Gå til innhold

pliis jælp....

Gjest milla

Anbefalte innlegg

Gjest milla

hei er en jente på 20...er normal i kroppen, men her et problem, store overarmer....spiser normalt, å trener ca 5 ganger i uka...4 ganger styrke. men spørsmåle er vist jeg trener me tong vekte(presse) blir armene større???enn vist jeg trener småvekte20-25 kg...blir dem større da?? vil jo bere trene armene, at dem ser trent ut... ikke ha di enorme overarmer...trener vekte på ca 40 kg...

pliis jælp mæj, for nu tørr æ ikke gå i kort armer sjorte mere!!!

faktisk nu e armene blitt støørre ved albuen også:( ka jør æ feil...

sukk!! jælp dem som forstår... tusen takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vanskelig for å tro at det er treninga som gjør overarmene dine så store.. Du vil så klart øke litt i muskelvolum, og forme armene med vekttrening. Men som jente vil det være hardt å få til stygt store muskelarmer. Så jeg tror det helst er kostholdet du må justere for å øke/forme riktig uten at fett legger seg på.

Og ikke tren med 20 kg i øvelser hvor du klarer 40kg.. Da kan du nesten liksågodt sitte hjemme.

Du er der for å forme kroppen ikkesant? Og da nytter ikke pusetrening!

Men sier igjen, kosthold!

/mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

det er vel grunn til å tro at vi her snakker om genetikk, for det meste. Men vil du unngå å utvikle størrelsen i overarmene, da bør du unngå tunge vekter. Tren heller lett og mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milla

Har vanskelig for å tro at det er treninga som gjør overarmene dine så store.. Du vil så klart øke litt i muskelvolum, og forme armene med vekttrening. Men som jente vil det være hardt å få til stygt store muskelarmer. Så jeg tror det helst er kostholdet du må justere for å øke/forme riktig uten at fett legger seg på.

Og ikke tren med 20 kg i øvelser hvor du klarer 40kg.. Da kan du nesten liksågodt sitte hjemme.

Du er der for å forme kroppen ikkesant? Og da nytter ikke pusetrening!

Men sier igjen, kosthold!

/mvh

her va det en som sa tonke vekte...å en som sa ikke tonge vekte...vil jo bare se velltrent ut...men ikke ha så store armer...kansje æ må bynne me 25 kg kansje??? bere for å forme armene???

(men det er jo litt lett...,men får jøre det??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her va det en som sa tonke vekte...å en som sa ikke tonge vekte...vil jo bare se velltrent ut...men ikke ha så store armer...kansje æ må bynne me 25 kg kansje??? bere for å forme armene???

(men det er jo litt lett...,men får jøre det??)

Så på innlegget ditt en gang til,og du sier du spiser normalt.. Så kanskje du er av de få jentene som utvikler fort store muskler..?!

For å klare å forme/bygge en muskel, og få den til å se markert ut må du ha lav fettprosent og trene med en tyngre belasting en hva muskelen er vant til, slik at muskelen får et lite sjokk og bygger opp igjen nedbrutte muskelfibre litt større og sterkere for hver trening. Hvis du trener med ei lett vekt hele tiden vil ikke muskelen få en utfordring,og heller ikke forandre seg. Derfor mener jeg tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

Jeg har også dette problemet, men har funnet en løsning på det. På treningsstudioet hvor jeg trener er det et apparat hvor det ser ut som du sitter og "sykler" med armene. Dersom du bruker denne, med lav belastning og høy frekvens vil overarmene dine minke. Det har de hvertfall gjort hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...