Gå til innhold

Dårlig opplevelse/fritt sykehusvalg?

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde i våres at jeg ble syk på psykehuset - etter at de hadde bråseponert Cipralex - og ble sengeliggende fordi jeg kastet opp og skalv. Da får jeg besøk av legen min på avdelingen, som forteller meg at jeg må være med på morgensamlingen. Jeg protesterer selvsagt, ettersom jeg er syk. Da får jeg beskjed om at jeg ikke har noe der å gjøre, dersom jeg ikke kan følge behandlingsopplegget. De visste da at jeg var suicidal og nærpsykotisk.

Jeg ble så forbannet på dem at jeg forlangte å bli skrevet ut slik at jeg kunne dra hjem og være syk. Det gjorde de uten å mukke, og jeg dro fra psykehuset få minutter senere.

Det hele endte med at jeg ble innlagt med tvang på nytt fra DPS'en, og måtte være der en god stund mot min vilje.

Jeg vil ikke tilbake til det psykehuset! Hvordan kan jeg gardere meg mot det uten å måtte flytte? Kan man velge psykehus dersom det ikke er en akutt innleggelse? Må jeg legge meg inn frivillig etter søknad for å komme inn på det psykehuset jeg ønsker? Eller kan man be om det ved akutt innleggelse også? Eller må man akseptere å bli innlagt ved det sykehuset man tilhører - og kan man da flyttte til et annet etterpå? Syns dette er uklart.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219571-d%C3%A5rlig-opplevelsefritt-sykehusvalg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...