Ihna Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Far til mitt barn er psykisk syk,vært det i tre år nå. Var innlagt fra høsten 2004 til sommeren 2005. Jeg har vært den som har startet alle møter,så far og barn skal ha det best mulig,vært på møter i over et år nå i psykiatrien. Far hadde psykose,men har såkallt rester av den enda sies det,han tror at psykiatrien er de som har gjort ham syk,henger ikke helt på en greip akkurat. Var på møte i går sammen med ham hos psykologen,han er følelsesmessig flat,han eier ingen følelser for noe sier han. Vi har delt foreldrerett,jeg vil i en periode ha barnet vårt,flest netter,tror ikke det er bra for at barnet er der for mye,når far sliter sånn med følelser og går til psykolog for å kartlegge alt dette. Jeg har bestillt time til familievernkontoret,vil revurdere avtalen,far tror jeg skal ta fra ham forledreretten,men det er ikke av min hensikt,jeg vil bare skåne barnet vårt litt en periode til far føler seg bedre. Vi bor i nærheten av hverandre så de kan treffes etter skolen osv uansett og ennenhver helg. Barnet er 6 år. Jeg vil ikke dette mere jeg,sliten selv og vil bare få orden på mitt og barnet vårt sitt liv,livet vårt går videre selv om faren sitt står bom stille! Blir vi ikke enige på møte hos familievernet,ender dette i retten,jeg orker ikke sitte se på at far ikke følger opp guttungen,som han burde. Vi har bare blitt sendt rundt til innstans til innstans,ring barnevernet sier dem,vi har gjort det,de vil ikke ta saken,så har vi blitt sendt videre og videre. Hvem kan gjør noe med dette her da? meg igjen? sukk. Far og barn skulle vel ha fått en slags observasjon iht samværet sies det,men ingenting skjer,blir helt matt jeg. Takk for at noen leste om min fustrasjon... Hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217839-hva-gj%C3%B8r-jeg-sukk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 familievernkontoret er en god start. familieterapeuter burde også kunne hjelpe (de tar inn både deg og din mann og deres felles sønn). Jeg forstår du er frustrert, men ha i tankene at din mann sannsynligvis er livredd for å miste sin sønn. Vær klar og -tydelig- på at det er ikke ditt ønske å bryte kontakten mellom far og sønn. Forklar ham at du ønsker å skjerme deres sønn til han er blitt noe bedre/mer stabil. Jeg tror både din tidligere mann og deres barn kan ha godt av å fortsette å treffes på dag/kveldstid, slik du selv nevner. Det er også viktig at du snakker med barnet om dette; at pappa er syk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217839-hva-gj%C3%B8r-jeg-sukk/#findComment-1609666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hei! Jeg husker det du har skrevet om dette tidligere, og synes det virker som om du hele tiden har forholdt deg til dette på en konstruktiv og god måte for hele "familien". Det er trist for far at han er syk, men det høres ut som om du har rett i dine synspunkter på at far ikke bør ha ansvar for barnet store deler av tiden. Dersom ikke familievernkontoret kan hjelpe deg til å finne en løsning, så synes jeg du skal kontakte en advokat. Jeg er imponert over hvor stor vilje du har vist mht å bidra til at gutten og faren skal ha en best mulig relasjon. Selv om far blir stresset av at du vil ha endret avtale, så vet du at selv at du mener dette er den løsningen som vil være best for dere alle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/217839-hva-gj%C3%B8r-jeg-sukk/#findComment-1610617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.