Gå til innhold

Søvnforstyrrelse?

Gjest takknemmelig for svar!

Anbefalte innlegg

Gjest takknemmelig for svar!

Har så lenge jeg kan huske hatt problem med søvn. Jeg sover for mye, er alltid trøtt, også dagtrøtt.

Møtesituasjoner må unngås - jeg sovner. Køre bil er en risikosport, og jeg har sovet på flere rasteplasser og veigrøfter enn jeg kan huske. Studiesituasjon har vært ekstremt vanskelig å komme gjennom.

Jeg må aktivisere meg for ikke å sovne. Jeg _må_ si noe, ett eller annet i møte eller undervisningssituasjoner, ellers sovner jeg. Alternativt kan jeg gå på toalettet, men da er jeg like trøtt etterpå.

Ofte når denne trøttheten er som verst, drømmer jeg også. Når jeg sovner om kveldene, drømmer jeg gjerne før jeg sovner.

Det siste året får jeg nesten hver kveld følelsen av å bli kvalt. At jeg glemmer å puste. Regner med det er en slags angst, men det er likefult slitsomt.

Stoffskifteverdiene mine er normale, likeså de øvrige blodprøver.

Bør jeg utredes for søvnforstyrrelse? Hvordan går jeg i så fall frem?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219721-s%C3%B8vnforstyrrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mamma 24-7

Som de andre her, mener også jeg at du burde få utredet for søvnsykdommer.

Kanskje du kunne ta kontakt med nasjonalt kompetansesenter for adhd, tourettes og narkolepsi for å få informasjon om dette.

http://www.nasjkomp.no/

henvisning for utredning går gjennom fastlegen.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...