Gå til innhold

Manisk Depresiv/Bipolar.

Anbefalte innlegg

Martel1365380956

Ja, jeg er en jente 18 år og har i det siste lurt veldig på om at jeg er manisk depresiv.. Jeg har mange folk rundt meg, venner og lignende som sier de merker det i meg. Jeg har merket mye av det selv, og har lest litt på nettet om hva det innebærer.. Og jeg må si jeg kjenner meg skremmende mye igjen i symptomene for det.. Noen ganger er det veldig vanskelig å få sove, noen ganger sover jeg alt for mye, og noen ganger sover jeg nesten ikke, uten at det merkes på kroppen. Jeg ser ikke sliten ut, og i periodene jeg nesten ikke sover spiser jeg nesten ikke heller men jeg er ikke sulten eller noen ting. Jeg var en person som hadde ufattelig godt minne og konsentrasjon men alt er borte nå. Nå har jeg omtrent hukommelse som en gullfisk og jeg slutta på skolen i år fordi at jeg ikke klarte det.. Jeg vet ikke hva som kan ha gjort den plutselige endringen i meg, men noe har gjort det. Jeg har gått deprimert veldig lenge, og det hele startet med at min far døde for snart to år siden, siden det gikk det bare nedover med meg. Jeg er også ufattelig irritabel og det ødelegger alt for mye i hverdagen min. Jeg tenker ofte på å drepe meg selv, jeg har aldri gjort det fordi at jeg har venner som har stoppet meg.. Jeg er veldig ofte deprimert i lange perioder, og jeg føler meg tom innvendig. Selv når jeg snakker med gutten min.. Jeg føler meg pessimistisk, og som at ingenting jeg gjør er bra nok lenger. Og det hjelper ikke om folk sier at det ikke er sant. Jeg føler ingen glede i det jeg elsket å gjøre før og alt er bare håpløst. Jeg hadde en stund lyst til å dra til psykolog, og få noen medisiner for dette som jeg tror er en bipolar lidelse.. Men jeg feiga ut, og den dagen lå jeg kun i senga mi og deppa. Og jeg får månedlig stipend.. Disse pengene blir brukt opp ganske så fort. Jeg vet ikke engang hva jeg gjør noen ganger, jeg bare kjøper.. Så jeg håper på et svar ut fra dette.. :/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219546-manisk-depresivbipolar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bitis Gabonica

Kan dette dreie seg om en langvarig depresjon som ble utløst av at faren din døde kanskje.

Du kan ta kontakt med fastlegen og få en ny henvisning til psykolog, tror det kunne være verdt å prøve å få behandling for dette.

Jeg foreslår at du tar deg en tur til fastlegen, fremlegger hvilke symptomer du har, og ber om henvisning til en psykiater som kan utrede deg (psykiatere kan skrive ut medisiner, noe psykologer ikke kan siden de ikke er leger)

jeg føler veldig med deg, og slik som dette kan du ikke fortsette å ha det.

Jeg er selv Bipolar, og de symptomene du beskriver kan stemme mye - som du også sier selv, Dette r en sykdom som man kan bli mye bedre av med medisiner og eventuelt samtaleterapi.

Uansett tror jeg du kan ha en depresjon, og vil virkelig og innstendig råde deg til å ta kontakt med fastlegen din. Hvis du synes det er vanskelig å snakke med ham/henne, kan du ta med deg det innlegget du skrev her, og vise det. Du trenger heller ikke å si veldig mye til legen, men han kan sende deg videre slik at du får hjelp, Det første steget er ofte det vanskeligste. Kanskje kan du få en venninne eller en i famlilien til å følge deg til legen også, så blir det ikke så fælt?

jeg tror virkelig du kan få det mye bedre :)

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...