Gå til innhold

Angst symptomer...?

Anbefalte innlegg

Jeg er en 25 år gammel gutt som har vært sammen med min kjæreste i 5 år. Vi har bodd sammen 2 år og har syns oss selv kjempeheldig som har hatt svært få konflikter og har følt oss kjempe forelseket nesten hele tiden. Vi bor i England og min kjærest er engelsk. Hun er skuepillerinne og eter nyttår har hun spilt Julie i Shakespeares Romeo & Julie og jeg var kjempestolt. Det vanskelige var å faktisk se min kjære på scenen så overbevisende forelsket i sin motspiller. Det gjorde det heller ikke noe lettere at jeg ikke kjente hennes motspiller i det hele tatt. I det øyeblikket følte jeg meg rett og slett 'byttet ut' og jeg følte for første gang sjalusi og misunnelse av denne andre personens rolle i forhold til min kjære. Det som gjorde saken atskillig verre var at jeg reiste til Norge dagen etterpå og var der i en uke uten at vi fikk anledning til å snakke noe videre om det jeg hadde sett og opplevd. I denne perioden følte jeg meg alvorlig distansert fra kjæresten og hun virket også mindre interressert i å holde kontakten med meg pr telefon slik som hun pleier. Jeg følte også at jeg ble mer sjalu og kanskje til og med litt 'kontrollerende'. Dermed gikk det nok noen tekstmeldinger som ikke ble likt og som var formulert på en slik 'sjalu' måte.

Da jeg kom tilbake var ting skikkelig usikkert. Jeg visste jeg hadde gått for langt i min sjalusi og hun var helt klart litt satt ut og frovirret både i forhold til mine følelser samt i forholt til sin motspiller i skuepillet som hun hadde vært så kjempe tett på, både professionelt og sosialt den siste måneden. Mye tårer og bekymrede samtaler fulgte de neste dagene og jeg har gradvis blitt mer og mer usikker på meg selv og på oss. Min kjære sier, når jeg spør, at dette ikke har med oss å gjøre så mye, men mest med et 'vakum' som hun føler etter å ha hatt medspillere rundt seg som hun nærmest anser som familie i den siste måneden, men som nå alle har dratt hver til sitt. Så nå er jeg kjempeusikker, ganske 'klengette' fordi jeg er desperat etter å bli elsket og satt pris på av henne og hun syns det blir for mye...

Jeg blir ofte liggende våken om natta med uvanlig høy puls som jeg ikke klarer å bli kvitt og jeg spiser mindre enn ellers. Jeg føler meg selv følelsesmessig sliten og trenger strengt talt hjelp og forslag til hvordan jeg kan avspenne litt og kvitte meg med denne vonde klumpen i halsen og vonde følelsen i magen. Jeg føler at jeg går rundt mye gråtkvalt og føler meg mye trist og nedfor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220426-angst-symptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...