Gå til innhold

Gå ned i vekt når en går på cipramil

Anbefalte innlegg

Gjest takk takk for svar

Jeg har lagt såpass mye på meg de siste årene at det begynner å bli farlig. Jeg har snakket med lege og ernæringsfysiolog, og følger de rådene jeg fikk. Jeg spiser vanlig sunn mat og trener to til tre ganger i uka. Går også en del turer. Jeg kan tilføye at jeg sitter hele dagen når jeg jobber. Jeg overdriver ikke, og tar meg en sjokolade innimellom. Jeg er glad i vin så det blir kanskje litt for mange vinglass i uka med tanke på kalorier.

Jeg er i fasen med å trappe ned på cipramilen, har gått på 10 mg i noen måneder nå etter råd fra legen. Skal snart starte å trappe ned for å slutte helt. Jeg lurer på om cipramilen kan ha noen effekt her (jeg går også på blodtrykksmedisiner)?

Fortsetter under...

Gjest fettforbrenning

Det holder ikke med kun to til tre ganger trening i uka. Og hva slags trening?

Det som er mest effektivt når det gjelder fettforbrenning er kardio trening. Helst hver morgen før frokost. Med kardio mener jeg alt som får opp pulsen skikkelig. Sykling, løping osv.

Gåturer teller ikke her.

Jeg har selv trent kardio hver morgen med stort hell. Kiloene renner av. Ett glass vann og en stor kopp kaffe før en times intensiv trening og dertil påfølgende frokost som gjerne kan bestå av en god del karbohydrater. Havregrøt er bra. Gjerne med frukt ved siden av.

folk undervurderer ofte hva de spiser , porsjonskontroll er viktig , lurt å telle kalorier en periode for å vite hva som er for mye

forøvrig gikk jeg ned av cipramil.

Gi meg kur!!! Eg ete som ein fugl,det e det vennene mine så seie.

Har alltid vært tynn, altfor tynn, når eg ser tebake.

165 cm og 49 kilo,før eg fekk ongar.Ette 3 ongar va eg oppe i 57 kg.

Så kom medisinene, eg klare ikkje se meg i speilet lenger.

Ikkje kom her å fortell at det e lett å holda vektå..

Sorry eg har det ikkje godt nå med min overvekt!

nei vet..

og mange føler at AD gir de vektøkning..så vet ikke jeg..

men uansett må du godta det du har..har du veldig dårlig forbrenning må du være mer forsiktig med det du spiser

og seriøst...spist som en fugl selv før.. og det er noe av det verste man gjør med forbrenninga

Annonse

nei vet..

og mange føler at AD gir de vektøkning..så vet ikke jeg..

men uansett må du godta det du har..har du veldig dårlig forbrenning må du være mer forsiktig med det du spiser

forbrenningen var på topp den før medisinene..

og seriøst...spist som en fugl selv før.. og det er noe av det verste man gjør med forbrenninga

Når det er mitt liv. Å spise som en fugl, Hvorfor forandre det? Jeg spiser sunn mat og drikker tran, Ka er gale med det??

Samme søren nå legger jeg bare på meg.

-bare spør-

Gjest takk takk for svar

Det holder ikke med kun to til tre ganger trening i uka. Og hva slags trening?

Det som er mest effektivt når det gjelder fettforbrenning er kardio trening. Helst hver morgen før frokost. Med kardio mener jeg alt som får opp pulsen skikkelig. Sykling, løping osv.

Gåturer teller ikke her.

Jeg har selv trent kardio hver morgen med stort hell. Kiloene renner av. Ett glass vann og en stor kopp kaffe før en times intensiv trening og dertil påfølgende frokost som gjerne kan bestå av en god del karbohydrater. Havregrøt er bra. Gjerne med frukt ved siden av.

Nå skrev jeg i innlegget mitt at jeg fulgte rådene til ernæringsfysiolog og lege. Havregrøt er bra ja, men spørsmålet mitt handlet om noe helt annet.

Gjest Randi82_

ja

og det er en avveing

du må nesten velge selv

tennene kan bli dårlig av masse medisiner og sykdommer.

uansett bør man starte å behandle de fortest mulilg

Heisann!

så flott at du nå kan slutte med medisiner!

Jeg gikk på AD(cipramil,efexor og remeron i tur og orden) i 4 år,slutta for ett år siden.og gikk ned ca 3 kg helt av meg selv..

Nå er det også forsket på at AD gir vektøkning og forhåpentligvis blir dette tatt mere seriøst.

Følg ernæringsfys.`råd,de vet hva som er best for deg og din helse.

fysisk helse er ingenting uten psykisk helse!

lykke til!=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...