Gå til innhold

Psykolog vs. psykiatrisk sykepleier.

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det slik at psykiatrien med deres utdanningsformer har nærmest enerett på å behandle/hjelpe mennesker med psykiske lidelser?

Det må da være andre hjelpeveier også? Hvorfor er ikke de mer i fokus?

Men det er andre måter å få hjelp på enn psykiatrien,det er et hav av alternative behandlingsmåter.

Men som i psykiatrien gjelder det også der å treffe de rette og seriøse personene,og de som virkelig vil hjelpe og ikke er et stort "pengesluk".

Men jeg tror som du sier,det gjelder å treffe de rette folkene,uavhengig av bakgunn.

Det skulle fantes flere alternativer å velge i ja...=)

Selv syns jeg det er sørgelig at healere ikke får statsstøtte,healing er det beste som finnes.

Men det er klart useriøse folk der også,men de seriøse...wow!

Slår alle psykologer jeg har vært til.....=)

Ellers er det jo mye annet også innen alternativ terapi som kan hjelpe,men det er vel kanskje viktig å finne en form.

En får prøve seg frem tror jeg,mye å velge i...=)

Fortsetter under...

Gjest gulrota

ja hva skal man med utdannelse,si det.....

Har ofte tenkt på det,lett å være psykolog,sitte der å høre og si...mmhm og jaha,javel.....

Da må det være bedre å ha et godt medmenneske,som hun som jeg hadde,vi pratet om alt og hun hadde stor tro på meg.

Fikk masse støtte og hjelp....

Men hun understreket alltid at hun ikke kunne erstatte psykolog,og når hun ble bekymret hjalp hun meg fremover i systemet...til lege osv....

De har kompetansen ja,men hun hadde hjertet...=)

Og kjemien vår var topp...

Dersom man ser bort fra medikamentell behandling, på hvilken måte hjelper behandlerens utdannelse pasienten?

Gjest gulrota

Men det er andre måter å få hjelp på enn psykiatrien,det er et hav av alternative behandlingsmåter.

Men som i psykiatrien gjelder det også der å treffe de rette og seriøse personene,og de som virkelig vil hjelpe og ikke er et stort "pengesluk".

Men jeg tror som du sier,det gjelder å treffe de rette folkene,uavhengig av bakgunn.

Det skulle fantes flere alternativer å velge i ja...=)

Selv syns jeg det er sørgelig at healere ikke får statsstøtte,healing er det beste som finnes.

Men det er klart useriøse folk der også,men de seriøse...wow!

Slår alle psykologer jeg har vært til.....=)

Ellers er det jo mye annet også innen alternativ terapi som kan hjelpe,men det er vel kanskje viktig å finne en form.

En får prøve seg frem tror jeg,mye å velge i...=)

Jeg tenkte på alternative behandlingsformer på sykehus?

Eksempelvis tilbudet om massasje som hjelper pasientene til å få sove. Når blir det vanlig på sykehusene? Hva gjør psykiatrien selv for å forske på og innføre alternative hjelpeveier i sitt system? Er det ikke nærmest utelukkende medisinveien man utvikler videre?

Jeg tenkte på alternative behandlingsformer på sykehus?

Eksempelvis tilbudet om massasje som hjelper pasientene til å få sove. Når blir det vanlig på sykehusene? Hva gjør psykiatrien selv for å forske på og innføre alternative hjelpeveier i sitt system? Er det ikke nærmest utelukkende medisinveien man utvikler videre?

Skulle absolutt vært alternative bahandlings-former på psykiatriske sykehus.

Men det blir det også,en gang i fremtiden....=)

Tro meg!

Jeg har gått til flere psykiatriske sykepleiere gjennom flere år ved psykiatriske poliklinikker. Det hjalp meg ingeting. Det var som å koseprate med en vennine. Nå har jeg gått til en privatpraktiserende psykolog i et halvt år, og den terapien jeg har fått med han synest jeg virker mye mer profesjonell. Prater en del om barndommen min som var svært kaotisk. Det gjorde jeg aldri med sykepleierene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...