg ned.

Men hvorfor tar du Seroquel dersom du aldri har vært psykotisk? Er det mani?

Nei, jeg er nok bare 28 år gammel...:-) Og jeg vil helst ikke stå opp klokka 4; da blir dagene så lange og jeg har lite å fylle dem med. Jeg kan dessverre ikke ta hele dosen på kvelden, fordi jeg sliter med svær uro og agitasjon på dagen (sannsynligvis pga Abilify). Jeg trenger litt for å roe meg ned.

Men hvorfor tar du Seroquel dersom du aldri har vært psykotisk? Er det mani?

Fikk det utskrevet for BDD. Der har det dessverre ingen virking, men heller ingen bivirkninger, og jeg sover som en unge :)

Jeg bruker heldigvis en ganske lav dose. Kun 300 mg om kvelden, og kun 100 mg om morgenen. Jeg blir jo noe sløvet, men fungerer allikevel. Det som fungerer bra er å ta Abilify om morgenen som en motvekt til Seroquel - den blir man nemlig våken og aktivisert av.

Jeg tar 500 på kvelden, ca en time før jeg legger meg. Ved 4oo mg sover jeg bare 4 timer.. kan ta 600, da sover jeg litt lenger. Kan ta 50 mg largactil i tillegg, da sover jeg lenge..

Ellers kan jeg , hvis jeg legger meg tidlig, ta det på to doser. Har fått beskjed at jeg kan ta opptil 1200mg i døgnet.

mix og trix...

Hør med legen? jeg styrer seroquelen som jeg vil..

Jeg tar 500 på kvelden, ca en time før jeg legger meg. Ved 4oo mg sover jeg bare 4 timer.. kan ta 600, da sover jeg litt lenger. Kan ta 50 mg largactil i tillegg, da sover jeg lenge..

Ellers kan jeg , hvis jeg legger meg tidlig, ta det på to doser. Har fått beskjed at jeg kan ta opptil 1200mg i døgnet.

mix og trix...

Hør med legen? jeg styrer seroquelen som jeg vil..

Jeg tror jeg skal ringe psykiateren min, for jeg skal ikke bruke for høy dose fordi jeg bruker Abilify i tillegg. Det skulle jo være greit å øke noe, men vil jo helst ikke gjøre det på egenhånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...