Gå til innhold

NHD-sep. av efexor med fontex

Gjest blir veldig glad for svar

Anbefalte innlegg

Gjest blir veldig glad for svar

Jeg har gått på efexor (75 mg) i ca 1 1/2 år pga depresjon/angst i forbindelse med utbrenthet (møtte veggen). Jeg begynte å trappe ned i sommer men slet med store seponeringssymptomer så jeg måtte ta det ekstra sakte. Det mest plagsomme er svimmelhet. Føler også at hodet henger igjen og at bevegelsene blir langsommere osv. Har den siste mnd kun tatt ca 15 mg efexor daglig men har gruet meg til å slutte helt. Fikk tips om å ta en Fontex for å begrense symptomene. Lørdag tok jeg den siste efexor pillen og søndag tok jeg 20 mg Fontex. Det gikk for så vidt greit selv om jeg kjenner at hodet ikke er helt på plass. I dag (tirsdag) ble jeg derimot ekstra svimmel og tok 10 mg fontex. Dette hjalp litt men fremdeles veldig svimmel/rar i hodet.

Er dette en ok måte å seponere på NHD? Må jeg regne med å ta mer fontex eller kan jeg prøve å slutte helt nå? Har vært en del svimmel, kan dette ha med den ujevne serumkonsentrasjonen av efexor å gjøre? Håper du kan svare meg...

Jente 29

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220590-nhd-sep-av-efexor-med-fontex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cipra2

Jeg vet ikke hvorfor, men det ser ut at NHD ofte hopper over å svare på spørsmål når noen sliter med seponering. Da synes jeg svarene blir så lettvinte at det "bare er plagene som kommer tilbake", bruk dem lenger eller gå saktere ned. Så enkelt er det ikke. Mange reagerer svært på seponeringen selv om de gjør det veldig sakte, og får nye rare ukjente symptomer fra sns. Vet ikke hvorfor dette blir så bagatellisert her på forumet, da det er en av de mest plagsomme bivirkningene av ssri og efexor. Men sikkert ikke så lett så svare på kanskje.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vet ikke hvorfor, men det ser ut at NHD ofte hopper over å svare på spørsmål når noen sliter med seponering. Da synes jeg svarene blir så lettvinte at det "bare er plagene som kommer tilbake", bruk dem lenger eller gå saktere ned. Så enkelt er det ikke. Mange reagerer svært på seponeringen selv om de gjør det veldig sakte, og får nye rare ukjente symptomer fra sns. Vet ikke hvorfor dette blir så bagatellisert her på forumet, da det er en av de mest plagsomme bivirkningene av ssri og efexor. Men sikkert ikke så lett så svare på kanskje.

Nå har jeg faktisk svart på dette kl. 07.13 i dag.

En av grunnene til at jeg ikke svarer på rekken av likelydende spørsmål, er at dette er et FAQ som det er mulig å finne svar på ved å bruke søk-funksjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...