Gå til innhold

Psykolog vs. psykiatrisk sykepleier.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det tror jeg også,og en psykolog har jo mere kompetanse og vet hvordan en tar tak i ting.

Men psyk.sykepleier kan jo være en støtte,men at de skal ta seg av behandlings-biten er vel litt på grensen.

Men det spørs jo hvem man møter på der og,av og til kan de jo være flinkere enn psykologer,og snille,gode og et medmenneske.

Gjest Automatiker

Det tror jeg også,og en psykolog har jo mere kompetanse og vet hvordan en tar tak i ting.

Men psyk.sykepleier kan jo være en støtte,men at de skal ta seg av behandlings-biten er vel litt på grensen.

Men det spørs jo hvem man møter på der og,av og til kan de jo være flinkere enn psykologer,og snille,gode og et medmenneske.

Jeg har ukentlige samtaler hos en psyk.spl. som har spesialisert seg i kognitiv terapi. Tror ikke en psykolog hadde gjort jobben bedre :)

Gjest gulrota

Jeg har ukentlige samtaler hos en psyk.spl. som har spesialisert seg i kognitiv terapi. Tror ikke en psykolog hadde gjort jobben bedre :)

NHD har tidligere skrevet omtrent slik, at

Kompetanse = Kunnskap + Erfaring + Holdning

På høyresiden av den Kompetanseformelen bør man kanskje også legge til "+ Individavhengig personlig kjemi"?

Annonse

Gjest gulrota

Det er mange flinke psyk.sykepleiere med en masse erfaring kring mentale lidelser. Jeg føler jeg har like god nytte av å gå til psyk.sykepleier enn jeg hadde av å gå til psykolog.

Hvor viktig tror du den personlige kjemien mellom dere er for resultatet?

Det er mange flinke psyk.sykepleiere med en masse erfaring kring mentale lidelser. Jeg føler jeg har like god nytte av å gå til psyk.sykepleier enn jeg hadde av å gå til psykolog.

Ja det er mange flinke psyk.sykepleiere og omsorgsarbeidere,som kan være ti ganger bedre enn psykologer.

Sant det....=)

Hva mener dere med bedre?

Vel i mitt tilfelle,mener jeg bedre som i,at vi ble veldig gode venner og var sammen på fritiden,da tok hun ikke betalt for å være med meg.

Det er vel ganske uvanlig muligens,hun var veldig spesiell og brydde seg om folk,vi ble glad i hverandre på ekte,det var godt...=)

Noen vil nok si at det var uproffesjonellt av henne,men jeg er utrolig takknemlig for det.Hun gav meg mange gode minner...=)

Hos en psykolog er jeg der tre kvarter,så ut....men denne dama brydde seg på ekte.

Men jeg var nok superheldig som traff henne.

Gjest gulrota

Vel i mitt tilfelle,mener jeg bedre som i,at vi ble veldig gode venner og var sammen på fritiden,da tok hun ikke betalt for å være med meg.

Det er vel ganske uvanlig muligens,hun var veldig spesiell og brydde seg om folk,vi ble glad i hverandre på ekte,det var godt...=)

Noen vil nok si at det var uproffesjonellt av henne,men jeg er utrolig takknemlig for det.Hun gav meg mange gode minner...=)

Hos en psykolog er jeg der tre kvarter,så ut....men denne dama brydde seg på ekte.

Men jeg var nok superheldig som traff henne.

Ja, hun hørtes veldig flott ut ja!

Men som du sier - de fleste vil nok kalle det uprofesjonelt. Men det handler jo om mennesker dette. Faktisk! Veldig flott å høre!

Jeg har også truffet en sykepleier noen ganger på fritiden - da kun som venner. Det var veldig god terapi i ettertid etter sykehusinnleggelsen! Ære være henne det! Det viste at hun virkelig brydde seg om meg!

Nå sier jeg ikke at de som er strikse på å aldri møte folk privat ikke bryr seg. Ikke misforstå!

Men mitt spørsmål var vel mer knyttet til selve terapien. Hva er det som gjør at noen behandlere blir oppfattet som bedre enn andre?

Ja, hun hørtes veldig flott ut ja!

Men som du sier - de fleste vil nok kalle det uprofesjonelt. Men det handler jo om mennesker dette. Faktisk! Veldig flott å høre!

Jeg har også truffet en sykepleier noen ganger på fritiden - da kun som venner. Det var veldig god terapi i ettertid etter sykehusinnleggelsen! Ære være henne det! Det viste at hun virkelig brydde seg om meg!

Nå sier jeg ikke at de som er strikse på å aldri møte folk privat ikke bryr seg. Ikke misforstå!

Men mitt spørsmål var vel mer knyttet til selve terapien. Hva er det som gjør at noen behandlere blir oppfattet som bedre enn andre?

Ja det er fint med sånne folk.

Nei mener ikke det jeg heller,at de må møte folk og virkelig innvollvere seg for å bry seg,på ingen måte...=)

Men det er fint når sånne mennesker streifer ens vei.

Hva som gjør noen behandlere bedre enn andre?

Resultatene behandlingen gir kanskje...=)?

Annonse

Gjest gulrota

Ja det er fint med sånne folk.

Nei mener ikke det jeg heller,at de må møte folk og virkelig innvollvere seg for å bry seg,på ingen måte...=)

Men det er fint når sånne mennesker streifer ens vei.

Hva som gjør noen behandlere bedre enn andre?

Resultatene behandlingen gir kanskje...=)?

Ja, men hva er det underveis under selve behandlingen som gjør en behandler bedre enn en annen?

Gjest gulrota

Det er det jeg frykter at kjemien er alt....

Hva skal man da med utdannelse for å hjelpe folk?

Hvorfor er det slik at psykiatrien med deres utdanningsformer har nærmest enerett på å behandle/hjelpe mennesker med psykiske lidelser?

Det må da være andre hjelpeveier også? Hvorfor er ikke de mer i fokus?

Gjest gulrota

Hvorfor er det slik at psykiatrien med deres utdanningsformer har nærmest enerett på å behandle/hjelpe mennesker med psykiske lidelser?

Det må da være andre hjelpeveier også? Hvorfor er ikke de mer i fokus?

Kanskje vi skal starte et lekmentohus?

Det er det jeg frykter at kjemien er alt....

Hva skal man da med utdannelse for å hjelpe folk?

ja hva skal man med utdannelse,si det.....

Har ofte tenkt på det,lett å være psykolog,sitte der å høre og si...mmhm og jaha,javel.....

Da må det være bedre å ha et godt medmenneske,som hun som jeg hadde,vi pratet om alt og hun hadde stor tro på meg.

Fikk masse støtte og hjelp....

Men hun understreket alltid at hun ikke kunne erstatte psykolog,og når hun ble bekymret hjalp hun meg fremover i systemet...til lege osv....

De har kompetansen ja,men hun hadde hjertet...=)

Og kjemien vår var topp...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...