Gå til innhold

Fortsettelse av min historie,sukk.

Anbefalte innlegg

Noen har lest mine innlegg før,og vet hva jeg er igjennom. Men kort fortalt.

Har en sønn med en som er psykisk syk,jeg har vært med hele tiden på at far og sønn skal ha samvær og ses,selv om far har vært innlagt osv.

Vi var hos familievernkontoret i dag,etter 1 mnd ventetid.

Timen var fullstendig bortkastet,far satt bare å sa at han kom ikke til å skrive under på noen ny avtale,han ville ha 50-50. Noe som vi ikke har praktisert på 2 år nå pga fars sykdom.

Terapauten la frem at vi kunne ha en prøvetid på feks 6 mnd annenhver helg og en overnatting i uka til en skoledag,så far kan engasjere seg i lekser. Men neidaaaa han skulle ringe advokat og nå må vi møte til mekling om 14 dager igjen..

Nå er det like før jeg sprekker,for nå begynner jeg bli forbannet! Hva gjør jeg da?? kan han få noe ut av dette advokat greiene? han har jo en psykisk lidelse å går til terapi en gang i uka,og det har ikke skjedd noen fremsteg iht følelsene hans,de er helt flate sier han enda,og han satt selv i dag og sa at han ikke hadde noen grenser på sønnen vår når han var der,for det var vanskelig oppgave...hva skal ungen der å gjøre spør jeg snart...F.... ikke blid.

Sorry all fresingen,men tålmodigheten min er brukt opp. Jeg har gitt å gitt,men dette er takken,retten neste. :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220886-fortsettelse-av-min-historiesukk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lille rosinen

Jeg har ikke lest noen av dine tidligere innlegg... Bare tilfeldig at jeg leste dette.. Høres ut som du har det ganske tøft nå, og det er ikke vanskelig å forstå. Jeg tviler på at din eks vil kunne få delt omsorg 50/50 så lenge han ikke er "friskmeldt". Jeg vet om en historie som er ganskel lik utifra det du skriver her, bare at det var mor som hadde slitt psykisk. Jeg vet ikke alle detaljene, men virket ikke som hun var like syk som faren til din sønn er, men hun fikk likevel ikke mer enn annenhver helg og en dag i uka.

Er det din eks's lidelse som gjør at han plutselig vil ha 50/50? Er impulsivitet et av symptomene? Da kan det jo hende han kommer på bedre tanker etterhvert?

Jeg syns det er kjempebra at du har latt din sønn delta i det som skjer rundt faren sin. Jeg har ikke tro på å holde barn utenfor hvis de er store nok til å skjønne hva som skjer og å lenge det er voksne rundt som kan hjelpe han å takle det han opplever. Jeg får inntrykk av at du gjør en god jobb.

Lykke til videre, og håper du slipper rettssak (for alles del)..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...