Gå til innhold

Bra service på avdelingen når...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jordnær

Ja til avdling å være så høres det ut som bra service, men dersom det var et hotell så ville nok de tomme kaffekannene trekke litt ned på karakteren.

Det er helt tragisk hvor mye ressurser man bruker på kaffe både til pasienter og ansatte på en avdeling.

Greit nok at det skal være hyggelig, men likevel.

Gjest mamma 24-7

Det er helt tragisk hvor mye ressurser man bruker på kaffe både til pasienter og ansatte på en avdeling.

Greit nok at det skal være hyggelig, men likevel.

Tja kanskje det brukes mye ressurser på kaffe, det vet jeg jo lite om.

Men jeg tviler på at det blir verken kortere ventetider eller flere psykologer/psykiatere ansatt i helse norge om man begynner å skjære ned på kaffen.

Det eneste det blir er mindre kaffe.

Gjest Jordnær

Tja kanskje det brukes mye ressurser på kaffe, det vet jeg jo lite om.

Men jeg tviler på at det blir verken kortere ventetider eller flere psykologer/psykiatere ansatt i helse norge om man begynner å skjære ned på kaffen.

Det eneste det blir er mindre kaffe.

Glem mitt innlegg om kaffe. Jeg trekker det tilbake.

Annonse

Gjest Jordnær

Glem mitt innlegg om kaffe. Jeg trekker det tilbake.

Men trenger vi flere psykologer og psykiatere i helse-norge?

Er det psykiaterne og psykologen som får folk friske?

Hva om vi innfører likelønn for alle ansatte i psykiatrien.

Da vil de som fortsatt er interessert i mennesker være igjen og arbeide der.

Jeg sier ikke med dette at ikke det finnes psykiatere og psykologer som ville blitt værende igjen.

Med likelønn ville vi fått endel flere ansatte.

Det er mennesker som teller.

Vel - dere skjønner at det er min frustrasjon jeg skriver ut her.

Men - hvorfor kan vi ikke i det minste opprette en alternativ psykisk helsetjeneste, der de av også som ikke vil ha medikamenter og tvang kan gå?

Eller mener man at det faktisk bare finnnes en eneste vei til Roma? Nemlig bare medikamenter...

Systemer som påstår at det bare finnes en vei, skal jeg her og nå la være å kategorisere.

Blir nok tre stjernes da.. ;)

Har de te-vann da?

(hvis de har det hjelper jo det litt... (med pulverkaffe på innerlomma..))

...

Hvis det stadig er tomme kaffekanner; får de ingen stjerner av meg.

Varm kaffe må da være det minste vi kan by på i helsevesenet.

PS Vi serverer tørre kjeks også.

Fortjener vi 4 stjerner?

Gjest Jordnær

Hmmm... Lurer på om jeg har en sær sans for humor, for jeg flirte høyt da jeg leste innlegget ditt. Men det ser ut som om andre har oppfattet det som seriøst,

Selvsagt skjønner jeg at innlegget var ment humoristisk.

Men for min egen del så har jeg ikke kommet langt nok til at jeg kan spøke med sykehusting. Spesielt ikke når det dreier seg om en syk pasient, i dette tilfelle en påstått meget psykotisk person.

Selvsagt skjønner jeg at innlegget var ment humoristisk.

Men for min egen del så har jeg ikke kommet langt nok til at jeg kan spøke med sykehusting. Spesielt ikke når det dreier seg om en syk pasient, i dette tilfelle en påstått meget psykotisk person.

Dersom du ikke er i stand til å se humoristiske aspekter også i situasjoner ved alvorlig sykdom, så går du glipp av mye!

Gjest Jordnær

Dersom du ikke er i stand til å se humoristiske aspekter også i situasjoner ved alvorlig sykdom, så går du glipp av mye!

Jeg er istand til å se det humoristiske. Men jeg lar meg ikke styre av det. Av respekt for dem som det lages humor av. Dersom jeg hadde visst at de man harslerte med hadde godkjent saken, så hadde situasjonen vært en helt annen.

Lag humor av en selv, ikke av andre som ikke er i stand til eller som ikke har gitt sitt samtykke til humoren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...