Gjest Jordnær Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Hvor langt har man kommet innen forskningen på hva en enkelt tanke rent fysisk er? 0 Siter
Gjest "skara" Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 En tanke kan ikke våkne uten å vekke andre tanker. 0 Siter
Gjest "skara" Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Alle store tanker kommer fra hjertet. Bevar tanken enkel når livet er vanskelig. Ingenting er så utenkelig som tanken - det måtte i så fall være totalt fravær av tanker. 0 Siter
Gjest profile Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Skiftende elektrokjemisk potensiale i nerveceller? 0 Siter
Gjest Jordnær Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Skiftende elektrokjemisk potensiale i nerveceller? Jeg tenkte litt mer konkret enn som så. 0 Siter
Gjest bry Skrevet 17. februar 2006 Skrevet 17. februar 2006 Tanker har jo ingen fysisk form,så de burde vel ikke eksistere innen forskning..neida. Men seriøst,tanker er usynlige,det er energi,men noen kan se dem....alt er energi i grunn. Men vet ikke hva de mener om tanker innen forskning. 0 Siter
Gjest Jordnær Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Tanker har jo ingen fysisk form,så de burde vel ikke eksistere innen forskning..neida. Men seriøst,tanker er usynlige,det er energi,men noen kan se dem....alt er energi i grunn. Men vet ikke hva de mener om tanker innen forskning. Mener du at tanker dypest sett eksisterer utenfor hjernecellene, altså utenfor et tredimensjonalt verdensbilde? Og at hjernens oppgave for tankene, bare er en projeksjon fra dette utenforliggende nivået? 0 Siter
Gjest bry Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Mener du at tanker dypest sett eksisterer utenfor hjernecellene, altså utenfor et tredimensjonalt verdensbilde? Og at hjernens oppgave for tankene, bare er en projeksjon fra dette utenforliggende nivået? Jepp,det mener jeg. Tankene er ikke i hjernen i det hele tatt,men utenfor hode... Etter synske anna-elisabeth westerlund døde,ville forskere utforske hjernen hennes. De ville finne ut hva som var unikt med hennes hjerne,siden hun hadde noen evner andre ikke hadde. Men resultatet var skuffende,hjernen hennes var lik alle andre hjerner. 0 Siter
Gjest Jordnær Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Jepp,det mener jeg. Tankene er ikke i hjernen i det hele tatt,men utenfor hode... Etter synske anna-elisabeth westerlund døde,ville forskere utforske hjernen hennes. De ville finne ut hva som var unikt med hennes hjerne,siden hun hadde noen evner andre ikke hadde. Men resultatet var skuffende,hjernen hennes var lik alle andre hjerner. Psykiatriens menneskesyn er vel at tankene er inne i hjernen, altså at mennesket kun er fysisk tredimensjonalt, eller tar jeg feil der? Men selv psykiatrien kan jo ikke utelukke et flerdimensjonalt menneske. Hvordan forholder de seg til dette? Dersom tankene ikke er inni hjernen, hvorfor er det så stort fokus på medikamenter da? De behandler jo da bare tankens fysiske projeksjon, og ikke selve tanken? 0 Siter
Gjest bry Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Psykiatriens menneskesyn er vel at tankene er inne i hjernen, altså at mennesket kun er fysisk tredimensjonalt, eller tar jeg feil der? Men selv psykiatrien kan jo ikke utelukke et flerdimensjonalt menneske. Hvordan forholder de seg til dette? Dersom tankene ikke er inni hjernen, hvorfor er det så stort fokus på medikamenter da? De behandler jo da bare tankens fysiske projeksjon, og ikke selve tanken? Jeg tror ikke psykiatrien vet nok i dag,om tanker,om psyken vår og sletts ikke om flerdimensjonell tenkning. Men tror det kommer en dag,da vil de vite,og ikke bare tro. Men som du sier er det folk innen psykiatrien, som har tro på at det er mere mellom himmel og jord. Er godt når man treffer sånne folk....=) Hvordan psykiatrien forholder seg til andre dimensjoner...hmf. Det er trist,men forstår at de ikke kan tro på det sett fra sitt perspektiv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.