Gjest Tobben Skrevet 12. mars 2001 Del Skrevet 12. mars 2001 Fikk ryggprolaps i nov.00, venter på operasjon(6-8 uker), har smerter i v-ben. Er i jobb og prøver å bevege meg så mye som mulig med gåturer og har prøvd sykling på rulle noen ganger å det går fint når jeg holder på men smertene er ekstra ille dagen etterpå, bør jeg kutte ut syklingen? kan skaden bli verre?. Trente mye før skaden(5-6 dager i uken) sykling/løping/svømming/styrke. Hvor store er mulighetene for at jeg kan bli 100% etter operasjonen og kunne fortsette med trening? Er 40 år. Kan jeg selv velge klinikk/sykhus for operasjonen? Er det klinikker/sykhus som har spesialisert seg på slike operasjoner? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 15. mars 2001 Del Skrevet 15. mars 2001 Kjære Tobben. Du hadde mange spørsmål. La meg forsøke å ta dem ett av gangen. Det er ofte vondt å sitte når man har et prolaps, og dersom syklingen gjør at du får mer vondt ville jeg kuttet det ut eller i hvert fall redusert noe. Du kan prøve å sitte med litt høyere sete. Av og til går det bedre. Du bør imidlertid absolutt fortsette å trene. Å gå er meget bra. Det er stor mulighet for at du etter operasjonen kan trene like mye som før, men du må ha litt tålmodighet til å trene deg opp igjen. Du har tydeligvis drevet med mange ulike aktiviteter, og det er bra -- det skal du fortsette med. Variasjon er et gode. Det er i dag fritt sykehus valg i hele Norge, så du kan velge selv. Stort sett blir denne type operasjoner utført av ortopediske kirurger (eventuelt av nevrokirurger) i Norge. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.