Gjest forvirret klient Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 har fremdeles ikke hørt en shit fra psykologen etter at jeg avbestilte en time for snart 3 uker siden. Har lagt igjen to beskjder fra svaren hans, men har ikke hørt noe som helst. Hvis han ikke har ringt tilbake pga han ønsker å avslutte timene med meg, hva er i såfall terskelen for å gjøre det? Jeg har gått til han ca 7 ganger og sist gang sa jeg i fra om noe jeg var misfornøyd med i terapien og som jeg gjerne ville brukt mere tid på å prate om , enn det som vi har gjort foreløpig. Vet at han noterte det. Men jeg sa ingenting om at jeg ikke ønsket å fortsette hos han, bare at jeg ønsket å gjøre ting anderledes. Er det grunn nok til å si opp en klient? Og hvis man ønsker å si opp en klient,er dette en akseptabel måte å gjøre det på? jeg synes iallefall ikke det, men lurer på om privatpraktiserende kan gjøre akkurat som de vil. Er det å uttrykke misforhold med terapien god nok grunn til å avslutte terapien? 0 Siter
Gjest tikkanen Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Høres utrolig merkelig ut. Vil tro de private kan gjøre som de vil uten at jeg vet helt sikkert. Det virker jo som det har skjedd noe med personen da, kan det være at han/hun har fått ett sammenbrudd eller noe ? Det er jo ofte sånne som oss som blir psykologer Må være det særeste jeg har hørt om til nå ihvertfall, hvis en psykolog bare gjemmer seg og nekter å svare fordi noen setter spørsmål ved framgangsmåten. Noe spesiell grunn til du ikke bruker offentlig ? Enten var jeg veldig heldig eller så var det korte ventelister for ejg fikk time bare en uke etter legen sendte brev og jeg er ikke alvorlig sjuk. 0 Siter
Gjest forvirret klient Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Høres utrolig merkelig ut. Vil tro de private kan gjøre som de vil uten at jeg vet helt sikkert. Det virker jo som det har skjedd noe med personen da, kan det være at han/hun har fått ett sammenbrudd eller noe ? Det er jo ofte sånne som oss som blir psykologer Må være det særeste jeg har hørt om til nå ihvertfall, hvis en psykolog bare gjemmer seg og nekter å svare fordi noen setter spørsmål ved framgangsmåten. Noe spesiell grunn til du ikke bruker offentlig ? Enten var jeg veldig heldig eller så var det korte ventelister for ejg fikk time bare en uke etter legen sendte brev og jeg er ikke alvorlig sjuk. vel, jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger. hvis man virkelig ikke ønsker å ha noenting med meg å gjøre lenger så er det jo rart at jeg blir satt over til svarer hver gang jeg ringer. Da kan jo ikke noen andre klienter heller komme i kontakt med vekommende når de ringer, med mindre de legger igjen svar etter pipetonen. Der jeg bor så er det desverre slik, at hvis man ikke er i en suicidial fase eller har alvorlige psykoser av noen grad så må man gå til privatpraktiserende psykolog. DPS har bare kortidsstilbud der jeg bor. Gikk til behandling på DPS før, men så ble jeg for "frisk" til å være der. Tenker at dette må skyldes forhold som sykdom, eller noen andre grunner. Synes det rett og slett er merkelig om jeg har en psykolog som furter og ikke vil prate med meg mere fordi jeg sa i fra om noe jeg ønsket anderledes ved min terapi. for noe med målet med terapien er vel selvhevdelse eller? Jeg hadde gruet meg så lenge for å si det jeg skulle si. Og hvis dette er prisen så.... ja da har jeg ikke store tanker om dagens psykiatri 0 Siter
frosken Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Det er selvfølgelig ikke noe galt med å uttrykke evt. misnøye med ting vedrørende terapien -tvert i mot. Siden du tydeligvis ikke har fått noen form for forhåndsvarsel om evt. ferie eller tilsvarende, burde din behandler nå ha klart å besvare henvendelsen din, evt. fått noen andre til å gjøre det for seg dersom han er indisponibel. Alle kan bli satt ut av funksjon en periode, f.eks. etter en ulykke. I de fleste tilfeller vil man vel allikevel få organisert en eller annen form for beskjed til de pasienter som i såfall blir berørt av dette. Mener å huske at du sa at vedkommende jobbet et annet sted på dagtid. I såfall hadde jeg ringt dit og spurt om vedkommende var på jobb. For å være helt sikker på at dette ikke skyldes en teknisk feil med telefonsvareren, så hadde jeg også sendt et kort brev hvor jeg ble om å bli kontaktet snarest. 0 Siter
