Gå til innhold

har rett og slettt ikke råd lenger

mAd

Anbefalte innlegg

er medlem av sats, men har lite penger for tida, og ser meg nødt til å melde meg ut. føler at dette kanskje ødelegger sjangsene mine for å bli slank til sommeren helt. jeg kan ikke jogge, for jeg får så innmari vondt i knærne av det, og jeg har ikke sykkel, så hva søren skal jeg gjøre da? det er ikke så masse kilo som skal vekk. egentlig er det samma for meg om jeg mister noen kilo i det hele tatt (har ikke badevekt engang), bare jeg kan få slanket mage-rumpe-lår regionen. jeg er ikke overvektig på noen måte, bare "chubby", hvilket jeg har vært i evigheter nå, og jeg er lei av det.

klarer heller ikke helt å spise riktig føler jeg. det er bare noen dager siden jeg virkelig følte at nå kan jeg klare å kutte ut sjokolade og slike ekkelheter fullt og helt. har ikke spist sjokolade på noen dager nå, og har skikkelig abstinens innimellom. rart, men sant. og jeg vet liksom ikke hva jeg skal spise. det blir til at jeg spiser når jeg er sulten. noen rundstykker på skolen, noen brødskiver hjemme, av og til middag, og noen brødskiver til. kanskje knekkebrød. og massemasse gullerøtter. og endel epler og pærer innimellom. har lest at man skal prøve å spise ting til rett tid hver dag, men hva ER rett tid? og HVA skal jeg spise? og.. vel.. og hva kan jeg gjøre med treninga?

*litt deppa her*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Muska

Hei!

Kan du ikke gå lange turer da? Det er jo skikkelig fettforbrennende.

Og hvis man _virkelig_ vil ned noen kilo så går det.

Det skjer ikke noe før du begynner, vet du :-)

Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noor@lis

du kan jo gjøre styrkeøvelser hjemme, eller husmorgym som jeg kaller det:) dette kan du utføre til musikk etter å ha gått en laaang tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

du kan legge deg opp med et program hvor du bruker kroppsvekten som motstand, samt kondisjonstrening i form av svømming f.eks.

Men aller først bør du ta tak i kneproblemene dine, og få dem bra igjen, slik at du kan trene skikkelig.

Slankingen medfører også at overskuddet ditt reduseres, og da vil kneene tåle mindre belastning enn før påbegynt slanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79

Et godt tips angående sjokolade/annen usunn mat er som følger: Velg deg ut en dag i uka hvor du kan spise hva du vil. Spis sunt de andre dagene i uka, og sørg for å få nok mosjon (3-4 ganger pr uke). Selv det å gå turer er god trim. Ta med deg walkman og gå raskt i en time cirka. Når du er ferdig kan du f.eks. gjøre noen enkle styrkeøvelser for rompe/lår.

Når man skal gå ned noen kilo og er veldig glad i sjokolade f.eks. hjelper det med å holde motivasjonen oppe at du kan ta deg en sjokolade hver lørdag. Da kan du holde ut de andre dagene i uka hvor du har sjokoladesug. Ha gjerne også friske grønnsaker kuttet i små biter som du har i f.eks. en plastpose i kjøleskapet, som du kan småspise når du får lyst på noe snacks.

Ang spising: spis små, regelmessige måltider, hver 3-4 time cirka. Det er veldig bra for forbrenningen, istedetfor å ha få og store måltider. Forsøk å innta måltidene til noenlunde samme tid hver dag. Drikk MASSE vann! Dropp brus o.l. på hverdager, og ikke minst: kutt helt ut alkohol en periode. Forsøk å være kreativ, selv om du skal leve sunt. Kan anbefale boken "Lett og lettvint" av Grete Roede, som er en samling med lekre, enkle og magre retter.

Sist, men ikke minst: Vær glad i deg selv uansett hvordan du ser ut!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...