Gå til innhold

Doping

magnus

Anbefalte innlegg

Så akkurat på skøyterløp på sporten. Det settes jo verdensrekorder i ett sett! Er det bare meg som finner det mistenkelig at de tyske skøytejentene setter rekorder på rekorder? Greit at utstyret blir stadig bedre, men en plass går grensen.

Nå kan man se på andre idretter også hvor sånne ting dukker opp. Svømming f.eks. Plutselig er halve landslag på pallen når det gjelder.

Det er ikke like gøy å se på sport lenger. Det er ikke noe gøy når det blir tatt en verdensrekord. Jeg synes ikke det er så stor prestasjon.

Nå begynner snart fotballkamp på tv. Det er haldigvis like gøy. Enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dei dope seg desverre i fotball og e eg redd.Har bowla ein del og sjøl der blir det brukt effedrin og koffein for konsetrasjonen sin del.

ingen idrett e fri for det.

det ville bli idioti og naivt og tru noge aent.

Va ikkje så lenge siå det blei tatt fotballspellarar nere i spania og frankrike.

men om det e organisert doping e ein heilt aen sak.

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ett foredrag om doping engang på videregående, og doping var til og med ett problem i sjakk husker jeg... De brukte diverse for å få opp konsentrasjonen sin, beroligende greier osv...

Tror nok det er begrenset med idretter hvor doping ikke foregår, men det er selvsagt spesielt utbredt i idretter som krever mye utholdenhet og styrke. Langrenn, løping, sykling, styrke idretter osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dei dope seg desverre i fotball og e eg redd.Har bowla ein del og sjøl der blir det brukt effedrin og koffein for konsetrasjonen sin del.

ingen idrett e fri for det.

det ville bli idioti og naivt og tru noge aent.

Va ikkje så lenge siå det blei tatt fotballspellarar nere i spania og frankrike.

men om det e organisert doping e ein heilt aen sak.

-

Helt enig.

har selv spilt fotball opp til første div. og sett lagkamerater kaste innpå koffeintabletter for å våkne.Tenkte aldri over at en kan kalle det doping en gang, men det står visstnok på listene.

Kan tenke meg at mange i høyere div og i andre land bruker andre ting også.(kokain, og steorider er ting som franskmenn er blitt tatt for ihverfall)

Geir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ett foredrag om doping engang på videregående, og doping var til og med ett problem i sjakk husker jeg... De brukte diverse for å få opp konsentrasjonen sin, beroligende greier osv...

Tror nok det er begrenset med idretter hvor doping ikke foregår, men det er selvsagt spesielt utbredt i idretter som krever mye utholdenhet og styrke. Langrenn, løping, sykling, styrke idretter osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

ja, dopingsakene har bare kommet tettere den senere tiden, men jeg tror likevel at kampen ikke er tapt. Antidopingarbeidet i idretten trappes opp og forbedres, og uansett hvordan du ser på det, så er dette arbeidet med på å holde nede bruken, og på den måten holde problemet i sjakk. Men juks vil vi komme til å finne over alt, til enhver tid, dessverre. Hva gjør man ikke for å vinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...