utmattet Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Hei, har hatt utmattelsessyndromet i to år, og en psykiater konkluderte også med depresjon for et år siden. Følte meg ikke deprimert, men hadde lett for å gråte en periode fordi jeg følte meg utmattet og overveldet av situasjonen. Ifm diagnosen depresjon tok jeg cipralex i 10 mnd, og så 150 g efexor i 2 mnd. Har ikke følt at medisinen har hatt en signifikant effekt, og legen og jeg ble derfor enige om å slutte med medisinen og se hvordan det gikk. Er nå ferdig med en nedtrappingsperiode på 4-5 uker med efexor, noe som har vært / er en forferdelig opplevelse: svimmel / vertigo, hodeverk, kvalme, depresjon / gråtelabil, aggresjon, etc... Er nå veldig forvirret over hele situasjonen, og lurer på om dette er en naturlig nedtrappings-reaksjon eller om jeg faktisk har hatt en depresjon likevel, og at denne er kommet med full kraft ifm avslutningen av medisinen? Hvor lang tid tar det før all medisin er ute av kroppen, og kroppen / hjernen har vendt seg til å ikke få medisiner lenger, slik at jeg med sikkerhet vet at det jeg opplever faktisk er meg selv og ikke et resultat av medisin / nedtrapping? mvh utmattet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220233-nedtrapping-efexor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
inkink Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hei, jeg er omtrent i samme situasjon. Trapper ned veldig sakte men opplever angst og deprejon underveis. Var ikke slik da jeg begynte på medisinene. Så er redd jeg er blitt slik underveis. Men håper at det har noe med nedtrapping å gjøre, og at jeg vil bli meg selv igjen når jeg er ferdig. Hadde håpet NHD og andre kunne svart, da dette nok ikke gjelder bare oss.Eller? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220233-nedtrapping-efexor/#findComment-1637358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.