tøytiger Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Hei Jeg har hatt søvnproblmere periodevis siden 1 års alder. Sov som barn ikke mer enn seks timer i døgnet (2-4 år). Fikk alvorlige søvnproblmer igjen i 17 års alder. Kroniske søvnproblemer fra 20-24 år (nå). Har prøvd: God søvnhygiene, alt fra innsovningstabeletter til antipsykotika, beroligende og Flunipam, men ingen søvn. Kan få sove ett par netter innimellom. Dess lengre jeg går uten søvn, dess høyere opplevd hjerneaktivitet som tiltar gjennom dagen. På kvelden er hjernen på høygir og jeg blir ikke trett om kveldene. Blodtrykket og pulsen stiger ganske mye i løpet av dagen. Jeg har tatt EEG, uten unormale funn. Jeg lurer på om det kan ha noe for seg å ta EEG etter et par netter uten søvn. Eller om det kan ha noe for seg å overvåke hjernen ett par dager. Jeg har en bipolar lidelse, men hovedårsaken til varig funksjonsnedsettelse er søvnmangel. Kan du foreslå noe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219665-nhd-komplekse-s%C3%B8vnvansker-kan-du-kommentere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.