Gå til innhold

Full stillig ved psyk?

Anbefalte innlegg

Jeg var til aetat i går. Har hele tiden blitt forespeilet ny utdanning.

Men i går helt plutselig (har flyttet så var hos en ny en), sa han at jeg ikke kunne vente attføring fordi jeg har en høyskoleutdannelse. Og de må prøve å bruke den. Dvs jobbe administrativt innen helsefaget... *Hmmmmmmmm*

Og jeg jobber nå 50%. Han spurte hvorfor, jeg sa det var fordi jeg blir lett stresset, og har som sagt ocd.Han sa: Du ser da så frisk og fin ut, dette går bra. Du må gå opp i stilling. Og etterhvert må du opp i 100%.

Jeg ble litt forvirret jeg.

Jeg sa også at han brude snakke med min lege, da jeg alltid smiler og virker "sjarmerende" og oppegående. (Er jo oppegåednde, men har mine dager..) Og sa jeg ikke alltid har like stor innsikt.'

Sa da han: Det tror jeg ikke, du ser så fin og oppegående ut, og jeg tror du har full innsikt i deg selv.

Hehe... Joa, jeg har jo det. Men det er bare det at jeg ikke klarer å sette krenser, og formidle at jeg faktisk ikke er 100% frisk, selv om det i høyeste grad ser slik ut...

etter jeg var hos han, fikk jeg panikk, fordi jeg kjøpte en banan. Da jeg skulle spsie den, trodde jeg det var blod på den. Og fikk helt panikk mht smitte... Men dette så selvfølgelig ikke han...

Men for all del, jeg vil jobbe mest mulig. Bare synd han har så lite innsikt, og sitter nesten å sier at jeg juger atjeg er psyk:(

Klem klem,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218746-full-stillig-ved-psyk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kan be legen din skrive en erklæring om hvordan din sykdom arter seg, som du kan fremlegge for aetat og andre, ved behov? Eller at du får legen din til å ringe denne saksbehandleren?

Synd at han ikke ville forstå at du faktisk ikke er 100% frisk. Ikke alle syke SER syke ut... Jeg har en slektning, og også en venninne, som begge er arbeidsuføre pga fysisk sykdom, men som ser tilsynelatende friske ut (i alle fall på gode dager). Ikke alltid like lett for de heller å få forståelse for at man må leve på et litt lavere gir enn folk flest, og enn hva man selv skulle ønske man kunne...

Håper det går bedre framover!

Det er du og legen som sammen skal finne ut dit funksjonsnivå ikke en eller anne papirflytter i en offenlig etat.

smekk på fingrene til han.

Takk for støtte:) Skal til legen på Onsdag, så får da en prat med h*n da... H*n ermeget dyktig og er også psykiater, så dette skal ordne seg.

Kanskje du kan be legen din skrive en erklæring om hvordan din sykdom arter seg, som du kan fremlegge for aetat og andre, ved behov? Eller at du får legen din til å ringe denne saksbehandleren?

Synd at han ikke ville forstå at du faktisk ikke er 100% frisk. Ikke alle syke SER syke ut... Jeg har en slektning, og også en venninne, som begge er arbeidsuføre pga fysisk sykdom, men som ser tilsynelatende friske ut (i alle fall på gode dager). Ikke alltid like lett for de heller å få forståelse for at man må leve på et litt lavere gir enn folk flest, og enn hva man selv skulle ønske man kunne...

Håper det går bedre framover!

Tusen takk for støtte! Skal til legen på Onsdag, h*n er og også prykiater...:)

Håper dette ordner seg til det bste. Jeg er som sagt ikke fremmed for tanken å jobbe 100 om det skulle gå bra... Men det er irriterende at disse aetat folkene skal være så viktige;)

*Klem* Håper du har det bra!!

Huff dette var sjokkerende!!!!

Du bør klage på denne saksbehandleren! Han har etter min mening begått en stooor feil og et overtramp mot deg. Man skal da vel slippe å sitte å brette ut sine innerste tanker og lidelser for en mann hos (den udugelige bedriften) Aetat!? Skremmende!!!!

Annonse

Huff dette var sjokkerende!!!!

Du bør klage på denne saksbehandleren! Han har etter min mening begått en stooor feil og et overtramp mot deg. Man skal da vel slippe å sitte å brette ut sine innerste tanker og lidelser for en mann hos (den udugelige bedriften) Aetat!? Skremmende!!!!

