Gå til innhold

depresjon - forhold

Anbefalte innlegg

Ja nå har jeg snart klart å skremme vekk samboeren min! Min negativitet tar knekken på forholdet snart. Jeg ser antakelig spøkelser på høylys dag, men klarer ikke å kontrollere tankene mine. Jeg konfronterer derfor stadig kjæresten min med hvorfor han sier og gjør ting, jeg er mistenksom og paranoid. Han blir utrolig provosert over dette, og det ender med heftig krangel. Han vet jeg er syk og har vært der sjøl, så jeg er fryktelig lei meg for at han ikke viser mer forståelse. Det gir meg en brennende angst. Jeg vil så gjerne at vi skal få det til....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218961-depresjon-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff som jeg kjenner meg igjen her.Opplever det omtrent på samme vis.Angsten kommer også da,det gjør vondt og man blir så frustrert og trist.Det er lurt å gjøre noe du liker å gjøre,en hobby eller gå tur...hva som helst,som gir deg noe annet å fokusere på.Samtidig kan du prøve å gjøre følgende:legg deg ned eller sitt godt tilbakelent i en god stol,du skal ligge bekvemt og godt.Lukk øynene,gå inn i deg selv,sjekk ut hver eneste lille mm av kroppen din,kjenn på muskler,hode,nakke,mage,tarmer,lepper...ALT..kjenn etter hvor det er vondt,hvor det ikke er vondt..la kroppen få jobbe med seg selv.kommer det vonde tanker og eller bilder,kanskje fra barndommen,la de komme de er riktig da.. prøv å gå tilbake inn i kroppen igjen..ligg sånn så lenge du måtte føle for det...du vil kjenne deg avslappet og det vil gi deg ny energi og styrke deg psykisk.prøv også pusteøvelser:ligg på gulvet,på ryggen,bena i vinkel,foten i gulvet,armene ned ved siden av kroppen,pust dypt inn og ut,bruk hele kroppen som hjelpemiddel.når du trekker pusten inn trekker du skudrene opp mot hode og bekkenet presser du oppover,når du slipper pusten ut igjen presser du bekkenet ned mot gulvet og strekker armene nedover mot bena.på den måten skal blodet få rikelig med nytt oksygen og du får mer energi og føler mer behag...etterhvert vil det forhpentligvis gjøre deg sterk og "ny".Du kan også gjøre pusteøvelse stående,trekk skuldrene op når du puster inn og skyv de nedover når du puster ut..Er selv i prosessen ennå og langt igjen,men jeg gjør alt dette og føler det hjelper.Poenget er å gjøre disse øvelsene uansett dagsform(minst 2 ganger om pr dag) og husk å gjøre noe som får tankene på noe annet.Ja, det er vanskelig,men vil du beholde forholdet ditt må du nok gjøre en god innsats med deg selv.Jeg vet hvordan det føles,tro meg.LYKKE TIL.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218961-depresjon-forhold/#findComment-1623785
Del på andre sider

Huff som jeg kjenner meg igjen her.Opplever det omtrent på samme vis.Angsten kommer også da,det gjør vondt og man blir så frustrert og trist.Det er lurt å gjøre noe du liker å gjøre,en hobby eller gå tur...hva som helst,som gir deg noe annet å fokusere på.Samtidig kan du prøve å gjøre følgende:legg deg ned eller sitt godt tilbakelent i en god stol,du skal ligge bekvemt og godt.Lukk øynene,gå inn i deg selv,sjekk ut hver eneste lille mm av kroppen din,kjenn på muskler,hode,nakke,mage,tarmer,lepper...ALT..kjenn etter hvor det er vondt,hvor det ikke er vondt..la kroppen få jobbe med seg selv.kommer det vonde tanker og eller bilder,kanskje fra barndommen,la de komme de er riktig da.. prøv å gå tilbake inn i kroppen igjen..ligg sånn så lenge du måtte føle for det...du vil kjenne deg avslappet og det vil gi deg ny energi og styrke deg psykisk.prøv også pusteøvelser:ligg på gulvet,på ryggen,bena i vinkel,foten i gulvet,armene ned ved siden av kroppen,pust dypt inn og ut,bruk hele kroppen som hjelpemiddel.når du trekker pusten inn trekker du skudrene opp mot hode og bekkenet presser du oppover,når du slipper pusten ut igjen presser du bekkenet ned mot gulvet og strekker armene nedover mot bena.på den måten skal blodet få rikelig med nytt oksygen og du får mer energi og føler mer behag...etterhvert vil det forhpentligvis gjøre deg sterk og "ny".Du kan også gjøre pusteøvelse stående,trekk skuldrene op når du puster inn og skyv de nedover når du puster ut..Er selv i prosessen ennå og langt igjen,men jeg gjør alt dette og føler det hjelper.Poenget er å gjøre disse øvelsene uansett dagsform(minst 2 ganger om pr dag) og husk å gjøre noe som får tankene på noe annet.Ja, det er vanskelig,men vil du beholde forholdet ditt må du nok gjøre en god innsats med deg selv.Jeg vet hvordan det føles,tro meg.LYKKE TIL.

Jeg unner jo ingen aa ha det saann men det er troest i felles skjebne. Tusen takk for dine gode raad, jeg skal forsoeke aa foelge dem. Akkurat naa har jeg tatt med meg barna mine og reist utenlands for aa gi samboeren min en pause fra meg. Det vil bli to laaaange uker mellom palmer og pensjonister for min del. Fordelen med det er at samboer faar en pause og at barna stortrives. I tillegg blir jeg veldig ivrig paa aa ta fatt paa arbeidet med aa finne tilbake til den gode gamle meg. Har kommet i kontakt med en super terapeut som jeg tror kan hjelpe meg med den store jobben det er.

Tusen takk for svaret dit. Haaper du lykkes du ogsaa.

Varm klem til deg fra meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218961-depresjon-forhold/#findComment-1628851
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...