Gjest fremtidig student? Skrevet 13. mars 2001 Skrevet 13. mars 2001 Hei! Jeg leser nå i søkerhåndboka for 2001, og der ser jeg at det skal bli forandring i opptaksreglene for Medisin, og da også Ernæring som ligger under det samme fakultetet. Jeg planlegger å søke for opptaksåret 2003/2004. Dette er langt frem, men jeg vil gjerne være sikker på hva reglene går ut på, før jeg bruker masse penger på å ta opp særkravsfagene som trengs til dette studiet på en kostbar privatskole. Jeg mangler nemlig alle realfagene, men er meget motivert for å ta de opp nå fra høsten av, siden Ernæringsstudiet er noe jeg lenge har drømt om å realisere. Det jeg lurer på i denne sammenheng er * vil særkravet om karakter 4 eller bedre i fagene 2my/mx,2fy og 3kj bortfalle, slik at det kun vil være nødvendig å ha bestått disse fagene? * vil 2my fremdeles være tilstrekkelig, eller trenger man 2mx hvis man ikke har noen karakter i faget fra før? * når vil de aktuelle endringene i opptaket settes i kraft, og hva er de aktuelle endringene? På forhånd tusen takk (ja, jeg har prøvd å kontakte UiO, 2 ganger til og med, men ikke fått noe svar derfra...) 0 Siter
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 17. mars 2001 Skrevet 17. mars 2001 Hei fremtidig student? Jeg kan dessverre ikke svare deg på dine spørsmål. Forsøk å ta direkte kontakt med studieveileder ved Johan Throne Holst Institutt for Ernæringsforskning, Universitetet i Oslo. Ernæringsstudiet kan anbefales! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.