Gå til innhold

Fortsatt forvirret og redd.

Anbefalte innlegg

Gjest skadetfugl

Det gikk ganske bra en stund, men nå begynner jeg å føle meg like jævlig igjen. Har misbrukt sentralstimulerende og ble ganske 'skrudd' etter det, i følge de jeg går i behandling hos har jeg lav grense for å bli psykotisk. Det som var det største problemet mitt var at jeg så 'ting' ikke rett framfor men ved siden av meg, hele tiden, som ikke var virkelighet, skremmende ting altså...

Det har vært bedre en tid nå, jeg har aldri tatt medisiner men har blitt tilbudt antipsykotisk meds, eller nesten tvunget, men jeg er livredd for å ta medisiner, også :(( Hele tiden har de spurt meg mye om jeg kunne tenke meg å bli innlagt, men jeg vil ikke!!!

Nå er jeg like ille igjen og er livredd dagen lang og bare er helt utafor. Er veldig redd for å miste vettet helt, har mest lyst til å banke hodet hardt i veggen så jeg svimer av. Har også for meg jeg har gjort mye ting jeg IKKE har gjort. Sånne dårlige ting, jeg må ringe andre å spørre og de blir jo også redde for meg :((

Tror dere medisiner vil hjelpe meg ?? Kan ikke fortsette som dette lenge til da får jeg heller bli sperra inne. Tvinger de meg til å ta medisiner da ??

Det har hjulpet endel å bare snakke med de personene, men nå er jeg veldig sjuk igjen, vurderte å ringe de i dag men... uff.. da blir det mere mas om ja... Hun jeg har snakka med mest med tok meg med bort for å vise hvordan det så ut på sykehuset, er det normalt? Trodde de lurte meg, men jeg fikk gå... Poliklinikken ligger bare ett kvartal unna!

Har lest endel om psykiske lidelser i det siste, kan jo ikke gå ut som dette og jeg lurer på om behandlerne egentlig vet hva som feiler meg, er det noe å henge seg opp i ?? Har sikkert ikke fortalt alt, men at jeg ser ting og sånt og det aller meste, men har ikke fortalt at jeg tror jeg gjør ting som jeg ikke gjør og noe annet, er det alvorlig ??

Hvis noen har hatt lignende erfaring eller noe hadde det vært fint å høre hva som skjedde. Alle svar takker jeg for på forskudd!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220941-fortsatt-forvirret-og-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Psykiatrien flommer over av amfetaminpsykoser for tiden.

Hvorfor tør du å ta amfetamin, men ikke medisiner?

Medisiner vil hjelpe deg til å bli upsykotisk langt raskere enn uten medisin.

For hver gang du bruker amfetamin på nytt, vil du tåle mindre før du blir psykotisk, psykosene vil vare lengre tid og det vil bli stadig vanskeligere å få deg ut av psykosen.

Har flere pasienter tidlig i 20-åra som er helt "blåst" i hodet etter amfetaminbruk. Psykosene lar seg ikke lenger behandle med medisiner. Alle har diverse hepatitter i tillegg. Sannsynligvis vil de aldri bli 30 år.

Her gjelder det å søke hjelp og finne en annen livsstil før det er for sent.

Gjest skadetfugl

Psykiatrien flommer over av amfetaminpsykoser for tiden.

Hvorfor tør du å ta amfetamin, men ikke medisiner?

Medisiner vil hjelpe deg til å bli upsykotisk langt raskere enn uten medisin.

For hver gang du bruker amfetamin på nytt, vil du tåle mindre før du blir psykotisk, psykosene vil vare lengre tid og det vil bli stadig vanskeligere å få deg ut av psykosen.

Har flere pasienter tidlig i 20-åra som er helt "blåst" i hodet etter amfetaminbruk. Psykosene lar seg ikke lenger behandle med medisiner. Alle har diverse hepatitter i tillegg. Sannsynligvis vil de aldri bli 30 år.

Her gjelder det å søke hjelp og finne en annen livsstil før det er for sent.

Det hørtes kanskje ut som jeg bruker ennå, det gjør jeg ikke! Fikk ett sammbrudd og sluttet tvert. Det er en stund siden, har ikke rørt noenting på lenge men det ser ikke ut til å hjelpe. Var ikke en 'storbruker' engang, bare helger og sånt..,

Takk for svar ihvertfall, behandlerne sier det samme som deg at jeg aldri må røre noe igjen for mange blir ødelagt for alltid....

Har blitt redd for alt, ta medisiner, gjøre noe sammen med andre og at jeg skal klikke osv... får vel si at jeg kan prøve den medisinen kanskje, får se, har nok ikke noe valg.. :/

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det hørtes kanskje ut som jeg bruker ennå, det gjør jeg ikke! Fikk ett sammbrudd og sluttet tvert. Det er en stund siden, har ikke rørt noenting på lenge men det ser ikke ut til å hjelpe. Var ikke en 'storbruker' engang, bare helger og sånt..,

Takk for svar ihvertfall, behandlerne sier det samme som deg at jeg aldri må røre noe igjen for mange blir ødelagt for alltid....

Har blitt redd for alt, ta medisiner, gjøre noe sammen med andre og at jeg skal klikke osv... får vel si at jeg kan prøve den medisinen kanskje, får se, har nok ikke noe valg.. :/

Når det har gått lang tid siden siste bruk, og du fortsatt ikke er blitt bra, er det et ekstra viktig argument for at du bør bruke medisin en tid.

Det skader hjernen å gå psykotisk over tid.

Selv en liten dose antipsykotisk medisin er langt bedre enn ingenting.

Gjest skadetfugl

Sorry for rotete første innlegg, bare surrer, burde forklart annerledes...

Det var etter jeg sluttet problemene begynte for alvor, før det var jeg bare 'litt' deppa etter å ha tatt!!

Gjest skadetfugl

Når det har gått lang tid siden siste bruk, og du fortsatt ikke er blitt bra, er det et ekstra viktig argument for at du bør bruke medisin en tid.

Får svelge den frykten bokstavelig talt, må prøve. Tusen takk for svar!!

Annonse

Får svelge den frykten bokstavelig talt, må prøve. Tusen takk for svar!!

jeg ble innlagt i fjor sommer etter å nekta flere ganger.

tankene var, hva tror alle andre?

det er ikke gale å legge seg inn, der er de flotte mennesker med forskjellige bakgrunner. å de som jobber for oss gjør en så god jobb.

forstår godt du er forvirret og redd, det var jeg også til det gikk for langt med meg....

klem og ønske deg alt godt!

Gjest gulrota

På hvilken måte kan det skade hjernen å gå psykotisk over tid?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...