Gå til innhold

Blackout, litt redd nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk blackout på bussen i dag. Fem-ti minutter som er borte. Har slettet meldinger fra mobiltelefonen ellers tror jeg ikke jeg har gjort noe. Ble litt skremt. Dette skjedde mye for 1 - 1 1/2 år siden men har ikke skjedd på lenge.

Går i terapi bl. pga overgrep. Er det vanlg at det kommer igjen i perioder. Er så ekkelt og trodde det var over for alltid. Har ikke snakket med psykologen om det for har ikke skjedd etter at jeg ble trygg nok der til å snakke om sånnt.

Skal si det neste gang. Vet ikke helt hvorfor jeg skriver her, bare - ble litt redd. Er det vanlig at det kommer tilbake sånn?

Skrevet

Jeg får slike blackout med ujevne mellomrom. Kan gå lenge uten å få det, så plutselig er det der igjen. Ikke moro, nei.

Skrevet

Fint at du skriver her syns jeg,at du deler tankene med oss,og at noen kanskje kan råde deg....=)

Forstår godt at du ble redd da du opplevde dette.

Håper at psykologen har en forklaring på det,tror det er vanlig å få tilbakefall,som noen sier "et skritt frem og to tilbake"

Hmf,selv hater jeg det ordtaket,men det er vel noe i det kanskje...=)

Skrevet

Fint at du skriver her syns jeg,at du deler tankene med oss,og at noen kanskje kan råde deg....=)

Forstår godt at du ble redd da du opplevde dette.

Håper at psykologen har en forklaring på det,tror det er vanlig å få tilbakefall,som noen sier "et skritt frem og to tilbake"

Hmf,selv hater jeg det ordtaket,men det er vel noe i det kanskje...=)

Takk! Skulle bare ønske jeg forsto.. Sist var det så greit å skylde på søvnen, men nå sover jeg godt. Så mye i dette hodet jeg ikke forstår..

Skrevet

Jeg får slike blackout med ujevne mellomrom. Kan gå lenge uten å få det, så plutselig er det der igjen. Ikke moro, nei.

Vet du hvorfor det er sånn? Skjønner ikke dette hodet jeg..

Skrevet

Dette blir bare min ufaglærte erfaring selvsagt, men jeg får ofte slike blackouts når jeg f.eks. har spist og drukket veldig lite enkelte dager. Det utarter seg som at alt blir mer og mer uklart, til jeg ikke ser noen ting, alt jeg hører er høy piping, og jeg blir enten veldig varm/kald.

Siden jeg har vært heldig med hvor dette skjer, har jeg kunne lagt meg ned, og har aldri "besvimt" av det.

Legen forklarte meg at det var lavt blodsukker og stressrelatert.

Gjest missed
Skrevet

Vet du hvorfor det er sånn? Skjønner ikke dette hodet jeg..

Det virker som om kroppen min kobler ut når det blir for mye. Når tanker og følelser blir for sterke og jeg trenger en pause fra alt. Da kan jeg miste bevisstheten i en periode.

Gjest ferskkvinne
Skrevet

Det virker som om kroppen min kobler ut når det blir for mye. Når tanker og følelser blir for sterke og jeg trenger en pause fra alt. Da kan jeg miste bevisstheten i en periode.

dissosiasjon..

at du "melder" deg ut fra virkeligheten.

Var veldig plaget med det før.Nå skjer det så og si aldri.

Ved stress, påkjenninger, vanskelige tanker osv..

Skrevet

Det er ikke uvanlig med "blackouts" når man har vært igjennom traumatiske opplevelser, selv om disse ligger langt tilbake i tid. Dersom det ER det det er snakk om her, så sier man at man "dissosierer", det motsatte av å assosiere. Man ser ofte at personer utsatt for traumer, unnslipper traumet med å mentalt fjerne seg fra situasjonen. Dette kan bli en ubevisst vane, eller det kan skje i situasjoner som på en eller annen måte påminner om det tidligere traumet. Samtidig kan man ikke se bort fra at noen som har opplevd en slik "blackout" tidligere, er skremt av det, og tolker dagdrømming eller annet til å være det samme.

Mvh

Gjest never ever give up?
Skrevet

Ikke vær redd for dette. Jeg mister hukommelsen når situasjoner blir for stressende. Dette er ikke farlig, selv om det er veldig ubehagelig og ikke vite hva man har sagt og gjort.

Jeg har også store konsentrasjonsproblemer og dette er kanskje mere ubehagelig enn dette med hukommelsen. Andre kan jo se at jeg er "dum,"når jeg ikke greier å holde fokus og faller ut. Det suser i hodet og jeg prøver febrilsk å være til stede.

Litt ekkelt da når noen spør deg om noe og du ikke er istand til å svare. Du oppdager at det du sa/gjorde for ei uke siden er borte. Kan ikke lese, se TV ol.

Vet ikke om det finnes behandling for sånne ting jeg. Tror såkalt traumebehandling burde vært gjort like etterpå, men du kan jo snakke med behandleren å høre hva h¤n mener.

Det eneste som jeg har funnet som er meget effektivt er humor. Det å kunne le og spøke med dette, men da må man jo ikke være deprimert. Da vil gjerne alt falle i

den "sorte gryte!"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...