Gå til innhold

NHD: ECT - registrering av bivirkninger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har tatt det opp både med Relis og med Helse-Midt.

Jeg har også tilbudt at vi (Psyk Levanger) kan designe og drifte et slikt register om ingen annen ser seg i stand til det.

Har møtt forståelse og velvilje, men foreløpig har lite skjedd. Vi/jeg kan ikke pålegge noen å melde slike bivirkninger.

Nå har min gode kontakt i HMN flyttet til departementet for et halvt år. Kjenner jeg han rett, er han i stand til å få noe til å skje.

hvorfor skjer dette??

Jeg har tatt det opp både med Relis og med Helse-Midt.

Jeg har også tilbudt at vi (Psyk Levanger) kan designe og drifte et slikt register om ingen annen ser seg i stand til det.

Har møtt forståelse og velvilje, men foreløpig har lite skjedd. Vi/jeg kan ikke pålegge noen å melde slike bivirkninger.

Nå har min gode kontakt i HMN flyttet til departementet for et halvt år. Kjenner jeg han rett, er han i stand til å få noe til å skje.

Takk for svar:-)

Men det er vel uansett slik når det gjelder ECT som all annen behandling, at det vil være nyttig å registrere bivirkninger...

Takk for svar:-)

Men det er vel uansett slik når det gjelder ECT som all annen behandling, at det vil være nyttig å registrere bivirkninger...

Selvsagt.

Kan ikke forstå hvorfor myndighetene har oversett dette behovet.

hvorfor skjer dette??

Selvsagt.

Kan ikke forstå hvorfor myndighetene har oversett dette behovet.

Takk igjen for svar:-)

Er jo litt merkelig at den behandlingen som har best effekt, har dårligst oppfølging av bivirkninger...

Har du noen formening om hvorfor det ikke har blitt prioritert å registrere bivirkninger på ECT? Har dette sammenheng med at det ikke er medikamentell behandling, at det er mindre forsket på dette, eller noe slikt?

Hilsen nysgjerrig medisinstudent:)

Takk igjen for svar:-)

Er jo litt merkelig at den behandlingen som har best effekt, har dårligst oppfølging av bivirkninger...

Har du noen formening om hvorfor det ikke har blitt prioritert å registrere bivirkninger på ECT? Har dette sammenheng med at det ikke er medikamentell behandling, at det er mindre forsket på dette, eller noe slikt?

Hilsen nysgjerrig medisinstudent:)

Dessverre tror jeg alt for ofte svaret er : "Nei, det har vi ikke tenkt på.."

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...