Gjest collett Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Har en venninne som jeg synes oppfører seg så rart. Kan du/dere hjelpe meg å vurdere om hun er frisk? Hun har relativt nylig gått gjennom et dramatisk samlivsbrudd. Dramatisk fordi hennes mann viste seg å være psykisk syk (manisk-depressiv) og prøvde å ta livet sitt. I ettertid gjorde han det slutt. Hun prøvde så lenge hun klarte å holde forholdet sammen, i alle fall fasaden, men han forlot henne. De har to små barn som hun nå har hovedansvar for. Det jeg synes er så rart ved hennes oppførsel er at hun prater i timesvis om seg selv og sitt liv. Hver gang vi treffes er det monolog fra hennes side. Hun er ekstremt selvransakende og tilsynelatende veldig opptatt av alt som har med psykologi å gjøre. Hun er også blitt veldig åpen for det "overnaturlige". Hun sier at ingenting er tilfeldig, alt som skjer med henne og andre er skjebnebestemt. Hver gang hun har opplevd noe spesielt sier hun at dette hadde hun drømt skulle skje. Hun snakker mye om energifelt og at hun kan "sense" ting som skjer i andres liv. I tillegg er hun ekstremt opptatt av den forrige eksen sin. Hun viser tydelig at hun ønsker en mann i livet sitt, og sier at det er denne eksen hun helst vil ha. I følge henne har de fremdeles "kontakt" på et dypere psykologisk plan. Hun mener det er skjebnebestemt hvordan livene deres svinger i takt med hverandre (det er 10 år siden det ble slutt). Hun sier at hun har ham som en "skytsengel" på sin høyre skulder, men hun "skjønner ikke helt det siden venstresiden jo er hjertsiden..." Jeg må si at jeg sliter veldig med å forholde meg til alt dette som hun sier. Jeg prøver å være åpen for at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi vet, men samtidig synes jeg hun drar det så langt. For meg virker det som hun bruker slike overnaturlige fenomener som et slags forklarings-/fortrengningsverktøy. Hva synes du/dere? Er hun helt "normal"? Eller er det noe "sykt" ved dette? Kan legge til at hun har slitt med depresjoner innimellom pga bruddet. Hun er også veldig opptatt av fasader, men slik har hun alltid vært. Derimot er det først nå de siste par årene hun har blitt så åpen for alt dette overnaturlige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220689-nhd-trenger-hjelp-til-%C3%A5-vurdere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.