Gå til innhold

NHD: Hva er hva?

Anbefalte innlegg

Gjest Amoline
Skrevet

Jeg går på topimax 300mg, cipralex 20mg og risperdal 2mg.

Jeg har emosjonell ustabil personlighetsforstyrelse.

Så i felleskatalogen at en av bivirkningene til topimax er personlighetsforstyrelser og emosjonell ustabilitet..:

Dette er psykiske bivirkninger av topimax Hyppige (>1/100):

Psykiske: Søvnighet, nervøsitet, psykomotorisk reduksjon, hukommelsesvansker, forvirring, anoreksi, personlighetsforstyrrelser, konsentrasjons- og oppmerksomhetsproblemer, depresjon, humørsvingninger, agitasjon, aggressivitet, emosjonell labilitet, kognitive problemer, redusert libido, apati, søvnløshet, eufori, uro, angst.

*Korser meg*

Hvordan vet jeg hva som er hva lenger???

Skrevet

Har du klart å registrere om noe har endret seg etter at du begynte med topimax?

Gjest Amoline
Skrevet

Har du klart å registrere om noe har endret seg etter at du begynte med topimax?

Det er veldig vanskelig å skille perioden før jeg begynte og perioden etter.

Men jeg har merket meg at jeg har fått problemer med å finne ord og hukommelsesproblemer. Jeg har også merket meg at jeg har en sterk tendens til apati. Nå som jeg er sykemeldt (også da jeg jobbet) har jeg vanskelig med å foreta meg noe spesielt. Driver meg selv til vanvidd ved å sitte inne/ved dataen. Men det er mulig det også er depresjonen.

Jeg går nå på så mange medisiner at jeg tror det er vanskelig å skille symptomer fra lidelsen. Det synes jeg er ganske skremmende. I det siste har jeg vært veldig ustabil. Hatt en del angst i noen timer. I de neste timene følt meg ganske frisk. (Men det kan være i sammenheng med doseøkning cipralex).

Som du skjønner så er det hele et eneste stor sammensurium. Farlig.

Husker da jeg kun gikk på 1 mg risperdal. Hadde det veldig vanskelig. Uholdbart i grunn. Det har jeg i dag også. Forskjellen i dag er at jeg ikke vet hva som er hva.

Skrevet

Men jeg har merket meg at jeg har fått problemer med å finne ord og hukommelsesproblemer. Jeg har også merket meg at jeg har en sterk tendens til apati. Nå som jeg er sykemeldt (også da jeg jobbet) har jeg vanskelig med å foreta meg noe spesielt. Driver meg selv til vanvidd ved å sitte inne/ved dataen. Men det er mulig det også er depresjonen.

Jeg går nå på så mange medisiner at jeg tror det er vanskelig å skille symptomer fra lidelsen. Det synes jeg er ganske skremmende. I det siste har jeg vært veldig ustabil. Hatt en del angst i noen timer. I de neste timene følt meg ganske frisk. (Men det kan være i sammenheng med doseøkning cipralex).

Husker da jeg kun gikk på 1 mg risperdal. Hadde det veldig vanskelig. Uholdbart i grunn. Det har jeg i dag også. Forskjellen i dag er at jeg ikke vet hva som er hva.

det der virket som en tvilsom medisin for en som har psyk.problemer. Tar du den for epilepsi?

Gjest Amoline
Skrevet

det der virket som en tvilsom medisin for en som har psyk.problemer. Tar du den for epilepsi?

Tar den som stemningstabiliserende..

Skrevet

Hvis man har uklar effekt (utifra både egen og leges vurdering) av et medikament som topimax, er jeg usikker på om det er riktig å benytte medikamentet.

Har du noen mulighet til å prøve ut medikamenter i nær kontakt med psykiater?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...