Gå til innhold

"Lykkepiller" og vektøkning

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert8

Jeg har gått opp 6 kg på cipralex i løpet av ett år. De skaper veldig hunger, som bidrar til at en blir uvel og kvalm hvis en ikke har noe i magen.

Men jeg har og sett det motsatte. Folk som har mistet vekt. Så det er svært individuellt.

Sexlyst forsvinner på ssri.

Fortsetter under...

Jeg fikk vite lite eller ingenting om bivirkningener av ssri av legen min da jeg begynte med cipralex og tolvon, men ble "lovet" at ingen av dem ville trigge matlysten - noe som var viktig for meg i og med at jeg har levd med div. spiseforstyrrelser i over 20 år.

Jeg la på meg 15 kg i løpet av relativt kort tid...

Så jeg seponerte tolvon, og vektøkningen stagnerte noe, men ikke helt. Jeg går på 20 mg cipralex pr dag, forsøker å trimme og å spise fornuftig, men har likevel gått opp ytterligere noen kg. Slettes ikke bra for en som sliter med høyt blodtrykk og som var i overkant av "normalvektig" i utgangspunktet.

Legen min påstår det "bare" er å bevege seg mer, så vil jeg gå ned igjen, men jeg finner det veldig, veldig vanskelig.

Når man er deprimert så er ikke trangen til å hoppe og sprette, gå spenstige turer, eller meldte seg på dansekurs akkurat påtrengende.

Jeg trimmer nok til at jeg er sunn, men det holder ikke vekten i sjakk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...