Gå til innhold

Sjikane av kjendiser


Elis31

Anbefalte innlegg

Jeg hadde sikkert baktalt hestetenner om naboen også jeg....

Ja, men da hadde ikke naboen din fått lest det etterpå. Kjendiser er bare mennesker de og. Jeg synes Dol er for bra for slikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskjellen med internett er vel at det blir liggende her for bestanding. Det betyr at kjendiser gjerne må lese dette om seg selv, som folk gjerne har skrevet i et ubetenksomt øyeblikk helt anonymt. Jeg synes faktisk at det er helt unødvendig.

Heh-heh...det blir ikke liggende her "for alltid". Ting slettes fra de vanlige stedene med tiden, av både plasshensyn og praktiske årsaker. Dette gjelder også avisartikler - disse legges også ut på internett, og man kan finne ting ganske langt bakover.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjendiser blir både hengt ut og omtalt på andre måter i absolutt alle typer media. Det sier seg selv at ingen kan påberope seg noe strengere personvern på et internettforum.

".............................................."

Nå må jeg innrømme at jeg ikke kan huske å ha lest denne typen sjikanering av navngitte (og knapt nok kjente) personer i trykt presse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg innrømme at jeg ikke kan huske å ha lest denne typen sjikanering av navngitte (og knapt nok kjente) personer i trykt presse.

Internett er et ytringsmessig anarki. Slik har det alltid vært, og slik skal det være. På godt og vondt. DOL som isolert nettsted kan selvfølgelig innføre en slik sensur som dere åpenbart vil ha, men det er veldig uvanlig blant seriøse nettsteder å gjøre slikt, så de har overhodet ingen plikt til dette.

"..............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internett er et ytringsmessig anarki. Slik har det alltid vært, og slik skal det være. På godt og vondt. DOL som isolert nettsted kan selvfølgelig innføre en slik sensur som dere åpenbart vil ha, men det er veldig uvanlig blant seriøse nettsteder å gjøre slikt, så de har overhodet ingen plikt til dette.

"..............................................."

"Internett er et ytringsmessig anarki. Slik har det alltid vært, og slik skal det være."

Dette går rett på diskusjonen som gikk når www først begynte å bre om seg her til lands.

Alle store nettsteder ble pålagt å ha en ansvarlig redaktør (det har DOL også), og plikter derigjennom å forholde seg til pressens ver-varsom-plakat. Diskusjonen gikk på om redaktøren også sto ansvarlig for leserinnlegg på deres sider - dette blir litt vanskeligere på internett enn i trykte medier.

Om jeg husker riktig (og det er slett ikke sikkert) så tror jeg faktisk de gjør det.

Dermed er det ganske naturlig om DOL velger å fjerne sjikanøse innlegg, selv om dette ikke ser ut til å praktiseres konsekvent, hverken her eller på andre nettaviser e.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...