Takk for støtte...

Ja jeg synes han egentlig oppførstye seg som han trodde han var lege eller psyk...

Og først spurte han om jeg feks hadde tenkt på BI osv. Og plutselig som sagt, sa hanat jeg hadde ikke sååå stor sjaner til attføring. Jeg måtte kanskje jobbe uten å ta ny utdanning. Jaja... Snedig fyr. jeg skal sørge for at lege eller kjæreste eller noen andre er med neste gang...

*Klem*

Gjest mamma 24-7

Takk for støtte...

Ja jeg synes han egentlig oppførstye seg som han trodde han var lege eller psyk...

Og først spurte han om jeg feks hadde tenkt på BI osv. Og plutselig som sagt, sa hanat jeg hadde ikke sååå stor sjaner til attføring. Jeg måtte kanskje jobbe uten å ta ny utdanning. Jaja... Snedig fyr. jeg skal sørge for at lege eller kjæreste eller noen andre er med neste gang...

*Klem*

Om det er mulig, ta med legen.

Denne fyren oppfører seg jo som om han skulle hatt kompetanse på psykiatri, og det har han vel neppe. (det vil si det skinner jo gjennom at hen har null kompetanse på dette)

Det er frustrerende når folk i offentlige etater uttaler seg om ting de ikke har den minste forutsetning til å uttale seg om.

At du ser frisk og fin og oppegående ut er jo flott da, men det sier vel ingen ting om din kapasitet til å jobbe 100% i den jobben du har, eller.....

Stå på, ønsker deg lykke til videre.

Om det er mulig, ta med legen.

Denne fyren oppfører seg jo som om han skulle hatt kompetanse på psykiatri, og det har han vel neppe. (det vil si det skinner jo gjennom at hen har null kompetanse på dette)

Det er frustrerende når folk i offentlige etater uttaler seg om ting de ikke har den minste forutsetning til å uttale seg om.

At du ser frisk og fin og oppegående ut er jo flott da, men det sier vel ingen ting om din kapasitet til å jobbe 100% i den jobben du har, eller.....

Stå på, ønsker deg lykke til videre.

Tusen takk for svar:) Setter stor pris på all søtte her:))

Man blir lit "liten" i forhold til off. etater... Særlig syne sjeg Aetat leker "stormannsgal"...

Vennlig hilsen,

Da jeg snakket med vår AETAT sa de at omskolering under atføring er en sak mellom legen og trygdekontoret som AETAT ikke har noe med.

Lurer på hvilken AETAT ga riktig svar...

Hmm, det var rart.. Ja, det er utrolig at de ulike innen atetat mener forskjellig.. Ditt og mitt kontor, og selv innenfor aetat på samme avdeldingskontor har jeg hørt noen som har sagt de er ueninge.

Dvs folk jeg kjenner som har byttet saksbehandler har fått ny vri på saken..?

Lykke til!:)

Vennlig hilsenm,

Gjest mamma 24-7

Da jeg snakket med vår AETAT sa de at omskolering under atføring er en sak mellom legen og trygdekontoret som AETAT ikke har noe med.

Lurer på hvilken AETAT ga riktig svar...

Om det er en stund siden du fikk dette svaret, så kan grunnen være at det tidligere var trygdekontoret som behandlet søknader om attføring. Denne tjenesten er nå overført til A-etat.

Gjest Yellow Submarine

hei

har ikke så god greie på aetat men har en kronisk sykdom som ikke synes på meg og kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om at man ikke blir trodd, for man ser jo så frisk og rask ut.

Vanskelig dette når man ser ut som man stråler, så har man problemer som er stå store at 100 prosent jobbing blir en utopi. Er borte fra jobb i dag, og lurer litt på hva de tenker, da jeg så meg i går også, men det hjelper lite å gruble.

Kan du få en ny saksbehandler ved Aetat?

Hvis ikke er det mulig at denne behandleren ikke hadde peiling på hva OCD egentlig innebar og trakk litt for raske slutninger. Kan henne at han hadde dårlig tid til å se gjennom papirene dine også før du kom. Kan du ta med en erklæring fra lege som forklarer hva du sliter med , og at de anbefaler 50 prosent stilling?

Skjønner at du blir forvirret. Håper ting ordner seg.

Annonse

hei

har ikke så god greie på aetat men har en kronisk sykdom som ikke synes på meg og kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om at man ikke blir trodd, for man ser jo så frisk og rask ut.

