Gjest fremtidig student? Skrevet 13. mars 2001 Del Skrevet 13. mars 2001 Hei! Jeg leser nå i søkerhåndboka for 2001, og der ser jeg at det skal bli forandring i opptaksreglene for Medisin, og da også Ernæring som ligger under det samme fakultetet. Jeg planlegger å søke for opptaksåret 2003/2004. Dette er langt frem, men jeg vil gjerne være sikker på hva reglene går ut på, før jeg bruker masse penger på å ta opp særkravsfagene som trengs til dette studiet på en kostbar privatskole. Jeg mangler nemlig alle realfagene, men er meget motivert for å ta de opp nå fra høsten av, siden Ernæringsstudiet er noe jeg lenge har drømt om å realisere. Det jeg lurer på i denne sammenheng er * vil særkravet om karakter 4 eller bedre i fagene 2my/mx,2fy og 3kj bortfalle, slik at det kun vil være nødvendig å ha bestått disse fagene? * vil 2my fremdeles være tilstrekkelig, eller trenger man 2mx hvis man ikke har noen karakter i faget fra før? * når vil de aktuelle endringene i opptaket settes i kraft, og hva er de aktuelle endringene? På forhånd tusen takk (ja, jeg har prøvd å kontakte UiO, 2 ganger til og med, men ikke fått noe svar derfra...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 17. mars 2001 Del Skrevet 17. mars 2001 Hei fremtidig student? Jeg kan dessverre ikke svare deg på dine spørsmål. Forsøk å ta direkte kontakt med studieveileder ved Johan Throne Holst Institutt for Ernæringsforskning, Universitetet i Oslo. Ernæringsstudiet kan anbefales! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.