Gå til innhold

Anbefalte innlegg

i august i fjor under en golfrunde fikk jeg plutselig smerter i håndleddet slik at jeg ikke klarte å spille videre(virket som det var noe med en sene el.l, ikke brudd).Det gjorde vondt å bevege og bruke håndleddet et par dager etter hendelsen og jeg la golfen på hyllen da sesongen snart var over. Jeg merket ikke så mye til skaden de neste månedene og jeg trodde håndleddet var blitt bra igjen. Jeg dro i dag for å spille golf i god tro om at det kom til å gå bra, men etter ca 45 minutter med slåing av baller dukket smertene opp igjen, gradvis verre og verre og nå er smertene like store som de var i høst.

Hva kan feile håndleddet mitt? finnes det noen behandling for denne type skader eller forebyggende øvelser?

håper på svar..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21725-h%C3%A5ndleddskade/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sverre Mæhlum, Lege

Hei, Dette er umulig å si uten at du angir hvor i håndleddet det gjør vondt. På lillefinger siden er det f.eks. en bruskskive som kan skades, og som gir den type smerter du beskriver. Det er i tillegg en rekke håndrotknokler som kan være affisert på en eller annen måte. Men det er som sagt viktig å vite hvor du har vondt. Du bør kontakte en fysikalsk medisiner eller en ortoped for å få sett på dette. Jeg regner med at du ønsker å bli bra nå som golfsesongen snart er i full gang igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21725-h%C3%A5ndleddskade/#findComment-94556
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...