Vanskelig dette når man ser ut som man stråler, så har man problemer som er stå store at 100 prosent jobbing blir en utopi. Er borte fra jobb i dag, og lurer litt på hva de tenker, da jeg så meg i går også, men det hjelper lite å gruble.

Kan du få en ny saksbehandler ved Aetat?

Hvis ikke er det mulig at denne behandleren ikke hadde peiling på hva OCD egentlig innebar og trakk litt for raske slutninger. Kan henne at han hadde dårlig tid til å se gjennom papirene dine også før du kom. Kan du ta med en erklæring fra lege som forklarer hva du sliter med , og at de anbefaler 50 prosent stilling?

Skjønner at du blir forvirret. Håper ting ordner seg.

Hei!

Ja, det er ikke alltid like enkelt å bli forstått... Sånn sett godt å høre at vi er flere i samme båt:)

Ja, jeg har tenktpå det, det kan godt være at han ikke har kunnskaper om ocd.. Jeg tror egentlig det. Så jeg skal få legen til å skrive en erkæring.

Det kan være jeg etterhvert kan jobbe mer enn jeg gjør nå, men sikkert lurt å ta det gradvis, så man ikke går på en smell:)

Lykke til du også!:)

Vennlig hilsen,

Gjest alle nick er tatt

Jeg har også vært hos aetat og fått innvilget attføring. Jeg ønsker å ta utdanning, men pga målet mitt ikke er "høvelig" må jeg begynne å tenke nytt. I mellomtiden ville de sende meg på et kurs for motivasjon og for i det hele tatt å komme i gang. Da jeg ønsket mer informasjon om hva dette gikk ut på (19 ukers kurs), var det eneste de kvernet på at dette var for folk med psykiske problem. Blir irritert jeg! Det virker som om vi med psykiske problem ikke klarer noen ting. Nå er jeg en av de mere oppegående personene, som ønsker å komme ut i jobb og har store ressurser. Føler meg tråkka på når vi bli "hysjet" bort fordi vi er "gærne" og uten håp likevel.

Beklager, dette ble egentlig syteinnlegg i stedet for svar til deg...Men jeg skjønner din frustrasjon ang aetat.

Be legen din skrive mer utførende til aetat, for de på aetat har ikke peiling ang psykisk sykdom, er min erfaring. De ser på oss når vi har en god dag (jeg tar meg i alle fall sammen om jeg har en dårlig dag) og tror at det alltid er sånn. Får på følelsen av at de enten tror vi er helt gærne og ikke klarer noen ting, eller så er vi friske, -vi bare later som. (Kan noen informere dem om svingninger..?)

Jeg har også vært hos aetat og fått innvilget attføring. Jeg ønsker å ta utdanning, men pga målet mitt ikke er "høvelig" må jeg begynne å tenke nytt. I mellomtiden ville de sende meg på et kurs for motivasjon og for i det hele tatt å komme i gang. Da jeg ønsket mer informasjon om hva dette gikk ut på (19 ukers kurs), var det eneste de kvernet på at dette var for folk med psykiske problem. Blir irritert jeg! Det virker som om vi med psykiske problem ikke klarer noen ting. Nå er jeg en av de mere oppegående personene, som ønsker å komme ut i jobb og har store ressurser. Føler meg tråkka på når vi bli "hysjet" bort fordi vi er "gærne" og uten håp likevel.

Beklager, dette ble egentlig syteinnlegg i stedet for svar til deg...Men jeg skjønner din frustrasjon ang aetat.

Be legen din skrive mer utførende til aetat, for de på aetat har ikke peiling ang psykisk sykdom, er min erfaring. De ser på oss når vi har en god dag (jeg tar meg i alle fall sammen om jeg har en dårlig dag) og tror at det alltid er sånn. Får på følelsen av at de enten tror vi er helt gærne og ikke klarer noen ting, eller så er vi friske, -vi bare later som. (Kan noen informere dem om svingninger..?)

HUff, så dårlig gjort av de å sende deg på ett slikt kurs. Ja, jeg fatter ikke hva aetat tenker på alltid....

Prøv å ikke bry deg om de.. (Selv om jeg vet det ikke er lett...)

Det er veldig rart at aetat ikke er satt inn mer i psyk. helse enn de er..?

Lykke lykke til:))

Ha ei fin helg:)

*Klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...