Gå til innhold

Deprisjon?

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ei jente på 33 år, som sliter fælt med meg selv om dagen. Jeg er alenemor til to barn. Jeg har vært sykemeldt i over et år nå, grunnet vond rygg, har nå gått over på rehabilitering. Jeg jobber 40-50 % men trives ikke i min jobb lenger. Men har i alle år vært urolig og engstelig for alt mulig. Jeg er sliten samme hvor mye jeg sover, og har mistet all glød nå. Orker ikke gjøre noen ting lenger, og humøret mitt er helt på bånn, meget irritert på alt og alle. har prøvd Cipralex, men følte ikke at det hjalp noe, så det er lenge siden jeg sluttet med det. har tatt opp dette med legen, men han hører ikke på meg, skriver bare sykmeliger ang ryggen. vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Men sliter som sagt litt på jobben også, da jeg ikke orker og yte det jeg skal, jobber i butikk. Også er det en del interne problemer der. Håper du kan svare meg på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217263-deprisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blenda1365380899

Hei.

Det er som om jeg får følelsen av å ville ta i ett tak for deg.

Kanskje du skulle be om henvisning til psykiatrisk poliklinikk. Det gjør du hos fastlegen din. Du ber om henvisning. Da må legen skrive en hevinsning til psykiatisk poliklinik for deg!

Det er rart det med fastleger. De er forskjellige. Noen ganger virker det som om vi pasienter godttar deres mangel på initiativ uten videre. Uten å stille krav.

Selv har jeg byttet ut min fastlege fordi jeg ikke synes jobben vedkommende gjorde gagnet meg. Jeg har selv ansvar for min helse. Vedkommende spilte ikke på lag med meg.

Still krav og ikke gi opp. Ikke gi opp deg selv. Du har barn å ta hensyn til . Det er krevende i seg selv. For barna sin skyld, gjør det du kan og makter.

Kanskje det er jobben som tapper deg, og at du trenger en annen jobb for din helses skyld?

Prøv å få deg litt støtte og hjelp slik at du ikke gjør noe du angrer på i forhold til jobb.

:o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217263-deprisjon/#findComment-1604661
Del på andre sider

Hei.

Det er som om jeg får følelsen av å ville ta i ett tak for deg.

Kanskje du skulle be om henvisning til psykiatrisk poliklinikk. Det gjør du hos fastlegen din. Du ber om henvisning. Da må legen skrive en hevinsning til psykiatisk poliklinik for deg!

Det er rart det med fastleger. De er forskjellige. Noen ganger virker det som om vi pasienter godttar deres mangel på initiativ uten videre. Uten å stille krav.

Selv har jeg byttet ut min fastlege fordi jeg ikke synes jobben vedkommende gjorde gagnet meg. Jeg har selv ansvar for min helse. Vedkommende spilte ikke på lag med meg.

Still krav og ikke gi opp. Ikke gi opp deg selv. Du har barn å ta hensyn til . Det er krevende i seg selv. For barna sin skyld, gjør det du kan og makter.

Kanskje det er jobben som tapper deg, og at du trenger en annen jobb for din helses skyld?

Prøv å få deg litt støtte og hjelp slik at du ikke gjør noe du angrer på i forhold til jobb.

Hei. Takk for svaret. Jeg har vært hos psykolog, men han jeg var hos var nok ikke den rette får meg, han satt ba eog røykte, flere som har klaget på han. vet ikke hva jeg skal gjøre videre nå. Pratet med min arbeidsgiver idag, og han vil helst at jeg ikke var på jobb da jeg sliter sånn. føler meg på en måte at han vil skvise meg ut. Vet at den jobben går veldig inn på meg om dagen, drømmer om den om natten og sover dårlig. Føler meg dårlig behandlet der. Jeg føler jeg har en tikkende bombe inni meg til tider, er sur sint, sur og irritabel. Har slitet med depresjon i mange år, flere i min familie som sliter også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217263-deprisjon/#findComment-1605183
Del på andre sider

Blenda1365380899

Hei. Takk for svaret. Jeg har vært hos psykolog, men han jeg var hos var nok ikke den rette får meg, han satt ba eog røykte, flere som har klaget på han. vet ikke hva jeg skal gjøre videre nå. Pratet med min arbeidsgiver idag, og han vil helst at jeg ikke var på jobb da jeg sliter sånn. føler meg på en måte at han vil skvise meg ut. Vet at den jobben går veldig inn på meg om dagen, drømmer om den om natten og sover dårlig. Føler meg dårlig behandlet der. Jeg føler jeg har en tikkende bombe inni meg til tider, er sur sint, sur og irritabel. Har slitet med depresjon i mange år, flere i min familie som sliter også.

Du kan ikke gi opp. Du må få en ny henvisning av legen din. Du må komme til en psykolog eller en psykiatrisk poliklinikk som kan hjelpe deg.

Fortell legen hvordan du opplevde psykologen.

Jeg har selv slåss for å få den hjelpen jeg har følt at jeg har hatt behov for. Hjelpen kom i grevens tid. Alt rundt meg var bare kaos.

Jeg hadde problemer på jobb, med ekteskapet, med alt. I forhold til andre mennesker og meg selv....

Stå på jente oppi alt. Du må slåss for alt du har kjært....Du må kanskje prøve og feile i forhold til behandler.

Når du er på attføring kan du ikke prøves i annen jobb da? Er det noen som følger deg opp ift. jobb?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217263-deprisjon/#findComment-1605368
Del på andre sider

Du kan ikke gi opp. Du må få en ny henvisning av legen din. Du må komme til en psykolog eller en psykiatrisk poliklinikk som kan hjelpe deg.

Fortell legen hvordan du opplevde psykologen.

Jeg har selv slåss for å få den hjelpen jeg har følt at jeg har hatt behov for. Hjelpen kom i grevens tid. Alt rundt meg var bare kaos.

Jeg hadde problemer på jobb, med ekteskapet, med alt. I forhold til andre mennesker og meg selv....

Stå på jente oppi alt. Du må slåss for alt du har kjært....Du må kanskje prøve og feile i forhold til behandler.

Når du er på attføring kan du ikke prøves i annen jobb da? Er det noen som følger deg opp ift. jobb?

Nei jeg har ingen oppfølling i min jobb, skal selv bestemme hvor mye jeg orker jobbe fra mnd til mnd, men har pratet litt med trygdekontoret om at det kanskje kan bli omskollering med tiden, ikke sikkert jeg kan jobbe i butikk da det er mye ståing og gåing der grunnet ryggen. Så tror jeg hadde fått det bedre om jeg hadde et annet mål og jobbe imot, og da blir det vel mer skole vil jeg tro. Men man mister en del penger da jeg går sånn, og det bekymrer meg det også. Skal til legen i morgen da. har ikke så lett får og åpne meg til noen heller jeg da, klarer liksom ikke prate om mine problemer som feks til en psykolog. Men føler jeg trenger en pause fra jobben min nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/217263-deprisjon/#findComment-1605396
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...