Gå til innhold

Jenter med AD/HD

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 16, som i de siste årene har slitt med dårlig selvbilde, depresjoner, enorme humørsvigninger og konsentrasjonsvansker. Jeg er utrolig sjenert og jeg klarer ikke danne meg mitt eget sosialt nettverk. Jeg kan være kjempe bestemt for å gjøre noe en liten stund, men det tar ikke lang tid før jeg gir opp. Jeg har ikke energi nok til å fortsette.

Jeg har hele tiden trodd dette har vært vanlig for de fleste ungdommer, helt til jeg leste en artikkel i [mag] i fjor (nr. 11), om jenter med AD/HD. Når jeg leste denne artikkelen fant jeg veldig mange likhetstrekk mellom meg og jenta det står skrevet om.

Er det mulig at jeg lider av AD/HD? Hvis det er tilfellet, hva må jeg da gjøre? Jeg vet ikke hvem jeg skal gå til, for jeg tør ikke snakke med noen om problemene mine.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219541-jenter-med-adhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest been there , done that

hei

lett å kjenne seg igjen når man leser slike beskrivelser. Jeg selv trodde at jeg var schizofren når jeg leste en artikkel om schzofreni. For alt stemte jo.

Ikke dermed sagt at du ikke har ADHD, men lett å tro at en møter seg selv i døra når en leser det.

Husk at det kan være mange grunner til at du har det som du har det. Og at selv om du skulle kjenne deg igjen i beskrivelsen så betyr ikke det nødvendigvis at du har eller er NHD.

Men om du er virkelig bekymret så ville tatt kontakt med PPT, helsesøster, hvis du har tillitt til henne og bedt om en utredning. Mulig det går lettere om du går til fastlegen og ber han henvise deg. Men det kan ta tid. Først må du bli utredet, så må du vente mange måneder på resultatet.

Og tenk over om du virkelig vil vite resultatet. Kjenner flere som har blitt deprimert over å få høre det. Og det at du er deprimert nå kan også påvirke testene, slik at du kan få dårligere skåre på testene enn hva du normalt ville ha fått. Så dette ville jeg ha drøftet med legen.

Mange spørsmål å tenke på. Håper du finner ut av det.

lykke til:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219541-jenter-med-adhd/#findComment-1629596
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...