Gå til innhold

stresshodepine relatert til traumatisk opplevelse? (langt)

Anbefalte innlegg

Gjest 25årig jente
Skrevet

Jeg har skrevet inn her før, og fått god hjelp tidligere, og jeg prøver igjen. Året 2005 var ett av de verste årene jeg noen gang har opplevd. I tillegg til å oppleve at pappa antastet meg i fylla (hadde blackout og husker ingenting selv) var det ufattlig slitsomt både på jobb og sosialt. Jeg jobbet meg gjennom opplevelsen med psykolog hjelp, og har innsett at jeg ikke kan forandre ham, (få ham til å innse hvor mye emosjonelle sår og sorg han har gitt meg) og må derretter prøve å leve livet mitt og heller ta avstand til pappa.

Men nå virker det rett og slett som jeg ikke helt klarer å legge alt bak meg. Sinne og frustrasjonen for min far kommer klart synlig i overflaten ennå når jeg prater med ham. Jeg kan bli fryktelig sint, og samtidig begynne å gråte ukontrollert. Og i natt hadde jeg en fryktelig ekkel drøm der pappa la seg i senga mi og ville ”kose”. Denne drømmen ripper liksom opp i alt jeg har lagt bak meg og gjør meg mer emosjonell og sårbar igjen.

Nå har det seg slik at jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg videre. Mest av alt har jeg lyst å bare fortelle ham om og om igjen hvor mye han har ødelagt for meg, og ikke la han tro alt er glemt og tilgitt. Men samtidig gjør jeg meg ikke noen tjeneste å la alle disse destruktive tankene få fortsette inne i meg, for de vil spise meg opp tilslutt. Jeg klarer ikke og kan ikke kutte all kontakt med pappa, selv om det er minimal kontakt nå. Dette er rett og slett for jeg finner det mer slitsomt å måtte fortelle folk om hvorfor jeg ikke har kontakt med ham, siden jeg alltid har vært ei pappa-jente.

Samtidig som alle disse tankene kverner i hodet mitt, er jobb-relasjonen min rimelig hektisk. Likevel trives jeg velig godt, selv om det til tider kan ha sine frustrasjoner. Jeg føler likevel at jeg ikke stresser, iallefall ikke fysisk. Sosialt er ikke så mye som skjer, men jeg har en knippe venner som jeg omgåes med og jeg trives godt i eget selskap. Grunnen til at jeg skriver her er at jeg har hver dag i 4 uker nå har hatt fryktlig hodepine. I denne anledningen har jeg prøvd det meste av kiropraktor, massasje av skuldre å nakke, akupunktur, og diverse. Røntken av rygg og hodet har også blitt gjort. Legen min mener jeg har stresshodepine, og bad meg gå hjem å tenke på hvorfor jeg er stresset.

Er det så, at de emosjonelle problemene jeg opplevde i 2005 kan være ettervirkninger og gi meg stress-relatert hodepine i dag? Og eventuelt... hvordan kan jeg bli kvitt den? Ingen smertestillende hjelper, og legen vil ikke skrive ut noe. Hva gjør jeg nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...