Gå til innhold

spørsmål om diagnose, skjønner ingenting

Anbefalte innlegg

Gjest forvirra person
Skrevet

har gått en stund til psykolog og han ville jeg skulle snakke med overlegen på stedet jeg er for å finne ut hva slags medisiner jeg skulle ta.

det endte med at hun sa jeg ikke var deprimert og skulle slutte å ta alle medisiner, dette sa hun etter å ha snakka med meg i 15 minutter.

hun mente jeg hadde psykotiske trekk og at jeg måtte holde meg laaaaaangt unna dop, noe jeg er fullstendig klar over, det er derfor jeg har fått problemer i utgangspunktet.

det jeg ikke skjønner er hvordan hun kan si at jeg ikke er deprimert og be meg slutte med medisiner sånn helt plutselig, jeg vet jeg er deprimert, kan ikke ta feil av den følelsen, men hva skal jeg si, hu er tross alt en overlege i psykiatri eller noe veldig fint og skulle være ekstra flink til å vurdere medisinering ifølge psykologen min.

føler meg bare verre og verre etter hver gang jeg er hos dem, mer og mer forvirra og blakkere og blakkere.

nå skal jeg da tilbake til psykologen og fortelle at jeg ikke tar noe medisiner lenger og egentlig ikke er deprimert, blir litt tragikomisk.

noen tips til meg ?

Skrevet

mitt tips er, ikke tenk så mye på diagnosen(e), og forsøk å fokuser på hva som kan få deg til å føle deg bra igjen!

Skrevet

mitt tips er, ikke tenk så mye på diagnosen(e), og forsøk å fokuser på hva som kan få deg til å føle deg bra igjen!

Kan godt forstå at dette er frustrerende. Maken til overlege. Det de stort sett gjør er å ta bestemmelser og flytte på pair. Dersom du føler deg deprimert, så er du deprimert. Men min personlige mener om lykkepiller, er at de bør være siste utvei. Jeg mener de bare bør brukest som en krykke på vei ut av alvorlige depresjoner. For det som skjer når en tar medisiner er at en bedøver følelsene. Jeg er sikker på at det er en grunn til at du er deprimert. Prøv å ta tak i den, få det fram i lyset og jobb med deg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...