Gå til innhold

NHD og andre som ev. vet: Opplagring av medisin i kroppen..?

Anbefalte innlegg

Går på 10 mg. Cipralex.

Tar disse om morgenen. Utpå formiddagen føler jeg på et vis at medisinen fungerer. Dette varer hele dagen tilogmed kvelden. Om morgenen er jeg "dårlig" form, mer nedstemt og urolig.

Kan årsak være at medisinen går ut av kroppen ? Er det slik SSRI virker ?

Jeg har jo gjennom depresjonen vært dårligere på morgenen, men følte meg bedre da jeg tok pillene på kvelden.

Kan doseringen være for lav ?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Cipralex burde virke over hele døgnet. Jeg ser to mulige, rasjonelle forklaringer:

1. Depresjoner er vanligvis verst om morgenen. Det skyldes søvnens depressive effekt.

2. Du er en "hurtig nedbryter" som bryter ned medisin raskere enn folk flest. Det kan undersøkes med blodprøver.

Cipralex burde virke over hele døgnet. Jeg ser to mulige, rasjonelle forklaringer:

1. Depresjoner er vanligvis verst om morgenen. Det skyldes søvnens depressive effekt.

2. Du er en "hurtig nedbryter" som bryter ned medisin raskere enn folk flest. Det kan undersøkes med blodprøver.

Ok, takk.

Da har jeg to alternativer som jeg ser det.

1. Forsøke å ta AD om kvelden for å ha best virkning på natten og morgenen. (En god start...)

2. Blodprøver - øke dosering.

(har en høy forbrenning når det gjelder mat og alkohol uten at jeg vet om det har en sammenheng).

Gjest motsatt

Er depresjoner vanligvis verst på morgenen altså? Jeg synes det blir verre på kveldene og nettene jeg. På enda et område er jeg unormal:(

Er depresjoner vanligvis verst på morgenen altså? Jeg synes det blir verre på kveldene og nettene jeg. På enda et område er jeg unormal:(

Tror nok dette varierer. Jeg tror det er mest vanlig blant deprimerte at søvnen er dårligst på morgenen, altså tidlig oppvåkning, selv om vanskeligheter med å få sove også er vanlig.

Jeg er verst på morgenen og blir bedre utover dagen. Om kvelden er jeg som regel i best form. Dette gjaldt spesielt når jeg hadde angst i tillegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...