Gå til innhold

NHD - seponering av Cipralex

Anbefalte innlegg

Gjest Cipralexbruker

Har du erfaringer blant pasientene? Går det som regel bra å seponere etter å ha brukt Cipralex i ett år eller mer?

Jeg har hatt god nytte av Cipralex (slet med bekymringsangst) og nesten ikke bivirkninger. Men lurer på om jeg skal prøve meg uten nå. Har brukt de i godt og vel et år.

Legen min har ikke så veldig mye peil, hører jeg på svara hans. Har brukt Efexor og Cipramil tidligere. Hadde store bivirkninger ved bruk og langvarige seponeringsproblemer. Derfor gruer jeg meg til å prøve seponering av Cipralex.

Hvor mange år kan en eventuelt gå på Cipralex uten at det er uforsvarlig. Hvor lenge har de forresten vært her til lands? Heter de noe annet i utlandet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220540-nhd-seponering-av-cipralex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Cipralex har vel vært i bruk i Norge i ca tre år. Det er en forbedring av den gamle Cipramil som ble utviklet på 80-tallet.

Generiske navn:

Cipralex - escitalopram

Cipramil - citalopram

Du kan bruke stoffet hele livet om det skulle være nødvendig.

Når en skal trappe ned et AD skal dette gjøres med 25% av utgangsdosen per måned dvs over tre måneder.

Har knapt hatt en pasient som har hatt andre seponeringsproblemer enn at lidelsen har kommet tilbake. Det kan være et tegn på at nedtrappingen startet for tidlig, eller at den evt aldri bør gjennomføres.

Cipralex har vel vært i bruk i Norge i ca tre år. Det er en forbedring av den gamle Cipramil som ble utviklet på 80-tallet.

Generiske navn:

Cipralex - escitalopram

Cipramil - citalopram

Du kan bruke stoffet hele livet om det skulle være nødvendig.

Når en skal trappe ned et AD skal dette gjøres med 25% av utgangsdosen per måned dvs over tre måneder.

Har knapt hatt en pasient som har hatt andre seponeringsproblemer enn at lidelsen har kommet tilbake. Det kan være et tegn på at nedtrappingen startet for tidlig, eller at den evt aldri bør gjennomføres.

cipramil er det beste ssri medisinen jeg har prøvd , kjenner flere som også sier den faktisk fungerer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...