Gå til innhold

Er jeg urimelig?


fuji1365380447

Anbefalte innlegg

Gjest mirakel*2

Det er bare en time unne, så han kan relativt rask komme inn, og han kan komme hjem og sove.

ok. Hvis du ikke har født så mener jeg at det er greit at han går på kurset. Da jeg begynte å få rier, gikk min mann på jobb. Og så skulle jeg ringe når de ble verre. Mest sannsynlig så blir det nok maaange "koselige" timer med rier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • fuji1365380447

    12

  • laban

    6

  • Velouria

    2

  • mil1365380270

    2

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270

Nettopp! Og jeg tror at det er dèt han ikke helt forstår. Han tror at så lenge han skaffer en "stand-in" til meg, så er alt greit.

Jeg tror nok egentlig at han er litt redd for hele greia, med fødsel osv, og at han ikke helt orker å forholde seg til det ennå...

Ja, det kan jo hende det er HAN som føler han trenger moren sin, at ansvaret blir stort. Men jeg tipper du må tvinge han ut døra når termin nærmer seg, han vil sikkert ikke slippe deg av syne i tilfelle noe skulle begynne å skje. Bare vent ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missforstår jeg noe ?

Det er jo også for din og babyens sin fremtid at han gjør dette ...

Han rekker hjem til deg om fødselen starter.

Om han blir borte på dagtid noen dager etter fødselen så kan da det umulig gjøre noe. De dagene får han sikkert igjen av arbeidsgiveren.

Med vår førstefødte krevde arbeidsgiveren at papsen måtte jobbe (privat bedrift med høysesong), så han hadde kun et par dager hjemme sammen med oss. Vi hadde jo ettermiddagene og kveldene sammen fordet, så det var absolutt ingen krise i heimen pga det ....

Så jeg syns ikke at du skal/kan nekte mannen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirakel*2

Ja, det kan jo hende det er HAN som føler han trenger moren sin, at ansvaret blir stort. Men jeg tipper du må tvinge han ut døra når termin nærmer seg, han vil sikkert ikke slippe deg av syne i tilfelle noe skulle begynne å skje. Bare vent ;-)

jeg husker da jeg var rundt termin. Jeg traff på noen. Da de spurte hvordan det gikk sa jeg at jeg hadde litt vondt i magen og hadde kynnere. De traff på samboeren min etterpå og fortalte hva jeg hadde sagt. Jeg hadde mobilen på lydløs. hehe..12 ubesvarte anrop på under 1 time:) Han hadde visst vært ganske bekymret. Han som tok så lett på det litt før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det blir mye merarbeid for ham dersom han ikke deltar på samlingen.

Jeg ville kanskje gått med på at han reiste på samlingen dersom jeg ikke hadde født enda. Det under forutsetning av at han raskt har mulighet for å komme tilbake om fødselen begynner.

Dersom fødselen nettopp var overstått, ville jeg absolutt _ikke_ ønsket at han skulle dra! Svigermor er grei, hun, men ingen erstatning for den nybakte far. Dette handler jo også om at han skal kunne knytte seg til det nye barnet fra starten av.

Hvis det var et par uker siden fødsel, ville jeg også syntes det var greit at han dro, forutsatt at både barnet og jeg var i form til det.

Kan han ta ting litt som de kommer kanskje, og bestemme seg på dagen om det passer å reise eller ei?

Enig med kaffepiken: Dersom babyen ikke er født, er det OK. Dersom babyen er kommet - NO way!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det blir mye merarbeid for ham dersom han ikke deltar på samlingen.

Jeg ville kanskje gått med på at han reiste på samlingen dersom jeg ikke hadde født enda. Det under forutsetning av at han raskt har mulighet for å komme tilbake om fødselen begynner.

Dersom fødselen nettopp var overstått, ville jeg absolutt _ikke_ ønsket at han skulle dra! Svigermor er grei, hun, men ingen erstatning for den nybakte far. Dette handler jo også om at han skal kunne knytte seg til det nye barnet fra starten av.

