Gå til innhold

Fugleinfluensa

Anbefalte innlegg

hei.

Jeg har GAD (Generalisert angst)

og en del av dette er katastrofeangst.

jeg leser alt jeg kommer over om det som er føles truende og skremmer meg selv slik at jeg faktisk ikke klarer og fungere i hverdagen.

For tiden er det Fugleinfluensaen som skremmer vettet av meg og jeg maner fram det verst tenkelige ting i hodet.

er det andre som har det sånn eller er det bare meg som er ei hysterisk kjerring,HJELP.

Hilsen mbo

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219450-fugleinfluensa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sliter med det samme

vel jeg føler det på samme måte. selv om jeg ikke tenker så mye på fugleinflueensa. Jeg er redd for terrorangrep i Oslo, at noen selvmordsbombere skal gå på bussen og sprenge seg selv og bussen i lufta.

Men mine tanker hjelper vel ikke deg så mye tenker jeg.

Men tenk litt på at det er måten media fremstiller dette på som gjør at vi blir redde. Media er opptatt av å skape underholdning og få seerantall derfor må de trekke frem dette med fugleinfluensa for at folk skal følge med på nyhetene.

I virkeligheten er det nok av andre ting å bekymre sg for, som ikke får spalteplass i avisen eller blir vist på nyhetene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219450-fugleinfluensa/#findComment-1628181
Del på andre sider

vel jeg føler det på samme måte. selv om jeg ikke tenker så mye på fugleinflueensa. Jeg er redd for terrorangrep i Oslo, at noen selvmordsbombere skal gå på bussen og sprenge seg selv og bussen i lufta.

Men mine tanker hjelper vel ikke deg så mye tenker jeg.

Men tenk litt på at det er måten media fremstiller dette på som gjør at vi blir redde. Media er opptatt av å skape underholdning og få seerantall derfor må de trekke frem dette med fugleinfluensa for at folk skal følge med på nyhetene.

I virkeligheten er det nok av andre ting å bekymre sg for, som ikke får spalteplass i avisen eller blir vist på nyhetene.

hei.

Takk for svar.

Du har jo rett i at det er mye annet og bekymre seg for og jeg føler meg litt dum og sint på meg selv fordi jeg tenker sånn men det er som ting setter seg fast i hodet på meg og jeg klarer ikke tenke rasjonellt selv om jeg så gjerne vil.

Skal prøve og søke litt mindre på nettet og lete etter ting som skremmer meg kanskje det hjelper litt.

Er iallefall glad for ditt svar

hilsen mbo.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219450-fugleinfluensa/#findComment-1628332
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...