Gå til innhold

Jeg bare slutta jeg?

Anbefalte innlegg

Da jeg var 19-20 år så brukte jeg å skjære meg opp. Kanskje en gang i uka. På nett leser jeg avogtil om personer som "driver med selvskading" og ikke greier slutte osv.

Jeg ble lagt inn og fikk diagnosen bipolar lidelse. Og fikk medisiner. Da bare slutta jeg å skjære meg. Er det fordi jeg bare er bipolar og ikke har personlighetsforstyrrelse?

Er 23 år nå og har et helt vanlig liv. Skulle bare ønske arrene kunne bli usynlige. Har ikke noen personlighetsforstyrrelse diagnose.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220248-jeg-bare-slutta-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sluttet med dette

Jeg også sluttet å kutte meg da jeg fikk riktige medisiner.(anti-psykotiske).

Vet ikke hvorfor, men tror jeg ble psykisk ganske frisk da, sannsynligvis. Medisinene gjør livet lettere å leve, årsakene til selvskading blir mindre framtredende, hendelser blir mindre farlige,letter å snakke om, tankene blir lettere å håndtere, bla,bla...

Sikkert mange årsaker til selvskading. Jeg falt ned i et sort hull hver gang dette skjedde og var ikke istand til å takle meg selv lengre.

Sier som deg: Skulle ønske jeg var uten disse arrene. Må hele tiden skjule dem, gå med lange ermer, skammer meg osv.

Men prøver også å tenke at dette var et kapitel av livet mitt, nå skal jeg bli /er jeg frisk og disse arrene var fra dengang jeg var syk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220248-jeg-bare-slutta-jeg/#findComment-1637206
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...