Hvis det var et par uker siden fødsel, ville jeg også syntes det var greit at han dro, forutsatt at både barnet og jeg var i form til det.

Kan han ta ting litt som de kommer kanskje, og bestemme seg på dagen om det passer å reise eller ei?

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fuji1365380447

Ja, det kan jo hende det er HAN som føler han trenger moren sin, at ansvaret blir stort. Men jeg tipper du må tvinge han ut døra når termin nærmer seg, han vil sikkert ikke slippe deg av syne i tilfelle noe skulle begynne å skje. Bare vent ;-)

der kan det hende at du trapp spikeren på hodet:

Det er HAN som så sterkt ønsker at moren hans skal komme, for de slipper han å møte all dette nye og skumle alene.

*smiler*

Vi får bruke litt tid på å snakke om dette fremover. Det er jo viktig at vi forstår hverandres reaksjonsmønster midt oppi alt dette nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en time unne, så han kan relativt rask komme inn, og han kan komme hjem og sove.

Da synes jeg ikke du skal gjøre en stor sak av det så lenge før...

Blir det lange dager, da? Eller blir det som en vanlig arbeidsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Tja. Det kommer helt an på omstendighetene - og det er som kjent vanskelig å spå, ærlig om fremtiden. ;o)

Dette er en obligatorisk samling for mannen din, så jeg skjønner ha gjerne vil ha den med seg.

Og dersom du på den tiden ikke har født, er i grei form og han befinner seg i en slik avstand at han rekker hjem til deg om fødselen skulle starte, synes jeg egentlig han burde få delta.

Jeg fødte tre uker før termin, og mannen befant seg i et av våre naboland da jeg dro på sykehuset. Han fikk et fly og kom seg hjem i gooood tid til selve fødselen.

Samtidig var han invitert til et helgeseminar etpar dager etter termindato, som vi begge hadde regnet med at han ikke kunne få med seg. Men da var jo guttungen allerede over tre uker gammel og jeg hadde ikke noe imot å kose meg hjemme med baby i etpar dager - så han endte opp med å reise på det.

Så det er mye som kan skje. Det viktigste er vel å få mannen til å forstå akkurat det: At han må være fleksibel og lydhør for dine og barnets behov - slik at dersom du ønsker og/eller trenger det, prioriterer han dere. Uansett.

Om du får en trygghet på det, er det lettere for deg å evt la ham dra, også. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Da synes jeg ikke du skal gjøre en stor sak av det så lenge før...

Blir det lange dager, da? Eller blir det som en vanlig arbeidsdag?

Det er han som ønsker å gjøre dette til en sak allerede nå.

Jeg har forsøkt å si at "dette kan vi ikke vite noe om ennå" - men han vil ha meg til å garantere at han kan dra på samlingen uansett, med mindre jeg ligger å føder...

Og det liker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett ikke urimelig.

Min mor eller svigermor skal i hvertfall ikke komme hit rett før eller etter fødsel. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, tjo. Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. Jeg synes i alle fall det er urimelig av ham å forlange at du skal love ham noe som helst allerede nå. Jeg ville sett det an når fødselen var overstått. Hvis du er i storform etter fødselen, og alt går knirkefritt ser jeg ikke at det skal være nødvendig å ha ham rundt deg hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er han som ønsker å gjøre dette til en sak allerede nå.

Jeg har forsøkt å si at "dette kan vi ikke vite noe om ennå" - men han vil ha meg til å garantere at han kan dra på samlingen uansett, med mindre jeg ligger å føder...

Og det liker jeg ikke.

Som jeg har skrevet til deg en gang før - dere står nå på terskelen til en tilværelse med mindre kontroll, langtidsplanlegging og forutsigbarhet.

I løpet av de to neste årene vil det stadig være ting om ikke går helt etter planen og som ikke helt kan forutsies på forhånd mht. når det kan gjennomføres og hvor lang tid det vil ta.