Gjest tikkanen Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 vel, jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger. hvis man virkelig ikke ønsker å ha noenting med meg å gjøre lenger så er det jo rart at jeg blir satt over til svarer hver gang jeg ringer. Da kan jo ikke noen andre klienter heller komme i kontakt med vekommende når de ringer, med mindre de legger igjen svar etter pipetonen. Der jeg bor så er det desverre slik, at hvis man ikke er i en suicidial fase eller har alvorlige psykoser av noen grad så må man gå til privatpraktiserende psykolog. DPS har bare kortidsstilbud der jeg bor. Gikk til behandling på DPS før, men så ble jeg for "frisk" til å være der. Tenker at dette må skyldes forhold som sykdom, eller noen andre grunner. Synes det rett og slett er merkelig om jeg har en psykolog som furter og ikke vil prate med meg mere fordi jeg sa i fra om noe jeg ønsket anderledes ved min terapi. for noe med målet med terapien er vel selvhevdelse eller? Jeg hadde gruet meg så lenge for å si det jeg skulle si. Og hvis dette er prisen så.... ja da har jeg ikke store tanker om dagens psykiatri Det kan ikke være at han ikke vil se deg mer, det er bare ikke mulig. Har nok skjedd noe som gjør at han ikke er istand til å jobbe. Har du ikke noe mulighet for å dra dit og se om det står noe lapper eller lignende, det må være mulig å finne ut av dette. Vet hvor slitsomt det er å starte på nytt igjen med en psykolog men du bør kanskje vurdere det nå hvis det ikke det skjer noe kjapt. Har gått lang tid. Syns forresten det er merkelig at du blir sendt til private hvis det ikke er noe svært alvorlig, ikke bare koster det mye mer skit som dette kan skje. 0 Siter
Gjest forvirret klient Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Det er selvfølgelig ikke noe galt med å uttrykke evt. misnøye med ting vedrørende terapien -tvert i mot. Siden du tydeligvis ikke har fått noen form for forhåndsvarsel om evt. ferie eller tilsvarende, burde din behandler nå ha klart å besvare henvendelsen din, evt. fått noen andre til å gjøre det for seg dersom han er indisponibel. Alle kan bli satt ut av funksjon en periode, f.eks. etter en ulykke. I de fleste tilfeller vil man vel allikevel få organisert en eller annen form for beskjed til de pasienter som i såfall blir berørt av dette. Mener å huske at du sa at vedkommende jobbet et annet sted på dagtid. I såfall hadde jeg ringt dit og spurt om vedkommende var på jobb. For å være helt sikker på at dette ikke skyldes en teknisk feil med telefonsvareren, så hadde jeg også sendt et kort brev hvor jeg ble om å bli kontaktet snarest. vedkommende har to telefonummere som han kan bli kontaktet med. Har lagt igjen beskjed på begge to. Tenker at det skal jo litt til for at begge to er i ustand da. Men siden jeg bare blir satt over på svarer på det ene uansett når og hvor jeg ringer i fra, så tenker jeg jo at det kan være noe galt med nummeret. Ringte dit han jobber, men der var en person som tok telefonen som ikke visste noe om han jobbet der nå, men ga meg et nummer jeg kunne ringe. Og det var det nummeret jeg har på han. Hun ga meg også et privat mobilnummer. Men er det riktig av meg som klient å ringe han på privatnummeret? 0 Siter
frosken Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 vedkommende har to telefonummere som han kan bli kontaktet med. Har lagt igjen beskjed på begge to. Tenker at det skal jo litt til for at begge to er i ustand da. Men siden jeg bare blir satt over på svarer på det ene uansett når og hvor jeg ringer i fra, så tenker jeg jo at det kan være noe galt med nummeret. Ringte dit han jobber, men der var en person som tok telefonen som ikke visste noe om han jobbet der nå, men ga meg et nummer jeg kunne ringe. Og det var det nummeret jeg har på han. Hun ga meg også et privat mobilnummer. Men er det riktig av meg som klient å ringe han på privatnummeret? Hvis du har fått et mobilnummer, så hadde jeg sendt en sms hvor jeg henviste til innleste beskjeder og ba om å bli kontaktet. Enig i at det er grenser for hvor mange telefonnumre som evt. er rammet av teknisk feil... Av og til tar folk seg vann over hodet mht hvor mye de skal rekke over. I såfall er det uprofesjonelt å ikke rydde opp i forhold til klienter som rammes. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Det å ta opp ting en er misfornøyd med, er ikke bare lov, det er en klar forventning en har til pasienten. Det er en forutsetning for fremgang. Om du kun har avbestilt en time, synes jeg dette er merkelig oppførsel av behandleren. 0 Siter
Gjest Amoline Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Det å ta opp ting en er misfornøyd med, er ikke bare lov, det er en klar forventning en har til pasienten. Det er en forutsetning for fremgang. Om du kun har avbestilt en time, synes jeg dette er merkelig oppførsel av behandleren. Hva gjør man i sånne situasjoner? Når en psykolog bare forsvinner, mener jeg? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.