Gå til innhold

ER dette overgrep? Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest heidironstad

Hva jeg tenker på om dagen

Snakket med noen på arb i dag, og da kom det på snakk om hvordan det hadde vært og bo i fosterhjem. det hun kunne fortelle var,at flere av naboene syntest det var rart at de kunne være fosterforeldre slik dem drakk og herjet i helgene. Fyllekjørte og sloss. Men ingen turde og reagere, tenkte at kommunen griper sikkert inn hvis det er for ille. Så jeg skulle bare vite at mange som følte med meg den tiden.

Sitter nå her og har masse tanker og slik i hodet mitt. Har vært fosterbarn i 5 år, der er en stund siden nå da. Men det jeg sliter med er visse ting som skjedde mens jeg var der. spes i helgene, da de drakk en del. Da kom ”sannheten” frem. Da fikk jeg vite hvor jævlig glad jeg skulle være for at dem ikke sendte meg tilbake for ha meg der ville dem egentlig ikke. Pluss en del andre gloser. Aldri fred og få om natten hvis dem drakk. Da kom fostermoren inn om natta for enten hinte frampå om ting eller fortelle meg hvor glad hun var i meg osv. Hendt også at de drakk midt i uka, og da ville ofte hun ha selskap. Fikk på en måte ikke lov og gå og legge meg, kunne bli både 4 og 5 om natta før jeg fikk ”lov” til og legge meg. Da skulle jeg ofte opp kl 7 neste morgen. I noen perioder hendte det seg at hun fortsatt drakk da jeg kom hjem fra skolen.

En stund var det snakk om at dem ville skilles. Da ble det drukket jevnt og trutt, var aldri fred og få. Provoserte og kalte meg div stygge ting for og få meg til og bli sint. Vise følelser. Ble også stilt spørsmål om hvem jeg ville bo hos om dem skiltest.

Faktisk prøvde fostermoren seg på meg noen ganger da hun var full. Klarte og avvise henne og gikk på rommet og låste døren. Hun reagerte ved og ikke snakke til meg på flere dager. Men det som sliter mest er at forstersønnen som var like gammel som meg kom inn om natta på rommet og ville jeg skulle suge og runke ham. Dette foregikk ca mellom 6 mnd og ett år. Kom om kvelden/natten når de andre hadde lagt seg. Det som jeg er usikker på var dette er overgrep (incest på en måte)? Vi var begge rundt 16 år, så vi var ”lovlig” på en måte. Har aldri snakket om dette med noen men nå kverner dette i hodet mitt som sakt en del.

Lurer på om jeg var den eneste dem holdt på slik med eller de 12 som var før meg også? Var det virkelig jeg som var så stygg og udugelig som dem mente jeg var som gjorde at dem holdt på slik? Hva skal jeg gjøre? Hvordan slippe og tenke på dette? Bør vel prøve og ta det opp med en psykriatrisk sykepleier eller noe slik. Stort bare det og få det ned på papiret. Har som sakt aldri nevn dette før men har nok ligget bak der og ulmet.

Tror nok kanskje er en av grunnene til at jeg sliter en del psykisk.???? Var dette ett overgrep eller hva? Jeg føler det på en måte. Dette har kvernet mer og mer nå etter at far til min datter har vært anmeldt to ganger på 3 år for misstanke om seksuell krenkelse mot mindreårige barn under 10 eller noe slik.

Hilsen fortvilet og sliten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219595-er-dette-overgrep-hva-gj%C3%B8r-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt klart overgrep og barnemishandling (psykisk) du har vært utsatt for.

Du bør søke hjelp hos psykolog eller andre som kan hjelpe deg. Kanskje kan også SMI (Senter mot incest) være relevant, selv om det ikke er biologisk eller juridisk familie, så er det jo skjedd i en familie-relasjon.

Vet ikke om slike saker har samme foreldelsesfrist som annen kriminalitet, i fall du skulle ønske å gå til sak.

PS: Du burde ikke ha ekte navn som nick her... (Det er ikke tillatt iflg. regelverket heller)

Gjest blue cucumber

Det er helt klart overgrep og barnemishandling (psykisk) du har vært utsatt for.

Du bør søke hjelp hos psykolog eller andre som kan hjelpe deg. Kanskje kan også SMI (Senter mot incest) være relevant, selv om det ikke er biologisk eller juridisk familie, så er det jo skjedd i en familie-relasjon.

Vet ikke om slike saker har samme foreldelsesfrist som annen kriminalitet, i fall du skulle ønske å gå til sak.

PS: Du burde ikke ha ekte navn som nick her... (Det er ikke tillatt iflg. regelverket heller)

hvordan vet du at navnet hennes er ekte?

Kan jo være et navn hun har funnet på selv?

Men er enig i at det ikke er lurt å bruke navn som kan oppspores til andre, samme om det er en selv eller andre som har navnet.

hvordan vet du at navnet hennes er ekte?

Kan jo være et navn hun har funnet på selv?

Men er enig i at det ikke er lurt å bruke navn som kan oppspores til andre, samme om det er en selv eller andre som har navnet.

Selvsagt vet jeg ikke det. Men iflg. telefonkatalogen.no er det et ekte navn. Og det er nok like forbudt, enten man velger sitt eget navn eller andres...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...