Sånn er livet med babyer og helt små barn. Det er en overgang, og det vil gjelde dere begge. Men man får mye igjen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Dersom samlingen var i nærheten, og fødselen ikke var skjedd, ville jeg latt ham delta, under forutsetning av at han kom hjem så snart det var tegn til at fødselen var i gang.

Husk - det kan være vanskelig å få skrevet denne omfattende rapporten etter fødselen. Kanskje vil du ha mer utbytta av at han er tilgjengelig da.

Jeg ville ikke likt at han dro rett etter fødselen. Heller ikke ville jeg hatt svigermor i hus (selv om hun er elskelig), noen dager etter fødselen ville jeg heller klart meg alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Som jeg har skrevet til deg en gang før - dere står nå på terskelen til en tilværelse med mindre kontroll, langtidsplanlegging og forutsigbarhet.

I løpet av de to neste årene vil det stadig være ting om ikke går helt etter planen og som ikke helt kan forutsies på forhånd mht. når det kan gjennomføres og hvor lang tid det vil ta.

Sånn er livet med babyer og helt små barn. Det er en overgang, og det vil gjelde dere begge. Men man får mye igjen for det.

Sukk, vi er begge kontroll-friker...

Litt av en omstilling da gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er urimelig. Lenger ned her skriver du at han er en time unna og at han kan sove hjemme. Og da skjønner jeg virkelig ikke problemet uansett om du har født eller ikke.

What's the big deal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Jeg syns du er urimelig. Lenger ned her skriver du at han er en time unna og at han kan sove hjemme. Og da skjønner jeg virkelig ikke problemet uansett om du har født eller ikke.

What's the big deal?

Jeg innser at har jeg ikke født ennå, så må han nok få dra.

Men dersom jeg nettopp har født, så vil jeg faktisk ha ham hos meg hele tiden.

Jeg ser hvor slitne /redde / sårbare kvinner som nettopp har født er, og jeg tror jeg kommer til å trenge all den støtte jeg kan få av min kjære i barselperioden.

Desuten så tror jeg at det er avgjørende for hans relasjon til barnet at han er med på den første tiden. Dette er tross alt noe vi har gått inn på sammen, og jeg vil ikke at han skal oppfatte at barnepass osv er hovedsaklig mitt ansvar.

Jeg er livredd for å være alene i den første tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alfreda

Nå er jeg verken gravid eller har barn, men tre dager er veldig lite. Faller det slik at det er akkurat når du føder bør han selvfølgelig være hos deg, men ellers ville jeg satset på at du ikke har født til da, eventuelt har født noen dager før, og at du kan unnvære ham på dagtid de tre dagene. Må dere krangle om dette allerede nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liann

Jeg innser at har jeg ikke født ennå, så må han nok få dra.

Men dersom jeg nettopp har født, så vil jeg faktisk ha ham hos meg hele tiden.

Jeg ser hvor slitne /redde / sårbare kvinner som nettopp har født er, og jeg tror jeg kommer til å trenge all den støtte jeg kan få av min kjære i barselperioden.

Desuten så tror jeg at det er avgjørende for hans relasjon til barnet at han er med på den første tiden. Dette er tross alt noe vi har gått inn på sammen, og jeg vil ikke at han skal oppfatte at barnepass osv er hovedsaklig mitt ansvar.

Jeg er livredd for å være alene i den første tiden!

Den første tiden? Det er snakk om tre dager! Ikke er han borte tre dager sammenhengende heller.

Om du ikke føder en av de dagene, synes jeg absolutt han kan dra.

Samboeren min dro på obligatorisk samling helgen etter at førstemann kom til verden. Ingen problem. Mest sannsynlig sover ungen 95% av tiden han er borte uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Den første tiden? Det er snakk om tre dager! Ikke er han borte tre dager sammenhengende heller.

Om du ikke føder en av de dagene, synes jeg absolutt han kan dra.

Samboeren min dro på obligatorisk samling helgen etter at førstemann kom til verden. Ingen problem. Mest sannsynlig sover ungen 95% av tiden han er borte uansett.

Akkurat det med sovingen er nå slett ikke så sikkert da....

Ellers er jeg enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...