Gå til innhold

Citalopram ratiopharm

Anbefalte innlegg

Jeg gikk på anit depresivaen Citalopram ritiopharm i et og et halvt år ca. Og har nå slutte, men jeg lurer på lang virkeeffekt har denne medisinen for jeg vurderer å starte igjen etter tilbakeanfall. jeg er redd for at medisinen skal slutte å virke etter en viss periode. Har på det meste hatt dose på 30 mg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219855-citalopram-ratiopharm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er større sjanser for at medisinen vil miste noe av sin virkning ved at du slutter , for deretter å begynne på den, og gjør dette flere ganger.

Det er bedre virkning med en kontinuerlig bruk når det gjelder antidepressiva. Du blir ikke "immun" av den på samme måte som ved et benzodiazepin. Ved sistnevnte trenger en pauser og forsiktig bruk.

Begynner du på den nå, bør du gå på den i minst tre år i hvertfall. For å unngå tilbakefall. Kanskje lenger, alt etter hvor mange tilbakefall eller depressive perioder du har hatt.

Vh

Kommer igjen jeg:o)

Hvis du ikke har prøvd cipralex, regnes dette som en forbedret utgave av cipramil(citalopram). For mange virker cipralex bedre, og har færre bivirkninger. Var du såre fornøyd med citalopram kan du begynne på den, hvis ikke ville jeg prøvd cipralex i stedenfor. Vanlig dosering på den medisinen er mellom 10-30 mg, ofte 15-20 mg. Du starter med 5 mg en ukes tid, deretter opp til 10 mg hvis du ikke har for mye bivirkninger. Skulle den ikke funke, kan du lett bytte tilbake til citalopram.

Bare et tips som gjentas fra kompetente psykiatre.

VH

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...